2024-07-05, 10:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Japp! Det är så Viktoria känner sig. Dissekerad, utfläkt, styckad och serverad på ett fat.
Det gör hon säkert.
Faktum är att jag anser Ray är ute och cyklar.
Men det är likaväl ett faktum att hennes bilder på kontot inte behöver ges nån högre status.

De är vidriga och har man ett sånt intresse som den grova sorten anser jag att den personen har en skruv lös.
Oavsett vem det gäller.

Ang att du åberopar symbolspråk och konst, bilder likvärdig terapi, så fick ditt senaste ordval mig snarare att tänka på Rex's 6 offer som troligen kommer öka till antal.

Strypta, bundna, lemlästade, knivskurna och vissa halshuggna.

Fullt begripligt att Victoria ville radera sin "konst" när hennes far greps..
Senast redigerad av develi 2024-07-05 kl. 10:54.
Citera
2024-07-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det gör hon säkert.
Faktum är att jag anser Ray är ute och cyklar.
Men det är likaväl ett faktum att hennes bilder på kontot inte behöver ges nån högre status.

De är vidriga och har man ett sånt intresse som den grova sorten anser jag att den personen har en skruv lös.
Oavsett vem det gäller.

Ang att du åberopar symbolspråk och konst, bilder likvärdig terapi, så fick ditt senaste ordval mig snarare att tänka på Rex's 6 offer som troligen kommer öka till antal.

Strypta, bundna, lemlästade, knivskurna och vissa halshuggna.

Fullt begripligt att Victoria ville radera sin "konst" när hennes far greps..
Hur kan nån döma? När man inte vet bakgrund, sammanhang eller syfte?
Ray plockar saker ur sitt sammanhang för att hetsa mot familjen.
Jag tycker att människor har betett sig lika obarmhärtigt som en flock hajar runt ett torpederat fartyg här.
Psykisk tortyr är visst i sin ordning, förtal och ryktesspridning. Arma familj!
Polisen har gått ut flera gånger efter Rays olika utspel och försäkrat att Åsa Heuermann inte är misstänkt för något alls.
Ändå fortsätter advokaten Ray att piska upp allmänheten mot dem.

Sedan läser du mycket om sexualsadistiskt våld mot kvinnor.
De två målningarna som jag tog som exempel (inlägg 346) påstår du "är rena Jeffrey Dahmer." ?????
Vad såg du som sexualsadistiskt i de två tavlorna?
O ena sidan säger du att Ray är ute på tunn is samtidigt som du köper hans vulgära tolkning av tavlorna rakt av. Jag vet inte i vilket syfte Victoria Heuermann lagt ut dem. Men jag antar att det framgår av hennes sida (?) på nätet.

Att jag svarade på ditt inlägg var inte för att kritisera dig utan för att nyansera Rays utspel.
Vi kommer ingenstans känner jag. Så bättre att ta diskussionen längre fram om det framkommer fakta.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-07-05 kl. 16:34.
Citera
2024-07-05, 17:08
Medlem
develis avatar
Citat:
De två målningarna som jag tog som exempel (inlägg 346) påstår du "är rena Jeffrey Dahmer." ?????
Vad såg du som sexualsadistiskt i de två tavlorna?
Jag LÄNKADE ÅNYO till de bilder jag reagerar på och som är fullständigt absurda, fullständigt vidriga och handlar om tortyr och lemlästning av kvinnor, sexuell sadism, styckning och mord.

Men häng kvar vid en kvinna uppe på ett par horn, så kritiserar jag de övriga på kontot hon tydligen glömt radera bland alla andra konton hon släckt ner.
För övrigt är jag klar med ämnet kring seriemördarens dotters fasansfulla val av bilder och morbida intresse.
Citat:
O ena sidan säger du att Ray är ute på tunn is samtidigt som du köper hans vulgära tolkning av tavlorna rakt av.
Det ena tar inte ut det andra och du fattar fel.

