• 1
  • 2
2011-04-03, 19:45
Medlem
Har ett litet problem.
Jag och min sambo har tidigare lagt upp en hel del annonser på tradera och skött det hela mycket bra.
När vi använde traderas säljverktyg så råkade vi lägga upp ett tiotal av samma annons av misstag och blev därför avstängda. Vi har efter det öppnat ett nytt traderakonto i mitt namn och försökt sälja vidare där. Men det stängdes ner efter några dagar. Har sedan varit hemma hos min syster och hon har registrerat sig och vi har försökt sälja där. Men även där blir kontot avstängt efter några dagar. Vid alla tillfällen har samma dator använts. Dock via olika uppkopplingar. Vi har aldrig gjort något skumt utan skött allting bra och vill gärna fortsätta sälja (och köpa). Någon som vet hur man kan komma runt detta? Kan de på något sätt se att det är samma dator som används fast man är uppkopplad i olika delar av landet?
Citera
2011-04-03, 19:47
Medlem
Varför inte fråga Tradera?
Citera
2011-04-03, 19:48
Medlem
von_Ss avatar
Jag förutsätter att du har tagit kontakt med Tradera och förklarat ditt misstag?
Citera
2011-04-03, 19:57
Medlem
gorgonzolas avatar
Ja det kan de se, men varför inte bara kontakta dem?
Citera
2011-04-03, 20:02
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Hur lyckas man lägga upp samma annons många gånger? Då kanske man förtjänar man kanske att bli avstängd.
Citera
2011-04-03, 20:03
Medlem
Skicka ett E-post meddelande och förklara din situation så löser det sig säkert.
Citera
2011-04-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Skicka ett E-post meddelande och förklara din situation så löser det sig säkert.

har mailat dem och pratat med dem i telefon. När ett beslut tas att stänga av någon så ändrar de ALDRIG det beslutet. Det har aldrig hänt i traderas historia och det kommer inte hända i framtiden.
Så sa de till mig. Att det hela är ett klantigt misstag från vår sida förstår de och de förstår att vi inte hade någon ond mening med det hela. Men det är så de behandlar ärenden som dessa.
Citera
2011-04-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
Hur lyckas man lägga upp samma annons många gånger? Då kanske man förtjänar man kanske att bli avstängd.

Har du använt traderas säljverktyg någon gång? Det är ett program man laddar hem och sedan gör alla annonser där istället för på deras sida. När man har gjort klart alla så laddar man upp dem.
Förmodligen var det så att min sambo råkade ladda upp annonserna flera gånger. Det brukar krävas ett tiotal försök innan man lyckas ladda upp dem då programmet inte riktigt fungerar som det ska.
Citera
2011-04-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Big_Boy
Har du använt traderas säljverktyg någon gång? Det är ett program man laddar hem och sedan gör alla annonser där istället för på deras sida. När man har gjort klart alla så laddar man upp dem.
Förmodligen var det så att min sambo råkade ladda upp annonserna flera gånger. Det brukar krävas ett tiotal försök innan man lyckas ladda upp dem då programmet inte riktigt fungerar som det ska.
Om man går in på traderas sida efter det så kan man också avbryta auktionerna.
Citera
2011-04-03, 21:46
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big B
Om man går in på traderas sida efter det så kan man också avbryta auktionerna.

Den kommentaren har samma IQ som din avatar. Tradera är ett inavlat ägg.
Citera
2011-04-04, 14:33
Medlem
alllyos avatar
En hypotes bara, men skulle det inte fungera om du köpte en ny dator/använder en annan dator hemma hos ex. din syster? Givetvis så ska du också skapa ett nytt account i ditt eller din sambos namn (som ni aldrig tidigare har använt)

Då kan dem väl inte spåra dig/er?
Citera
2011-04-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alllyo
En hypotes bara, men skulle det inte fungera om du köpte en ny dator/använder en annan dator hemma hos ex. din syster? Givetvis så ska du också skapa ett nytt account i ditt eller din sambos namn (som ni aldrig tidigare har använt)

Då kan dem väl inte spåra dig/er?

Jag vet inte. Jag är inte alls bra på det här. Det var därför jag hoppades på att få hjälp här.
Det jag måste göra är alltså att använda en annan dator? Det är det som det hänger på?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in