• 1
  • 2
2011-04-04, 22:20
Medlem
foozballs avatar
Jag har tidigare inlägg i kategorin drogodling, men på grund av ändrade livsförhållanden har mitt projekt ännu inte satt fart. Vilket det förhoppningsvis gör inom en relativt snar framtid.

Hur som..
Jag är fundersam kring Cannabisodling och Husrannsakan.
Hur stor är chansen att man får en husrannsakan efter att man beställt diverse utrustning som behövs (både ifrån nationella och internationella sidor)?
Inom loppet av hur många månader efter det att beställningen är gjort, kan man isåfall vänta sig en husrannsakan? Ifall man nu skulle åka på en.

Att dom kan sätta dit en på själva odlingsutrustningen har jag svårt att tänka mig då jag kan ha köpt den för mina tomater, chili osv.. Men om dem hittade cannabisfrön i samma veva? Eller hur noga letar dem? Vänder ut och in på soffkuddar, kollar igenom böcker, dvd fodral?

Jag nojjar säkert bara för mycket, men det känns som man har mer att riskera nu än vad man tidigare hade.
Citera
2011-04-04, 22:36
Medlem
rockports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foozball
Jag har tidigare inlägg i kategorin drogodling, men på grund av ändrade livsförhållanden har mitt projekt ännu inte satt fart. Vilket det förhoppningsvis gör inom en relativt snar framtid.

Hur som..
Hur stor är chansen att man får en husrannsakan efter att man beställt diverse utrustning som behövs (både ifrån nationella och internationella sidor)?
Inom loppet av hur många månader efter det att beställningen är gjort, kan man isåfall vänta sig en husrannsakan? Ifall man nu skulle åka på en.

Att dom kan sätta dit en på själva odlingsutrustningen har jag svårt att tänka mig då jag kan ha köpt den för mina tomater, chili osv.. Men om dem hittade cannabisfrön i samma veva? Eller hur noga letar dem? Vänder ut och in på soffkuddar, kollar igenom böcker, dvd fodral?

Jag nojjar säkert bara för mycket, men det känns som man har mer att riskera nu än vad man tidigare hade.

Ingen åklagare i sverige kommer skriva under en husis pga. att du köpt lampor osv, som sagt det kan vara till annat också. Sen är det givet att du ska ligga lågt under tiden du har igång det.
Och under en husis så kan dom titta igenom Hela din lägenhet, dvd fodral, böcker you name it.

Om du är nojig över det så beställ först frön, sen resten.
Senast redigerad av rockport 2011-04-04 kl. 22:41.
Citera
2011-04-04, 23:40
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockport
Ingen åklagare i sverige kommer skriva under en husis pga. att du köpt lampor osv, som sagt det kan vara till annat också. Sen är det givet att du ska ligga lågt under tiden du har igång det.
Och under en husis så kan dom titta igenom Hela din lägenhet, dvd fodral, böcker you name it.

Om du är nojig över det så beställ först frön, sen resten.
Det behövs ingen husransakans order i sverige, allt som behövs är "probable cause", att ägaren till fastigheten har dreadlocks och lyssnar på reggae är han en 100% knark odlare såklart
Citera
2011-04-05, 00:00
Medlem
Gör så här om du vill vara säker:

Stjäl inte
Ingen skadegörelse
Vistas inte stenad utomhus/offentligt
Sälj inte
Använd ett riktigt kolfilter

Gör alltså inget som kan göra att du åker på en husransakan. Polisen går inte in i lägenheter på måfå, men om någon har "för många fel" (1+1+1... = mycket misstänkt) så kommer du ligga i riskzonen så ta det lungt även med småkriminell skit. Autentiskt exempel: polisen får se övervakningsbilder av någon som gör något olagligt, tycker sig känna igen killen som en som varit misstänkt för div. smågrejer. De åker dit och går in i hans lägenhet och hittar en liten odling. Fängelse för framställning av narkotika, och får omöjligt att få vissa jobb i framtiden. Och ja, de hittade även bevis på att det var den killen de sett på bilderna.
Citera
2011-04-05, 10:12
Medlem
Citat:

Hur som..

