2011-04-22, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughing-Buddha
Ok, jag känner att det blev lite konstigt nu. Ska försöka reda upp detta lite så inga missuppfattningar uppstår, som jag känner att det är på väg att göra.

Jag kan till viss del hålla med dig om det du säger JJ, med en reservation för att det hela tiden kommer in nytt blod i bikersvängen, det är inte BARA dom bikers som fanns för 5-10 år sedan, eller för den delen 2 år sen, "scenen" förändras hela tiden vilket betyder att inget är ristat i sten.

En annan sak är att jag tycker mig känna en viss förändring av betydelsen 1% för många. Vilket egentligen inte är så konstigt då våran kultur och samhälle på hela taget skiljer sig rätt markant ifrån den amerikanska kulturen och samhället som ändå får ses som orginalet av 1% "rörelsen", för att inte nämna den Australienska.

Jag tror att för många så har betydelsen av 1% glidit över ifrån att var någon form av semikriminell till att vara rebeller mot samhället, inte nödvändigtvis ett måste att sälja droger och skjuta på andra 1% klubbar. Utan ett sätt att markera att man inte vill vara en del av samhället som det ser ut idag.

Plus att man inte vill att folk skall bestämma över vad man skall göra, och det är HÄR som som jag ser möjligheten i att mer och mer folk inom bikerrörelsen kommer att söka sig till nya 1% klubbar då dom som redan finns ettablerade i Sverige har en tendens att vilja bestämma över alla småklubbar.

Kolla på hur det blivit med sverigemodellen, som vad folk än säger, är ett kontrollorgan som i princip styrs av HA. Detta gör att dom bikers med en mentalitet som säger dom att INGEN ska säga åt dom vad dom ska göra till slut börjar känna ett hat mot sbm och HA som "styr" skiten, vilket resulterar i en hårdnande attityd som till sist rinner över och gör att dom drar sig till andra internationella 1% klubbar.

Känner att jag börjar krångla till det i huvet på mig själv nu för att försöka göra mig förståd.

Min poäng är: Jag tror att det tar lite tid, men att grunden för fler 1% klubbar finns i Sverige, men det kan som sagt var endast tiden utvisa.

Så, det var svaret på ditt inlägg. Nu till en annan sak som jag tror att du inte uppfattade när du citerade mitt inlägg.

Så här var det, Dilligaf666 och jag snackade om att vi undrade var Mongols tog vägen nånstans (med glimten i ögat), då någon här på forumet hävdade att dom minsann var här och att det skulle visa sig inom några veckor, vilket det fortfarande inte har gjort.
Dillgaf666 hoppades att dom alla (jag uppfattade det som alla Mongols och eventuella andra nya klubbar) skulle dyka upp på Norrtälje och om inte så var dom tvugna att inkomma med sjukintyg till Dilligaf666 (lite retsamt menat antar jag).

Då dök softail in med en kommentar om att det minsann var en annan träff som nog skulle dra till sig de flesta andra klubbar då dom tyckte att den träffen var viktigare (sverigemötet) och då kontrade jag med att om nu Mongols finns här i landet så tror jag att dom högaktningsfullt skiter i sverigemötet då dom inte är med i sverigemodellen.

Och sen citerade du mitt inlägg.

"Pust pust", nu är jag klar, hoppas jag inte rörde till det för mycket så här i påskyran.

Trevlig helg till alla och håll koll på alla fyllestyrare i helgtrafiken så ni inte råkar illa ut.

För ni ska väll åka hoj i det fina vädret? Det skall jag i alla fall göra.
Du har klart för dig
Citera
2011-04-22, 19:08
Medlem
Softails avatar
Citat:

Jag tror att för många så har betydelsen av 1% glidit över ifrån att var någon form av semikriminell till att vara rebeller mot samhället, inte nödvändigtvis ett måste att sälja droger och skjuta på andra 1% klubbar. Utan ett sätt att markera att man inte vill vara en del av samhället som det ser ut idag.

Eh! Är det inte vad det alltid har betytt?
Citera
2011-04-22, 19:15
Medlem
b-os avatar
Om MMC fanns i Sverige är väl risken större att dom dyker upp i Norrtälje än på Sverigemötet? Mycket svårt att tänka mej MMC gå med i SBM ...

HAHAHAHA
Citera
2011-04-22, 19:25
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Eh! Är det inte vad det alltid har betytt?
Det BORDE ha varit det i alla fall, men bla dom som du av någon anledning "arbetar" för har sett till att det har fått en annan innebörd för gemene man.
Citera
2011-04-22, 19:41
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalle66
Du har klart för dig
Jag har egna ögon att se med.
Jag har egna öron att höra med.
Dessutom en egen hjärna att tänka med, så ja, jag tycker mig ha klart för mig hur det är ja.

