Hej!
Har kört Visma Enskild Firma i mitt drygt månadsgamla företag.
Jag är också delägare i ett handelsbolag där vi kört Uni_Bas med faktureringsmodellen, medan jag kör kontantmetoden i enskilda firman.
Jag har kommit fram till att Visma Enskild Firmas försök att underlätta gör allting mycket svårare, i Uni_Bas så är det bara att lära sig bokföra, och sen verkställa. I Enskild Firma så är varenda sak man ska göra utanför standardlösningen så man får i princip kontera allt mot Övrigt, likadant så går absolut ingenting att anpassa, såsom fakturorna t.ex.
Min fråga nu är främst om det borde vara några konstigheter att byta program, jag har inte mer än ett tiotal verifikat så det borde väl bara vara att kopiera datum och information från kvittona som om jag aldrig hade bokfört överhuvudtaget? Och sen, finns det några hinder för mig att använda faktureringsmetoden, jag vill minnas att man fick ange hur man skulle göra när jag startade företaget, så frågan är om någon bryr sig om man ändrar sig, anledningen där är att främst att det hade känts bra att arbeta likadant med båda företagen..