Att polisen övervakar köpare till odlingsprodukter o.s.v är inget nytt, men dom lägger inte ner allt för mycket tid på detta. att du beställt lampor eller diverse odlingsprodukter gör dig inte misstänkt, utan om du beställt frön också ser mera misstänksamt ut, men då ska dom få reda på båda då det oftast inte handlar om samma butiker alltså ren lyckoträff. du nojjar nog lite mycket skulle jag vilja säga. men om polisen kommer in till dig och dom hittar odlingslampor och frön i samma hushåll så är det brottsligt eftersom det visar att du planerat att odla olagligheter. lycka till med allt och nojja är bara ett tecken på bra säkerhet somsagt =)

m.v.h
Citera
2011-04-05, 22:33
Medlem
brisingrs avatar
Sverige är självförsörjande av cannabis, främst marijuana. Om de var såpass vanligt med husrannsakan på grund av en beställning av lagliga produkter, odlingsutrustning, kan vi förmodligen konstatera att Sverige inte hade varit självförsörjande.

Kort svar: nej, chansen är minimal att få en husrannsakan.

Sköt dig snyggt för övrigt och är du nojig beställer du hem till din kompis.
Citera
2011-04-05, 22:39
Medlem
Jonte74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr

Men då är det ju en till som vet....... och som måste tystas.
Citera
2011-04-06, 10:47
Medlem
foozballs avatar
Skönt att höra

Det blir kolfilter och hela kittet, ska hålla odlingen så dold jag kan var tanken.
Utåt sett väcker jag nog inga större misstankar, då jag i princip är som vilken "7 till 4 Svensson" som helst.

Var mest paranoid om dom skulle kunna rota igenom bostaden pga. vad man beställt.

Har funderat på det där med att en polare beställer åt en, men jag vetifan om jag vill det. Även om man litar på personen i fråga så kan det strula till sig och då har den personen en jävla hållhake på en. En hållhake jag helst vill slippa
Senast redigerad av foozball 2011-04-06 kl. 10:50.
Citera
2011-04-06, 11:19
Medlem
Ares570s avatar
Citat:
Skönt att höra

Det blir kolfilter och hela kittet, ska hålla odlingen så dold jag kan var tanken.
Utåt sett väcker jag nog inga större misstankar, då jag i princip är som vilken "7 till 4 Svensson" som helst.

Var mest paranoid om dom skulle kunna rota igenom bostaden pga. vad man beställt.

Har funderat på det där med att en polare beställer åt en, men jag vetifan om jag vill det. Även om man litar på personen i fråga så kan det strula till sig och då har den personen en jävla hållhake på en. En hållhake jag helst vill slippa
Är du inte helt hundra på personen så är det bättre att "chansa" och beställa hem tror inte det är någon större fara.
Citera
2011-04-06, 13:21
Medlem
Citat:
Sverige är självförsörjande av cannabis, främst marijuana.

va? vilken värld lever du i? ge mig en källa på att de kriminella nätverken i Sverige inte importerar cb.

OT: Polisen har fått fram husrannsakan efter att de stoppat personer som bara gått in i en affär där odlingsutrustning säljs, så TS, ta inte åt dig av dessa clowner över internet som tror att de är osynliga bakom sin datorskärm. Spela dina kort säkert, och som en vis vän till mig en gång sa; "ta inte raggningstips av någon som får ligga mindre än vad du gör"
Citera
2011-04-06, 17:59
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermackan
va? vilken värld lever du i? ge mig en källa på att de kriminella nätverken i Sverige inte importerar cb.
Jag har inte sagt att de är totalstopp på import? Däremot är den största delen av marijuana odlad i Sverige. Hasch däremot importeras.

Eftersom att du krävde källa på mitt påstående så har du här tre tidningsartiklar. Alla hänvisar till Polisen.

http://www.drugnews.nu/article.asp?id=5297
http://www.expressen.se/nyheter/1.15...de-pa-cannabis
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sve...de-pa-cannabis
Citera
2014-04-12, 11:14
Medlem
Citat:
Sverige är självförsörjande av cannabis, främst marijuana. Om de var såpass vanligt med husrannsakan på grund av en beställning av lagliga produkter, odlingsutrustning, kan vi förmodligen konstatera att Sverige inte hade varit självförsörjande.

Kort svar: nej, chansen är minimal att få en husrannsakan.

Jag fick husrannsakan igår efter att jag beställt cannabisfrön från (high-supplies) för nästan exakt en månad sen så dom tänkte väl att dom skulle vara lagom stora nu för att göra ett stort bust på men som tur va så väntade jag.. dom visste även att jag beställt en gång innan och exakt datum osv så var försiktiga med att beställa frön och utrustning, försök betala kontant och åk hellre till cristiania för att köpa frön.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in