2011-04-03, 22:39
Bannlyst
Detta är lite fånigt, jag vet!

Frågan är vilka vispar man bör ha i sin arsenal. Alla känner ju till ballongvispen, men utöver det kallas alla andra vispar för just vispar?

För er som är lite duktigare än mig i köket. Vad behöver jag för andra vispar? Det är ett under att jag har klarat mig i köket i över 20 års tid utan att reflektera över saken...

I viss mån tänkte jag att om någon har insikt i finare matlagning, och att man använder en speciell visp för en speciell maträtt vore det roligt att veta!
Senast redigerad av krigsmat 2011-04-03 kl. 22:41.
Citera
2011-04-03, 23:42
Medlem
Behöver och behöver...Jag äger ballongvispar och spiralvisp (kärringvisp). Vet inte fall jag tycker att man behöver fler vispar. Kanske en elvisp.
Citera
2011-04-04, 00:52
Medlem
krutkurts avatar
Ballongvisp, två vanliga vispar, varav en i plast, samt en elvisp. Det är min arsenal. Vanliga vispar är överlägsna ballonger om man ska vara i en kastrull och härja, plastvispen för teflonbeläggningar.
Citera
2011-04-04, 11:07
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkurt
Ballongvisp, två vanliga vispar, varav en i plast, samt en elvisp. Det är min arsenal. Vanliga vispar är överlägsna ballonger om man ska vara i en kastrull och härja, plastvispen för teflonbeläggningar.
Kan man inte använda spiralvispen (som jag antar att du avser med "vanlig visp") också i kastruller av rostfritt? Det skulle reducera antalet nödvändiga vispar avsevärt. Ballongvispar höjs alltid till skyarna av proffsen, men de är av begränsad nytta i det lilla hushållet. Om såsen bara står någon centimeter eller två hög i kastrullen är spiralvispen överlägsen. Ballongvispar är möjligen bra till potatismos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in