Citat:
Ursprungligen postat av WildZahara
Aha...jag vet inte när du tvingades lägga av med sömntabletterna men gjorde du det i samband med att du började med Remeron så finns det ju en mycket naturlig förklaring till din nuvarande sömnlöshet.
Du är ju abstinent i såfall!!
Är det på det sättet får du nog tyvärr försöka stå ut ett par veckor till tills kroppen vant sig av med sömnmedlet (jag har själv upplevt effekten av att tvärt sluta med sömnmedel så jag vet att det ej är SÅ kul

)
Kämpa på, det blir bättre!!
Kram på dig!
Jag tror dock inte att det här med att jag slutade med sömntabletterna har så mkt med saken att göra att jag inte sover.
Jag sov inte mer än högst två timmar per natt/varannan natt med mina vanliga sömntabletter heller .. därav läkarens försök med dessa Remeron.
Sen att man "mår" bättre av dom är ju ett plus i kanten .. dock så var det främst för sömnens skull jag fick som utskrivna. Och just sömnen sa han skulle bli bättre redan första dagen jag tog dom .. men som sagt .. jag har inte märkt ngn som helst skillnad än.
Men jag ska iaf äta upp dessa som jag har .. vem vet .. kanske blir det bättre med tiden.
Bra att dom funkar för dig iaf =)
Kram/Maria