• 1
  • 2
2011-04-04, 17:03
Medlem
Hej

Jag har skaffat en bank i Norge Sparbanken.

Nu är det så att dom tar ut avgifter till allt är det så på alla andra banker också.

1.Ta ut pengar ifrån bankkontor kostar pengar
2.Betalar en räkning kostar pengar 4,5kr inte mycket men betalar man många så blir det en hel del.
3.Sätta in pengar kostar också

Det är dom 3 översta jag stör mig på.
Det känns som ett April skämt

4.Skicka pengar men det förstår jag att man tar avgift om det medför lite extra krångel.
Fast det roliga är det tar 2 dagar men dom skulle kunna sätta in det på samma dag om man betalar 300kr extra
5.Får kvittering kostar visst 8kr också fast det köper jag.
Citera
2011-04-04, 17:47
Medlem
Hade dom innan också har byt till www.skandiabanken.no.Inga avgifter när man skickar pengar utomlands,kostar inget att ta ut pengar och kostar inget att handla med visa kortet.En års avgift på 250kr är det bara.Skickar jag pengar till Sverige på morgonen så får jag dom samma dag
Citera
2011-04-04, 18:53
Medlem
I min svenska bank (Swedbank) betalar jag ca: 0kr/ år för de tjänster du betalar för. Så visst låter det som ett aprilskämt. Blir även riktigt, riktigt nyfiken på varför du valt en norsk bank?
Citera
2011-04-04, 19:41
Medlem
Kan starkt rekommendera Fokus bank om du har tänkt stanna lite i Norge och bryr dig om service/funktioner i nettbanken.
Har provat både skandiabanken och DnBNOR varav båda var ett rent skämt.
Skandiabankens gamla "skrapkort" kändes också som ett aprilskämt när det kom på posten .
Och att det inte finns något vettigt sparkonto med obegränsade uttag hos DnB kändes udda.
Fokus bank har jag både som lönekonto, kreditkort och har även mitt billån därigenom.
Deras 24/7 konto är tiptop och HELT gratis.
Citera
2011-04-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
I min svenska bank (Swedbank) betalar jag ca: 0kr/ år för de tjänster du betalar för. Så visst låter det som ett aprilskämt. Blir även riktigt, riktigt nyfiken på varför du valt en norsk bank?

Jag bor och arbetar i Norge
Citera
2011-04-04, 21:46
Medlem
Har 3 banker där jag bor Sparebanken,DNBNOR och Nordbanken.

Det tog dom över en vecka för att regga mig som kund på sparebanken för att dom hade mycket att göra skyllde dom på inte direkt välkomnande ingen information heller fick jag om bankens funktioner.

Visst att man inte kan jämnföra Sverige och Norge men endå.

Ta avgifter på allt känns inte rätt nånstans.

I Sverige gnällde man på kortavg.Men efter fått uppleva detta så ska man vara jävligt tacksam över Svenska banker inte ta mer avgifter.

Fokusbanken och kanske Skandibanken får kolla upp dom 2.
Ska se om jag kan resa till en lite större stad och bli medlem där.
Skönt att höra att inte alla banker i Norge har sjuka avgifter.

Skandibanken vad hade dom för skit förutom skrapkort till kort?

Använder uteslutande nästan bara nettbanken och dess funktioner.
Citera
2011-04-05, 06:21
Medlem
Du kan använda din bank id från sparebank när du loggar in på skandiabanken om du tycker det är jobbigt med skrapkort.Tycker dom är jävligt bra.En års avgift på 250kr för visa kortet är det enda avgiften jag har.
Citera
2011-04-05, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex
Har provat både skandiabanken och DnBNOR varav båda var ett rent skämt.
Skandiabankens gamla "skrapkort" kändes också som ett aprilskämt när det kom på posten .
Och att det inte finns något vettigt sparkonto med obegränsade uttag

Jag har Skandiabanken i Norge och Swedbank i sverige.. Du behöver inga skrapkort på skandiabanken.. Jag loggar in via mobilen och för över pengar till mitt svenska när jag behöver.. Går in samma dag om överföringen görs innan 14.30 Jag är helnöjd med skandiabanken i Norge. Swedbank i Sverige är en helt annan historia
Citera
2011-04-05, 10:12
Medlem
Norrmän har väldigt lågt fondsparande så jag kan tänka mig att norska banker tar igen detta genom en mängd konstiga avgifter som inte finns i sverige.
Citera
2011-04-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nissekula
Jag har Skandiabanken i Norge och Swedbank i sverige.. Du behöver inga skrapkort på skandiabanken.. Jag loggar in via mobilen och för över pengar till mitt svenska när jag behöver.. Går in samma dag om överföringen görs innan 14.30 Jag är helnöjd med skandiabanken i Norge. Swedbank i Sverige är en helt annan historia

Innan 14.30 samma dag är ju skitbra till annat land.

300kr får jag betala om det ska in samma dag annars 2 dagar på sparebanken.

Hur är det med dom andra funktionerna?

1.Insättning
2.Uttag
3.Betala räkningar
Citera
2011-04-05, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Innan 14.30 samma dag är ju skitbra till annat land.

300kr får jag betala om det ska in samma dag annars 2 dagar på sparebanken.

Hur är det med dom andra funktionerna?

1.Insättning
2.Uttag
3.Betala räkningar

Absolut, funkar bra som fan... 300 spänn låter sjukt dyrt och 2 dgr. Näe byt bank

Då skandiabanken är en "ren" internet bank så blir insättningen via lön eller överföring.
Uttag kostar inget i hela världen !!
Betala räkningar är lätt som en plätt. Bara att skriva in KID nummer sen är de klart

Bara att läsa mer här! http://www.skandiabanken.no/Forsiden/
Citera
2011-04-05, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nissekula
Absolut, funkar bra som fan... 300 spänn låter sjukt dyrt och 2 dgr. Näe byt bank

Då skandiabanken är en "ren" internet bank så blir insättningen via lön eller överföring.
Uttag kostar inget i hela världen !!
Betala räkningar är lätt som en plätt. Bara att skriva in KID nummer sen är de klart

Bara att läsa mer här! http://www.skandiabanken.no/Forsiden/

Takk

Det jag har läst hittils låter ju väldigt bra.
Ingen extra betalning vid utlandsöverföring men det stod inget om hur snabbt det tar men är det som du säger samma dag så är det skitbra.

Eftersom jag överför varje månad till min svenska bank.

Räkningar tar dom heller inget extra för.

Så vad är det som gör den banken så dålig???
Är det supporten ,dålig nettbank ??

http://www.skandiabanken.no/Betaling/Priser/ typ inga avgifter alls 250 kr för kort och det kan jag leva med
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2011-04-05 kl. 20:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in