2011-04-04, 17:03
Medlem
Plojstons avatar
Mod får gärna flytta om tråden är felplacerad

Som namnet på tråden lyder: Vart fan tar alla pengar man slänger i dammar för att önska sig saker vägen?
Citera
2011-04-04, 17:10
Medlem
Alkisar.
Citera
2011-04-04, 17:16
Medlem
DirectXs avatar
Gillar att den ligger i privatekonomi!

Nån dedikerad dykare tar väl upp jakten...
Citera
2011-04-04, 17:22
Medlem
Weetowss avatar
Men hallå mynten blir ju önskningar...
Dum tråd
Citera
2011-04-04, 18:48
Medlem
Har erfarenheter från en "önskebrunn" och vet att pengarna som hamnar i den omvandlas till fikabröd och födelsedagspresenter till fastighetsskötarna.
Citera
2011-04-04, 22:03
Medlem
Smurfkonto2010s avatar
Pengarna går till välgörande ändamål, det vill säga dina lokala alkisar.
Citera
2011-04-04, 23:06
Medlem
Plojstons avatar
Har aldrig sett en alkis sätta på sig dykartuberna och plumsat i, men dom gör väl det i skydd av nattens mörker kan jag tänka mig
Citera
2011-04-04, 23:08
Medlem
Plojstons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Har erfarenheter från en "önskebrunn" och vet att pengarna som hamnar i den omvandlas till fikabröd och födelsedagspresenter till fastighetsskötarna.
Vadå hoppar de i och plockar upp mynten när de tycker att det är tillräckligt mycket då? Sjukt vidrigt av dem att bada i luffarpiss för tjugo enkronor
Citera
2011-04-05, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfkonto2010
Pengarna går till välgörande ändamål, det vill säga dina lokala alkisar.

Till Johan Donner menar du
Citera
2011-04-05, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plojston
Vadå hoppar de i och plockar upp mynten när de tycker att det är tillräckligt mycket då? Sjukt vidrigt av dem att bada i luffarpiss för tjugo enkronor

Som sagt är det en önskebrunn jag känner till och vid slottet den är belägen vid är det ganska sparsamt med luffare och alkoholister.

Sedan badar de naturligtvis inte för att få upp pengarna utan i brunnen finns ett nät som ska se till att man på ett smidigt sätt får upp löv, skräp osv som hamnar i brunnen. I nätet fastnar även pengar folk kastar i och min uppfattning är att det rör sig om mer än 20kr. (tror dock inte på några astronomiska summor utan som sagt till fikabröd och presenter vid speciella tillfällen)

Var i fastighetsteknikernas fikarum och minns att de hade en 10liters hink fylld med mynt av olika valörer. Vet förstås inte hur länge de hade samlat för att fylla den.
Citera
2011-04-06, 09:04
Medlem
Pasiphaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Som sagt är det en önskebrunn jag känner till och vid slottet den är belägen vid är det ganska sparsamt med luffare och alkoholister.

Sedan badar de naturligtvis inte för att få upp pengarna utan i brunnen finns ett nät som ska se till att man på ett smidigt sätt får upp löv, skräp osv som hamnar i brunnen. I nätet fastnar även pengar folk kastar i och min uppfattning är att det rör sig om mer än 20kr. (tror dock inte på några astronomiska summor utan som sagt till fikabröd och presenter vid speciella tillfällen)

Var i fastighetsteknikernas fikarum och minns att de hade en 10liters hink fylld med mynt av olika valörer. Vet förstås inte hur länge de hade samlat för att fylla den.

Fick en gång en present av en släkting som visade sig vara en hink med mynt av olika slag. Jag gissade på att det var ca 4000-5000 (dumt låg gissning, jag vet) men det visade sig vara 29.000 kr så nog kan många mynt uppgå i stora summor alltid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in