Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-04, 00:03
Medlem
hassehustlers avatar
Hej! Tidigt i våras la polisen ner förundersökningen kring misstankar på ett ärende med mig från 2014 där jag var misstänkt för normalgraden av narkotikainnehav samt ringa narkotikabrott och förberedelse av försäljning efter en razzia i min lägenhet.

Vid tillfället satt jag endast "häktad" cirka 16 timmar och det har inte vart några förhör med mig efter det heller. Sen hörde jag ingenting kring detta förrän det blev nerlagt

Nu Januari 2017 har dom skickat tillbaka att jag ska hämta ut en burk med träningspiller dom trodde var steroider. Samt att dom nu även har skickat att jag ska höra av mig till dom för att boka in ett förhör för att höras/slutdelges(står exakt så i brevet) och komma in till stationen.

En till konstig detalj kring detta är ju också att det blev nerlagt och inte vidare skickat till någon domstol och jag fick inte heller någon böter eller straff. (trots en ganska stor mängd med röka, våg och plast, men allting låg på olika ställen i lägenheten)
Fanns ett vittne när detta hände som hade droger från mig på sig i plast(dom hitta henne utanför lägenheten dock) och inga kontanter överhuvudtaget hittades. Så finns inte så mycket hon kan goola om kring detta så här flera år efteråt. Hon har själv suttit inne under denna tiden för grövre saker.

Jag bor utomlands nu och jag jobbar och jag har lagt ner all kriminell verksamhet samt mitt drogmissbruk.

Vad fan vill dom nu egentligen? Kommer så klart skita i detta då jag varken har möjlighet eller lust att åka hem för det här pisset. Vad händer om dom ej kan hitta mig eller vet vart jag är och inte heller kan bevisa att jag mottagit denna information? Konsekvenser när jag ska söka pass igen 2021?
Citera
2017-01-05, 22:15
Medlem
Pinkamenas avatar
Vet någon om det är olagligt att skriva kommentarer i någon annans namn eller registrera ett konto på Flashback och kalla sig för ett namn även om man klargör att man inte är den personen?
Citera
2017-01-09, 11:00
Medlem
Hej!
Igår eftermiddag fick jag besök av 2 poliser smått oväntat under söndagsfilmen, som påstår att jag använt darknet och beställt droger (true) men nekar allt då, då ber dem mig följa med ut och kissa. Jag får inte fram nått kiss överhuvdtaget, så efter typ 30-40min ute i kylan så åker vi in mot sjukhuset för att göra blodprov. Väl på sjukhuset fick ja chans att kissa en gång till och lyckades då klämma fram
Lite, visade positivt på amfetamin och benzo, jag spelar dum o säger att någon måste drogat mig eller liknande.
Då kallar dom in en husrannsakan , så då erkände jag att det fanns saker hemma ( va inte gömt överhuvdtaget så visste att de skulle bli hittat iallafall).
Sagt o gjort så hittar dom 3 bomber med amfetamin ca 150mg i varje, 3 st xanor och en våg. Min sambo va hemma och sa att hon inte visste något, och sa att de kanske fanns droger nånstans men va inte säker, hon fick också kissa men det var negativt.
Nu till min fråga, vet ju självklart att jag kommer åka dit på ringa, och undrar va böterna kan ligga på ?
Och det jag undrar främst är om min sambo kan åka dit på något ? Jag tog på mig allt o sa att allt var mitt o hon inte hade något med det att göra. Är så att hon studerar för att bli dagislärare, då får man inte ha nått i belastningsregistret så ja är väldigt orolig för hennes skull. Väldigt tacksam för svar . Mvh
Citera
2017-01-12, 21:29
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkamena
Vet någon om det är olagligt att skriva kommentarer i någon annans namn eller registrera ett konto på Flashback och kalla sig för ett namn även om man klargör att man inte är den personen?

