2011-04-05, 20:06
Medlem
Har läst FUP och tydligen så fick han ju tillbaka bilen och skulden var IFKS. Vem skulle inte bli arg då och skrika en massa. Sen är ju frågan hur han formulera sig. Kan mycket väl har varit att kronofogdarna hörde fel då Peters grammatik är lite annorlunda än engelskan på tv:n
Citera
2011-04-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Har läst FUP och tydligen så fick han ju tillbaka bilen och skulden var IFKS. Vem skulle inte bli arg då och skrika en massa. Sen är ju frågan hur han formulera sig. Kan mycket väl har varit att kronofogdarna hörde fel då Peters grammatik är lite annorlunda än engelskan på tv:n

Den delen där det står att han fick tillbaks bilen är en smula oklar eftersom det är förhör med Ijeh.
Han hävdar att han fått tillbaks bilen. Men inte på vilka grunder.

Sen förändrar det ju inte brottet som sådant.
Håller dock med dig om att hans engelska är lite egen.
Citera
2011-04-05, 21:01
Medlem
Är det bara jag som undrar vad han hade för bil?
Citera
2011-04-05, 21:15
Medlem
FiskebackarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzo
Är det bara jag som undrar vad han hade för bil?

Ford Explorer tror man.
Citera
2011-04-05, 22:06
Medlem
Månsans avatar
Ijeh klarar sig.
Han har helt rätt i att formuleringen "någon kommer dö" mycket väl kunde handla om honom själv som han påstår. Eftersom han uppenbarligen ställt sig mitt mellan bärgaren och Forden så riskerade han mycket riktigt att dö om bärgaren fullföljde bärgningen.

Oväntat klyftig förklaring av negern måste erkännas.
Citera
2011-04-05, 22:10
Medlem
Meanmachines avatar
Syrianskas "proffesionella" intällning till händelsen. Kronofogden har som policy att anmäla dödshot, en bagatell och önödigt paragrafrytteri enligt ordföranden som dock respekterar den.

Ijeh kommenterar skriverierna
Med anledning av den senaste tidens skriverier kring Peter Ijeh och en incident som skedde under 2010 har Syrianska FC:s redaktion kontaktat Ijeh för en kommentar.

- Det kom två personer och knackade på min dörr och ville ta min bil. Det tog en stund tills jag förstod att de kom från Kronofogden och att det var här för en skuld från min tid hos IFK Göteborg år 2005. Naturligtvis blev jag upprörd eftersom problemen sedan IFK Göteborgstiden har förföljt mig i flera år. Jag har absolut inte uttalat några hot mot Kronofogdens personal och det är beklagligt att Kronofogdens personal har uppfattat det så och anmälde i enlighet med deras policy. Polisen var på plats och tyckte heller inte att det var något att anmärka. Jag har senare försökt förklara för polisen vad som har hänt, men tyvärr valde åklagaren att gå vidare med ärendet. Att ett språkligt missförstånd skulle leda till det här trodde jag aldrig.

Andreas Temiz, ordförande i Syrianska FC, har fullt förtroende för Ijeh, men han respekterar samtidigt den policy som Kronofogden har.
- Peter har gett oss en förklaring till det inträffade och vi är nöjda med den. Samtidigt respekterar vi Kronofogens policy och för vår del är saken utagerad.

Att det finns belägg för det som både Ijeh och Temiz pekar på råder det inga tvivel kring. I förundersökningen återfinns polisens vittnesmål kring händelsen och av den framgår det att situationen var odramatisk och att Ijeh var fredlig och medgörlig. Enligt polisen ville Kronofogden heller inte göra en anmälan på plats och de verkade inte ha tagit det hårt. En vecka efter händelsen och efter samtal med arbetsledningen bestämde sig Kronofogdens tjänstemän att lämna in en anmälan.
Citera
2011-04-05, 22:14
Medlem
På sätt och vis kan jag faktiskt köpa Syrianskas förklaring. Faktiskt.

Men det måste ändå finnas kul skvaller om Ijeh?
Citera
2011-04-05, 22:31
Bannlyst
haha ännu en dum neger som vägrar betala sin skatt, ut med idioterna huvudet före
Citera
2011-04-05, 22:41
Medlem
Alexander Liass avatar
Himmelsblå skadeglädje av astronomiska proportioner. Han skulle tagit emot påsen med de trettio enkronorna i när han lämnade Malmö. Han verkar ju sakna likvida medel. Stackaren.

Så jävla gött åt den smutsiga lilla Judashoran.

Undrar hur mycket av hans lön från Syrianska som Fogden plockar varje månad?
Citera
2011-04-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander Lias
Himmelsblå skadeglädje av astronomiska proportioner. Han skulle tagit emot påsen med de trettio enkronorna i när han lämnade Malmö. Han verkar ju sakna likvida medel. Stackaren.

Så jävla gött åt den smutsiga lilla Judashoran.

Undrar hur mycket av hans lön från Syrianska som Fogden plockar varje månad?

Citera
2011-04-05, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiskebackarN
Ford Explorer tror man.

IJEH, OKWUDILI PETER
KLOCKARVÄGEN 191 LGH 1202
15161**SÖDERTÄLJE
LKF: 018101 Ägarkategori: Normal

Antal hämtade fordon: 3
Fordonsslag: Antal: * Status: Antal: * Ägarroll: Antal: *
Personbil 3 * Avställd 2 * *
* I trafik 1 * *

Regnr: Fabrikat: Årsm.: Fordonsslag: Status: Ägarroll:
BML118 FORD EXPEDITION 1999 Personbil I trafik *
HJE842 PONTIAC TRANS SPORT 1995 Personbil Avställd *
LNM878 VOLKSWAGEN CARAVELLE C 1984 Personbil Avställd *
Citera
2011-04-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Han närmar sig 40 år (falskt pass) så det är normalt.
Annars brukar ju den typen av människor ljuga om åldern åt andra hållet....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in