2014-08-16, 07:53
Medlem
[quote=fjunn|49950674]
• Kommer polisen hem till mig och hämtar mig[quote]

Möjligheten finns

Citat:
• Får jag ett brev hem från polisen

Möjligheten finns, dock är nog ett samtal med kallelse troligare.

Citat:
• Bedrägeri på summan 20,000 = Ringa eller Grovt bedrägeri?

I normala fall är det frågan om bedrägeri, omständigheterna kan dock göra att det klassas upp, men detta är föga troligt om det endast rör sig om ett fall.
Citera
2014-08-16, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Iallafall nu till saken.. Dom beslagtog mobilen och då är frågan hur gör dom när dom beslagtagit en mobil?

De tömmer telefonen på information, kollar sms-, mms och samtalshistorik, bilder, e-post, datatrafik, kollar telefon-adressbok osv.

Citat:
Enligt dom är jag misstänkt för smuggling av olaglig gods och explosiva ämnen hur ser straffskalan ut?

I normalfall böter eller fängelse i högst två år, vid ringa fall penningböter och vid grovt fängelse i lägst 5 månader och högst 6 år. Det ska dock tilläggas att frågan om det är smuggling eller brott mot lag om brandfarliga och explosiva varor är beroende på var ifrån det är frågan om.
Citera
2014-08-16, 08:28
Medlem
Tänkte om NÅGON VET något om sollentuna häktet som kan ge mig svar. Min kille förflyttades dit mot sin vilja precis när vi hade fått besöks beviljat. O nu om någon vet vilka dagar/tider de tar emot bokade besök?? Hittat de ingenstans!! Bara när man kan boka men inte vilka tider. Och om någon vem nått om Sollentuna, är de bra häkte? Gemensamhäkte iaf.. Får han då träffa tjejer där inne ?
Citera
2014-08-17, 10:06
Medlem
Min kusin fick en psykos och polisen dök upp o plockade honom. Samtidigt plockade de luftvapen, basebollträ och 12kg! Egentillverkat svartkrut.

Vad tror ni händer? Fängelse? Endast dömd för rattfylla tidigare.

Jobbar som lastbilschaufför, blev av med tillståndet för släp vid rattfyllan.

Mvh
Citera
2014-08-18, 14:52
Medlem
Hej! Behöver svar.. Idag kom min dom. Är 21 årig ostraffad tjej. Fick 3 mån fängelse och skyddstillsyn... För medhjälp för rån med mitt x. Han fick 4 år.
Vart kommer troligtvis jag att hamna på för anstalt för kvinnor?? Och i och med att jag fick både fängelse o skydds så finns kanske de inte chans att då boja??? Värt att överklaga??
Citera
2014-08-18, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickestar
Jag är 24 år, lite i mitt register.Väntar rättegång för grovt vapenbrott (skarpladdad), grovt olaga hot och torskade med 100 E häromdagen så undrar nu om någon tror vad det kan bli

bump
Citera
2014-08-18, 22:03
Medlem
Tack för alla svar och för att de flyttades rätt, nu har jag koll på hur de ser ut!

Mvh
Citera
2014-08-20, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannahie
Hej! Behöver svar.. Idag kom min dom. Är 21 årig ostraffad tjej. Fick 3 mån fängelse och skyddstillsyn... För medhjälp för rån med mitt x. Han fick 4 år.
Vart kommer troligtvis jag att hamna på för anstalt för kvinnor?? Och i och med att jag fick både fängelse o skydds så finns kanske de inte chans att då boja??? Värt att överklaga??

Överklaga så reduceras ditt straff så kam du nog få boja. Annars får du nog räkna med att skaka galler. 4 år för din snubbe, shit.
Citera
2014-08-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic8181
Överklaga så reduceras ditt straff så kam du nog få boja. Annars får du nog räkna med att skaka galler. 4 år för din snubbe, shit.

Precis kommit fram till att jag ska överklaga när jag läste domen som idioterna dömt!! Ja de är sjukt 4 år... Men hoppas han får mindre när han överklagar. Dock suger min advokat o vill ej jag ska överklaga. Men man kan byta eller är de jobbigt??
Citera
2014-08-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannahie
Precis kommit fram till att jag ska överklaga när jag läste domen som idioterna dömt!! Ja de är sjukt 4 år... Men hoppas han får mindre när han överklagar. Dock suger min advokat o vill ej jag ska överklaga. Men man kan byta eller är de jobbigt??
Varför vill din advokat inte att du överklagar, vad är motiveringen? Glöm inte att han har sakkunskap som du saknar. Sätter du påföljderna i relation till varandra så känns det som du har en relativt mild påföljd, något du bör reflektera kring.
Citera
2014-08-20, 21:18
Medlem
StenSaxPauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic8181
Boja? Fängelse upp till sex månader alltså. Inte särskilt troligt. Jag tycker hon ska vara nöjd med sin påföljd. Enda realistiska alternativ som är "bättre" är ju någon form av behandlingsplan. Om även åklagaren klagar riskerar hon dock ett ganska långt fängelsestraff också.
Citera
2014-08-21, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattalott
Hur långt fängelsestraff?
Man 30 år. Tidigare domar: Sjöfylleri, misshandel och rattfylla.
Tidigare påföljder:
Indraget körkort, böter och fotboja.

Nu har idioten kört utan körkort och rattfull 2ggr på en månad. Gissar på att en av dessa kan anses som grov..tyvärr vet jag inte promillehalten.

Fick information efter första gången att han skulle få 1 månad.

Så vad tror ni? Och hur får han veta sitt straff, rättegång?

Testar igen. Det sista var grov rattfylla & olovlig körning.

Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in