Du menar att du efter varje inlägg skriver att du inte är personen som du utger dig för att vara?
Citera
2017-01-12, 22:11
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slizern
Hej!
Igår eftermiddag fick jag besök av 2 poliser smått oväntat under söndagsfilmen, som påstår att jag använt darknet och beställt droger (true) men nekar allt då, då ber dem mig följa med ut och kissa. Jag får inte fram nått kiss överhuvdtaget, så efter typ 30-40min ute i kylan så åker vi in mot sjukhuset för att göra blodprov. Väl på sjukhuset fick ja chans att kissa en gång till och lyckades då klämma fram
Lite, visade positivt på amfetamin och benzo, jag spelar dum o säger att någon måste drogat mig eller liknande.
Då kallar dom in en husrannsakan , så då erkände jag att det fanns saker hemma ( va inte gömt överhuvdtaget så visste att de skulle bli hittat iallafall).
Sagt o gjort så hittar dom 3 bomber med amfetamin ca 150mg i varje, 3 st xanor och en våg. Min sambo va hemma och sa att hon inte visste något, och sa att de kanske fanns droger nånstans men va inte säker, hon fick också kissa men det var negativt.
Nu till min fråga, vet ju självklart att jag kommer åka dit på ringa, och undrar va böterna kan ligga på ?
Och det jag undrar främst är om min sambo kan åka dit på något ? Jag tog på mig allt o sa att allt var mitt o hon inte hade något med det att göra. Är så att hon studerar för att bli dagislärare, då får man inte ha nått i belastningsregistret så ja är väldigt orolig för hennes skull. Väldigt tacksam för svar . Mvh

Är det bara en våg hemma som tyder på försäljning så lär det bedömas som innehav för eget bruk och mycket riktigt anses vara ett ringa narkotikabrott. Antalet dagsböter lär landa vid 60-80 stycken skulle jag tro.

Ja din sambo kan dömas för narkotikabrott. Rimligtvis bör även hon ses som innehavare av narkotikan då det har legat helt öppet i en lägenhet som ni båda har full rådighet över. Det är dock mycket möjligt att de struntar i henne då hon inte åkte dit på provet.

Det som lär begäras ut är en begränsat utdrag från belastningsregistret. Ett sådant utdrag i enlighet med skollagen ska inte innehålla domar gällande narkotikabrott så det bör inte vara några problem gällande arbete även om hon skulle dömas för brott.
Citera
2017-01-13, 09:09
Medlem
Pinkamenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Du menar att du efter varje inlägg skriver att du inte är personen som du utger dig för att vara?

Nja, jag tänker mer att jag skulle registrera ett konto utan att missbruka flera konton och skulle skriva in en privatpersons namn som användarnamn och sedan skriva varje inlägg och avsluta inlägget med att skriva namnet så att så fort någon googlar dennes namn så hittar den en massa inlägg på Flashback. Är det olagligt? Blir det mindre olagligt om man skriver i signaturen att man bara vill jävlas och är en helt annan person?
Citera
2017-01-13, 19:02
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkamena
Nja, jag tänker mer att jag skulle registrera ett konto utan att missbruka flera konton och skulle skriva in en privatpersons namn som användarnamn och sedan skriva varje inlägg och avsluta inlägget med att skriva namnet så att så fort någon googlar dennes namn så hittar den en massa inlägg på Flashback. Är det olagligt? Blir det mindre olagligt om man skriver i signaturen att man bara vill jävlas och är en helt annan person?

Går det att härleda till en person, d.v.s. ovanligt namn eller fler uppgifter som gör att en särskild person blir utpekad så kan det mycket väl röra sig om olovlig identitetsanvändning. Nu är brottet ganska nytt men om man gör det klart att man egentligen inte är personen så bör man rimligtvis inte bli dömd, det handlar om att man utger sig för att vara någon annan.