1. Jag tar avstånd från Rays utspel - för att det krävs mer bevisning för att anklaga henne för nån insikt el inblandning och mord.
Främst häva alibi.
2. Jag är dock helt kapabel att bedöma bilderna med egna ögon utan nån tolkning av Ray och de är fruktansvärda IMO.
Senast redigerad av develi 2024-07-05 kl. 17:17.
Citera
2024-07-05, 17:25
Medlem
Citat:
Jag LÄNKADE ÅNYO till de bilder jag reagerar på och som är fullständigt absurda, fullständigt vidriga och handlar om tortyr och lemlästning av kvinnor, sexuell sadism, styckning och mord.

Men häng kvar vid en kvinna uppe på ett par horn, så kritiserar jag de övriga på kontot hon tydligen glömt radera bland alla andra konton hon släckt ner.
För övrigt är jag klar med ämnet kring seriemördarens dotters fasansfulla val av bilder och morbida intresse.
Suck! Om du läser Sylvia Plaths dikter så kommer du att tolka dem bokstavligt som något sexualsadistiskt är jag säker på.
Du har rätt så klart. Victoria vet allt om sin pappas brott. Familjen åkte frivilligt på semester när pappas mordlusta kom över honom. Victoria la ut det på nätet som en hyllning till sin faders värv. Victoria är inte konstintresserad. Hon har morbida intresse så klart och det vill hon att hela nätet ska känna till. Det kan absolut inte förhålla sig på något annat sätt!
Klart, slut! Över till dig skipper!
Senast redigerad av ottoplommon 2024-07-05 kl. 17:37.
Citera
2024-07-05, 18:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Suck! Om du läser Sylvia Plaths dikter så kommer du att tolka dem bokstavligt som något sexualsadistiskt är jag säker på.
Du har rätt så klart. Victoria vet allt om sin pappas brott. Familjen åkte frivilligt på semester när pappas mordlusta kom över honom. Victoria la ut det på nätet som en hyllning till sin faders värv. Victoria är inte konstintresserad. Hon har morbida intresse så klart och det vill hon att hela nätet ska känna till. Det kan absolut inte förhålla sig på något annat sätt!
Klart, slut! Över till dig skipper!
Fortsätt trivialisera för all del, jag tror nog de flesta kan se att de bilder jag länkar till är inte är normal konst och poesi.

Det återger nämligen mord, styckning, Lemlästning och tortyr ända bort i kannibalism varken du vill eller inte.

För övrigt lönar det inte med melodrama, lögner och överdrifter heller.

Jag har öht inte pekat ut henne som att hon underlättat några mord eller gjort nåt Ode till sin far.

Jag har ifrågasatt hennes preferenser ang motiv.
Senast redigerad av develi 2024-07-05 kl. 18:59.
Citera
2024-07-05, 19:08
Medlem
Citat:
Fortsätt trivialisera för all del, jag tror nog de flesta kan se att de bilder jag länkar till är inte är normal konst och poesi.

Det återger nämligen mord, styckning, Lemlästning och tortyr ända bort i kannibalism varken du vill eller inte.

För övrigt lönar det inte med melodrama, lögner och överdrifter heller.

Jag har öht inte pekat ut henne som att hon underlättat några mord eller gjort nåt Ode till sin far.

Jag har ifrågasatt hennes preferenser ang motiv.
Då ska du kanske försöka att ta reda på det då. Vad du tolkar in bildligt är ej fakta.
Det hade varit intressant med Rays "presskonferens" om han tillfrågat Victoria själv med hennes syfte.
Men han föredrar att tolka vad han ser bildligt. Precis som du. Jag vet inte heller fakta. Men att tolka konst bildligt och lyrik bokstavligt är oftast väldigt fel. Och det är det jag vet.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-07-05 kl. 19:14.
Citera
2024-07-05, 19:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Då ska du kanske försöka att ta reda på det då. Vad du tolkar in bildligt är ej fakta.
Haha!

Som om de bilderna skulle ha nåt positivt över sig. De är helt horribla.

Eller ser det som konst när tänger att bryta upp revben ses som sexleksaker?

Eller att tarmar ligger delikat upplagt på en tallrik, redo att förtäras, med en uppsprättad kvinna bredvid?
Citera
2024-07-05, 19:18
Medlem
Citat:
Haha!

Som om de bilderna skulle ha nåt positivt över sig. De är helt horribla.

Eller ser det som konst när tänger att bryta upp revben ses som sexleksaker?

