2011-04-04, 16:44
Medlem
Tjena alla flashbackare.

Nu är det såhär att jag har fixat Windows 7 ultimate, och jag har inte det på en CD. Så nu undrar jag hur jag ska göra om jag vill reboota datorn genom USB sticket, Ska jag först formatera USB sticket och sen bara lägga in Windows 7 ultimate i den, sen är det bara att installera? Snälla. Behöver lite hjälp här!

(Förlåt om jag la tråden fel)
Citera
2011-04-04, 16:47
Medlem
DirectXs avatar
Först gör du USB:n bootbar, sök på google, sen lägger du installationsfilerna på USB:t, sedan bootar du helt enkelt från USB som primära! Simple as that, följ anvisningarna och voila!
Citera
2011-04-04, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henkooos
Tjena alla flashbackare.

Nu är det såhär att jag har fixat Windows 7 ultimate, och jag har inte det på en CD. Så nu undrar jag hur jag ska göra om jag vill reboota datorn genom USB sticket, Ska jag först formatera USB sticket och sen bara lägga in Windows 7 ultimate i den, sen är det bara att installera? Snälla. Behöver lite hjälp här!

(Förlåt om jag la tråden fel)

Nej ...

Formatera USB
du måste boota usb först.
finns många program på internet
sen lägger du in Win7

Kolla också på bios så att USB är aktiv
lycka till
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
Först gör du USB:n bootbar, sök på google, sen lägger du installationsfilerna på USB:t, sedan bootar du helt enkelt från USB som primära! Simple as that, följ anvisningarna och voila!

Hej, tack för ditt svar, jag använder mig av en extern hårddisk 400GB, det funkar lika bra som ett vanligt USB eller?
Citera
Bannlyst
fel
Citera
2011-04-04, 17:11
Medlem
DirectXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkooos
Hej, tack för ditt svar, jag använder mig av en extern hårddisk 400GB, det funkar lika bra som ett vanligt USB eller?
Om det går att boota från den (vilket det går givetvis om du har formaterat den rätt) så absolut, se till att bara installationsfilerna ligger på den bara så ska de gå bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in