För att det ska vara brottsligt så krävs det att användandet av personuppgifterna medför skada eller olägenhet för personen som blir utsatt. Det låter dock som om det är själva tanken med vad du har tänkt göra.
Citera
2017-01-15, 17:37
Medlem
Tja! För några dagar sen körde jag en polares polare till en adress. Han skulle köpa kola. Jag satt i bilen utan bälte på och små chillade. När han kom tillbaka kom två civil snutar och grep honom. Han försökte springa(torskade senare). Han tog på sig kolan o sa att ja inte hade ett skit med saken att göra.

Iallafall jag hade tagit två tramadol. Och hade två på mig. Alltså två tramadol piller. Jag sa det direkt och sa att jag har recept pga att min axel går ut led. Dock så var dessa utländska, stod på mig o sa att jag inte har en aning om vad det är för några.( endast fått recept på citodon med tänkte att de inte pallar kolla upp).

De frågade om missbruk etc o tjatade om kola. Jag sa att jag inte visste ett skit utan hamnat i den här situationen av slump. Erkände inget ringa öht.

Kommer iaf pissa positift för tram och cannabis.

Kommer körkortet ryka? De sa inget om att jag verkade på verkad förens jag skulle släppas. Dom frågade om jag tagit något ikväll och hag sa nej men att jag var ledsen och skärrad. Gnuggade mig precis innan i ögonen desutom. Idioter. Iallafall, hur körd är jag?
Citera
2017-01-16, 21:00
Medlem
Pirreboys avatar
Hej.

Stog en kväll utanför mc donalds och några killar började härja med mig. Sluta med att jag drog en rak höger över ansiktet på han och knäckte näsbenet på honom.

Killen börja blöda och fick fraktur . Endast ett slag på honom.

Är tidigare straffad och har en misskött samhällstjänst så de lär inte komma på fråga.

Vad blir mitt straff tro?
Citera
2017-01-17, 21:18
Medlem
Har som sagt torskat på narkotikabrott 370 gram cannabis som jag odlat. Är ostaffad sen tidigare men funderar över om det är så att jag får samhällstjänst med skyddstillsyn beroende vad domaren dömer mig till, tar samhällstjänst utan att blinka dock grovt tveksam över skyddstillsynen. Kan jag då efter blivit dömd istället ta fängelse X-antal månader för att slippa denna satans skyddstillsynen i ett år då jag vill fortsätta min karriär som en dödsknarkare? Någon kunnig som vill dela sin vishet med mig?
Citera
2017-01-18, 16:53
Medlem
TransitGlorias avatar
Min vän åkte dit på husrannsakan där de hittade 47 g weed och 180 g kvistar och löv, och vid påföljande rättegång fick han fyra månaders fängelse. Åklagaren hade yrkat på två månader...

Weedet och kvistarna låg i olika behållare och införskaffades vid olika tillfällen.

Anledningen till det hårda straffet var att de hade slagit ihop mängden i en klump på labbet och konstaterat att "cannabis är cannabis."

Min fråga lyder: Kan man verkligen döma så? Borde man inte skilja på materialet och thc-koncentrationen?

Advokaten är för övrigt värdelös och påstår att domaren "hatar narkomaner." Han hade innan rättegången gjort exakt noll research och hade inga prejudikat att stödja sig på.
Citera
2017-01-18, 19:42
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOchIngen
Har som sagt torskat på narkotikabrott 370 gram cannabis som jag odlat. Är ostaffad sen tidigare men funderar över om det är så att jag får samhällstjänst med skyddstillsyn beroende vad domaren dömer mig till, tar samhällstjänst utan att blinka dock grovt tveksam över skyddstillsynen. Kan jag då efter blivit dömd istället ta fängelse X-antal månader för att slippa denna satans skyddstillsynen i ett år då jag vill fortsätta min karriär som en dödsknarkare? Någon kunnig som vill dela sin vishet med mig?

Du kan inte välja fängelse istället om du blir dömd till skyddstillsyn, det är olika påföljder. Om du missköter dig tillräckligt mycket kan ärendet återremitteras till tingsrätten som kan besluta att omvandla till fängelse istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in