Eller att tarmar ligger delikat upplagt på en tallrik, redo att förtäras, med en uppsprättad kvinna bredvid?
Stackars dig. Tänk först innan du rapar ur dig dina förutfattade meningar.
Eller diskutera med Ray istället. Så kan ni halka omkring "på tunn is" tillsammans.
EDIT; Vad säger att konst ska vara positiv? Konst kan vara äcklig, ful. obehaglig, skrämmande och provocerande. Det beror ju på vad målaren vill väcka för känslor.
Francis Bacons konst ansågs vara äcklig o ful på sin tid. Idag är den väldigt hyllad.
Du får gå en kurs i konsthistoria. Och ta med dig kålhuvudet Ray.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-07-05 kl. 19:40.
Citera
2024-07-05, 21:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Stackars dig. Tänk först innan du rapar ur dig dina förutfattade meningar.
Eller diskutera med Ray istället. Så kan ni halka omkring "på tunn is" tillsammans.
EDIT; Vad säger att konst ska vara positiv? Konst kan vara äcklig, ful. obehaglig, skrämmande och provocerande. Det beror ju på vad målaren vill väcka för känslor.
Francis Bacons konst ansågs vara äcklig o ful på sin tid. Idag är den väldigt hyllad.
Du får gå en kurs i konsthistoria. Och ta med dig kålhuvudet Ray.
Jag behöver inte tänka mig för ett dugg.
Jag återgav vad flertal media skrev om och vidhåller att de är fullständigt sjuka om du så försöker dra in en rondellhund som argument.
Frågan är väl snarare varför du blir så uppjagad..

Läste nyss att familjen la sista handen på storrummet enl deras advokat och var inte hemma när nya raiden skedde nu i maj - vilket högst troligt är kopplat de två nya anklagelserna om mord.

De var "just making their home more comfortable".
Andra familjer har kokböcker i köket, det är ju praktiskt, men Heuermanns hade "Death Scenes: A Homicide Detective's Scrapbook" framlagd.

"The book, Death Scenes: A Homicide Detective's Scrapbook, is a collection of grim photos. "

Asas (exfrun) advokat hade ingen aning om boken:
"Ellerup's lawyer, Robert Macedonio, told the news outlet he had no knowledge of the book"

https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-13442785/amp/Gilgo-Beach-cops-tent-serial-killer-suspect-Rex-Heuermanns-Long-Island-yard-grim-search-home-continu es.html

Senare uttalade sig barnens advokat Vess Mitev till Daily mail.
"The attorney representing Gilgo Beach serial killer suspect Rex Heuermann's children has defended their apparent possession of a creepy book of crime scene photos from different killings."

De hade ingen aning om varför den låg på köksbordet och advokaten la betryggande till att:
"It's not against the law to have books. "

PS. Hör av dig till Daily mail om du har problem med informationen. Jag har inte tid med dig, läser konsthistoria.
Senast redigerad av develi 2024-07-05 kl. 21:51.
Citera
2024-07-05, 22:23
Medlem
Citat:
Jag behöver inte tänka mig för ett dugg.
Jag återgav vad flertal media skrev om och vidhåller att de är fullständigt sjuka om du så försöker dra in en rondellhund som argument.
Frågan är väl snarare varför du blir så uppjagad..

Läste nyss att familjen la sista handen på storrummet enl deras advokat och var inte hemma när nya raiden skedde nu i maj - vilket högst troligt är kopplat de två nya anklagelserna om mord.

De var "just making their home more comfortable".
Andra familjer har kokböcker i köket, det är ju praktiskt, men Heuermanns hade "Death Scenes: A Homicide Detective's Scrapbook" framlagd.

"The book, Death Scenes: A Homicide Detective's Scrapbook, is a collection of grim photos. "

Asas (exfrun) advokat hade ingen aning om boken:
"Ellerup's lawyer, Robert Macedonio, told the news outlet he had no knowledge of the book"

https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-13442785/amp/Gilgo-Beach-cops-tent-serial-killer-suspect-Rex-Heuermanns-Long-Island-yard-grim-search-home-continu es.html

Senare uttalade sig barnens advokat Vess Mitev till Daily mail.
"The attorney representing Gilgo Beach serial killer suspect Rex Heuermann's children has defended their apparent possession of a creepy book of crime scene photos from different killings."

