2011-04-03, 16:32
Medlem
jeevos avatar
Hej alla!
Vet inte om någon här kan hjälpa mig, ska även pröva kontakta microsoft direkt sen men jag har ett problem.

Jag har office installerat på min dator, aktiverat och det fungerar utan problem. Däremot så brukar det ibland när jag startar office komma upp en konfigurations fönster som "kontrollerar" att windows är aktiverat antar jag. Detta tar oftast några minuter att göra varje gång jag behöver starta och det börjar bli jobbigt.

Efter att ha gjort lite forskning själv så verkar rutan endast komma upp när hårdvaran i datorn bytts. Antar att det är någon typ av anti-pirat skydd, att programmet kontrollerar och skapar en checksum av datorns hårdvara för att se om det är samma system eller ej.

Min bärbara dator har två grafikkort i sig, en aktiveras när datorn körs på batterier då den är använder mycket mindre ström.

Så för att vara säker så testade jag lite, och konfigurationsrutan kommer endast upp efter att jag bytt grafikkort och startar nåt office program.

Det är väldigt jobbigt att behöva vänta flera minuter innan man får använda word när man startar upp datorn utan adaptern inne. Om jag försöker starta office utan internet (vilket är fallet ibland med batteri) så tar processen oftast längre tid.

Att använda produkten är inga problem, aktiverar jag de kraftfullare grafikkortet så fungerar det utan problem.

Skulle jag aktivera produkten igen när jag kör på batterier så klagar office när jag kör med adapter.

Jag misstänker att ingen lösning finns, utan när min dator ändrar grafikkort så blir det ju trots allt en "annan dator" men det skadar inte att fråga antar jag.

Nån som har tips på hur jag kan lösa denna mindre besvärlighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in