• 1
  • 2
2011-04-03, 19:25
Medlem
ImBackInActions avatar
Tjena! Jag började jogga för ca: 5 veckor sen, lägg på tanken att jag joggar på clenebutrol. Men saken är att min kondition går varken ner eller upp? den är exakt samma som när jag började jogga från dag 1. dessutom när jag springer brukar det svida på small benen, jag orkar jogga mer men det svider så mycket så att jag måste sätta mig.

juste! joggar 7ggr i veckan på morgonen på tom mage bara vatten + citron
Citera
2011-04-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImBackInAction
Tjena! Jag började jogga för ca: 5 veckor sen, lägg på tanken att jag joggar på clenebutrol. Men saken är att min kondition går varken ner eller upp? den är exakt samma som när jag började jogga från dag 1. dessutom när jag springer brukar det svida på small benen, jag orkar jogga mer men det svider så mycket så att jag måste sätta mig.

juste! joggar 7ggr i veckan på morgonen på tom mage bara vatten + citron

Du har antagligen benhinneinflammation och varför jogga på tom mage?
Citera
2011-04-03, 19:37
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castiel91
Kan också vara mjölksyra i vadmusklerna (om han inte bokstavligen menar benet vid smallbenet(lol))
Citera
2011-04-03, 19:46
Medlem
ImBackInActions avatar
Citat:

aj, där skrämde du mig. Kan man kolla upp det hos doktorn? ifall man har den?

En bodybuilder jag pratade med för ca: 1 år sen. Han va med i mr olympia och hade en jävligt deffad kropp. Han sa till mig att om man vill bli av med magen snabbast så ska man jogga på morgonen på tom mage.
Citera
2011-04-03, 19:47
Medlem
ImBackInActions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xx-x
Kan också vara mjölksyra i vadmusklerna (om han inte bokstavligen menar benet vid smallbenet(lol))

Hur kan jag fixa det med mjölksyran ifall det är problemet?
Citera
2011-04-03, 20:20
Medlem
Théodicées avatar
Hur långt joggar du? Du joggar 7 dagar i veckan när det optimala för en nybörjare är 2, högst 3 gånger, skulle gissa på att det är där problemet ligger.
Citera
2011-04-03, 21:04
Medlem
Citat:
Hur kan jag fixa det med mjölksyran ifall det är problemet?
Sitter smärtan i framsida underbensmuskeln eller i "benet"?

Vilken intensitet kör du på? Hur länge? Vad är målet med löpningen? Inte heller så jättelätt att öka i kondition samtidigt som man ligger på ett underskott.
Här är iaf en guide för kondition:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...tion+intervall
Citera
2011-04-03, 21:27
Medlem
Citat:
aj, där skrämde du mig. Kan man kolla upp det hos doktorn? ifall man har den?

En bodybuilder jag pratade med för ca: 1 år sen. Han va med i mr olympia och hade en jävligt deffad kropp. Han sa till mig att om man vill bli av med magen snabbast så ska man jogga på morgonen på tom mage.

Benhinneinflammation menas att muskelhinnan runt muskeln som sitt bredvid smalbenet inte hinner med att växa i samma takt som din muskel. Därför får du ont när du springer. Du kan både få det på framsidan och insidan av underbenet. Av personlig erfarenhet så vet jag att det är jobbigt att få bort, speciellt om du har det på insidan. Har du det på framsidan så finns det enkla strechningsövningar att använda.
Citera
2011-04-04, 21:04
Medlem
ImBackInActions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Théodicée
Hur långt joggar du? Du joggar 7 dagar i veckan när det optimala för en nybörjare är 2, högst 3 gånger, skulle gissa på att det är där problemet ligger.

måste jogga 7ggr i veckan eftersom jag går på clen 2 weeks on 2 weeks off.

Citat:
Ursprungligen postat av mikeni
Sitter smärtan i framsida underbensmuskeln eller i "benet"?

Vilken intensitet kör du på? Hur länge? Vad är målet med löpningen? Inte heller så jättelätt att öka i kondition samtidigt som man ligger på ett underskott.
Här är iaf en guide för kondition:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...tion+intervall

jag tänker köra på tills jag nåt mitt mål med min kropp. och målet är att få en slimad och deffad kropp så man ser magrutorna och linjerna osv på resten av kroppen sen efter det köra på gym och bli störe men deffad samtidigt. tack för hemsidan!

Citat:
Benhinneinflammation menas att muskelhinnan runt muskeln som sitt bredvid smalbenet inte hinner med att växa i samma takt som din muskel. Därför får du ont när du springer. Du kan både få det på framsidan och insidan av underbenet. Av personlig erfarenhet så vet jag att det är jobbigt att få bort, speciellt om du har det på insidan. Har du det på framsidan så finns det enkla strechningsövningar att använda.

Jag har det på framsidan.
Citera
2011-04-04, 21:26
Medlem
Om målet är en slimmad och muskulös kropp så borde du skippa den största delen av löpningen och börja på gym istället. Finns ingen anledning att vänta med det.
Mindre fett får du genom att stoppa i dig mindre energi än vad du gör av med, inte av löpning, även om det är en bra energiförbrännare.
Senast redigerad av mikeni 2011-04-04 kl. 21:32.
Citera
2011-04-04, 23:21
Medlem
Mr-andersons avatar
Dra ner på joggande kör varannan dag. Vill du förbättra din syreupptagnings förmåga VO2max så är det hiit (intervaller) som gäller.

Exempel:

85% av maxpuls i en minut, ner till 35-40% maxpuls nästa minut sen börjar du om.
Citera
2011-04-05, 09:58
Medlem
Théodicées avatar
Citat:
måste jogga 7ggr i veckan eftersom jag går på clen 2 weeks on 2 weeks off.

Gissar på att du kommer lägga ner joggningen inom en snar framtid, du har helt enkelt för bråttom. Clen har jag ingen aning om vad det är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in