De hade ingen aning om varför den låg på köksbordet och advokaten la betryggande till att:
"It's not against the law to have books. "

PS. Hör av dig till Daily mail om du har problem med informationen. Jag har inte tid med dig, läser konsthistoria.
Du är alltså inne på samma linje som advokaten Ray. Att hela familjen är insyltad. Eller hur ska jag förstå det? Det är motsägelsefullt att du skriver att advokaten "svävar" ,"är ute på tunn is". "är ute och cyklar". Samtidigt som du vinklar familjen till att ha ett osunt intresse för morbida grejor.
Om det är så hade nog polisen o FBI varit intresserade. Eller hur?
Inte bara advokaten Ray och sensationslystna skvallrande press o allmänhet.

Glädjer mig att du börjat förkovra dig. Du behöver nog ögna igenom litteraturhistorien med. Och inte bara läsa din morbida vanliga litteratur som du kan på dina fem fingrar om lemlästning, styckning och fruktansvärda detaljer och vidriga psykopater.

Nu måste jag gå ut till min bok om jack the ripper i köket och steka ägg med massor av rinnande kethup. Så jag har heller inte tid. Ha det!
Citera
2024-07-06, 01:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Du är alltså inne på samma linje som advokaten Ray. Att hela familjen är insyltad. Eller hur ska jag förstå det? Det är motsägelsefullt att du skriver att advokaten "svävar" ,"är ute på tunn is". "är ute och cyklar". Samtidigt som du vinklar familjen till att ha ett osunt intresse för morbida grejor.
Om det är så hade nog polisen o FBI varit intresserade. Eller hur?
Inte bara advokaten Ray och sensationslystna skvallrande press o allmänhet.

Glädjer mig att du börjat förkovra dig. Du behöver nog ögna igenom litteraturhistorien med. Och inte bara läsa din morbida vanliga litteratur som du kan på dina fem fingrar om lemlästning, styckning och fruktansvärda detaljer och vidriga psykopater.

Nu måste jag gå ut till min bok om jack the ripper i köket och steka ägg med massor av rinnande kethup. Så jag har heller inte tid. Ha det!
Du ska tolka det exakt som jag sagt otaliga ggr. Det är till att vara trög.

Att Ray är ute på tunn is, att han är ute och cyklar. Att han inte har bevis. Att han måste spräcka alibi. Att han inte kommer nån vägen med sina utspel.

Att jag inte tror att dottern varit nån mördarassistent till sin far or what ever.

Men att familjens dotter verkar wacko, för detta är tamejfan inte är nån konst utan komplett bisarrt.

Likt övriga familjemedlemmar.
Kärringen har skilt sig och besöker nu sin make varje vecka och tar honom i parti.
Han har aldrig varit våldsam och han ska ses som oskyldig.
Jomenvisst...
Tydligen ökar stödet ju mer kroppsdelar de kopplar till heffaklumpen med sin blueprint.

Hoppas du inte satte nåt ägg i halsen och var tvungen att genomlida nåt akutsnitt.
Citera
2024-07-06, 03:17
Medlem
Citat:
Du ska tolka det exakt som jag sagt otaliga ggr. Det är till att vara trög.

Att Ray är ute på tunn is, att han är ute och cyklar. Att han inte har bevis. Att han måste spräcka alibi. Att han inte kommer nån vägen med sina utspel.

Att jag inte tror att dottern varit nån mördarassistent till sin far or what ever.

Men att familjens dotter verkar wacko, för detta är tamejfan inte är nån konst utan komplett bisarrt.

Likt övriga familjemedlemmar.
Kärringen har skilt sig och besöker nu sin make varje vecka och tar honom i parti.
Han har aldrig varit våldsam och han ska ses som oskyldig.
Jomenvisst...
Tydligen ökar stödet ju mer kroppsdelar de kopplar till heffaklumpen med sin blueprint.

Hoppas du inte satte nåt ägg i halsen och var tvungen att genomlida nåt akutsnitt.
Ja, ja du får tycka illa om "kärringen" och "wacko" dottern. Var det bara det du ville så...få utlopp för dina negativa känslor i 10 poster.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-07-06 kl. 03:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in