Inte bara jag för den delen, folk börjar vakna upp ur sin dvala på olika håll. Vilket borgar för en spännande framtid, som påtalats tidigare.
Citera
2011-04-22, 19:43
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Om MMC fanns i Sverige är väl risken större att dom dyker upp i Norrtälje än på Sverigemötet? Mycket svårt att tänka mej MMC gå med i SBM ...

HAHAHAHA
Nej det faller på sin egen orimlighet ha ha ha Mongols MC ska inte slicka röv.
Citera
2011-04-22, 19:49
Medlem
b-os avatar
Citat:
Nej det faller på sin egen orimlighet ha ha ha Mongols MC ska inte slicka röv.

Så vida dom inte blir HA supporters hahaha
Citera
2011-04-22, 19:54
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Så vida dom inte blir HA supporters hahaha
Oooooo DEN du.
Vilket jävla ståhej det skulle bli i staterna tror jag ha ha ha Mongols skulle skicka hit en hel dödsarme av skogstokiga Latinobikers för att radera ut de svenska förrädarna i så fall.

Eller hela galna kurdfamiljen Miri från Bremen kommer upp på sina kameler och piskar ihjäl dom ha ha ha
Citera
2011-04-22, 19:59
Medlem
Softails avatar
Citat:
Det BORDE ha varit det i alla fall, men bla dom som du av någon anledning "arbetar" för har sett till att det har fått en annan innebörd för gemene man.

Vem arbetar jag för????

Polisen har sett till att ge det en annan innebörd för gemene man, genom att ständigt förse pressen med sin feltolkning....
Citera
2011-04-22, 20:20
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Vem arbetar jag för????
Mmm, spela dum du , Guldankan har i alla fall stolthet nog att inte skämmas för sig själv här inne.

Citat:
Polisen har sett till att ge det en annan innebörd för gemene man, genom att ständigt förse pressen med sin feltolkning....
Polisen hjälper inte till att skapa en trevlig stämning kring kulturen, det håller jag helt och fullt med om, men HA har lika mycket del i detta som polisen har. Kom inte och säg att den rekrytering som HA har bedrivit det senaste deceniumet här i landet har bidragit till en mysmiljö bland hojklubbarna, för då är du dummare än vad du ser ut.

Hade HA koncentrerat sig på att rekrytera bikers med ett genuint hojintresse och inte mest satsat på folk som kan bidra till att öka på deras klubbkassa genom olika "affärer", så hade dom vunnit mer respekt inom den övriga hojvärlden och inte som nu, enbart "kissass" klubbar som är rädda för att sätta sig emot dom.

Helvete, i princip ALLA ny folk som kommer in i HA i Stockholmstrakten är folk som ej tidigare har hojerfarenhet ytan det skaffar dom sig under sin hängisperiod.
Det som gör att HA tar in dom, det är att det är driftiga KRIMINELLA killar med goda kontakter i den KRIMINELLA världen. Inget annat, tyvär.

Peace out, och trevlig helg kompis.
Citera
2011-04-22, 20:31
Medlem
Softails avatar
Citat:
Mmm, spela dum du , Guldankan har i alla fall stolthet nog att inte skämmas för sig själv här inne.

bla bla bla.....

Antagligen har du lyckats misstolka mig fullständigt eller så begriper du inte bättre.

Jag arbetar möjligtvis för alla oss andra "bikers".
Jag försvarar våra grundlagsskyddade rättigheter, så som yttrandefrihet, föreningsfrihet och mötesfrihet, oavsett vilken grupp som samhället vill inskränka den för. Vilket samhälle får vi annars?
Jag tror på demokrati, vilket inte alltid existerar i alla delar av miljön och därför är jag inte heller en del av den delen av miljön.
Jag har kört hoj sedan början av åttiotalet och är inte positivt inställd till den utvecklingen som har skett.
Och för att det finns vissa i hojmiljön som kräver hårdare bevakning så anser jag inte att det ger samhället rätt att trakassera alla oss andra.

Trevlig helg till dig också, och glad påsk
Citera
2011-04-23, 00:49
Medlem
Citat:
Ok, jag känner att det blev lite konstigt nu. Ska försöka reda upp detta lite så inga missuppfattningar uppstår, som jag känner att det är på väg att göra.

Jag kan till viss del hålla med dig om det du säger JJ, med en reservation för att det hela tiden kommer in nytt blod i bikersvängen, det är inte BARA dom bikers som fanns för 5-10 år sedan, eller för den delen 2 år sen, "scenen" förändras hela tiden vilket betyder att inget är ristat i sten.

En annan sak är att jag tycker mig känna en viss förändring av betydelsen 1% för många. Vilket egentligen inte är så konstigt då våran kultur och samhälle på hela taget skiljer sig rätt markant ifrån den amerikanska kulturen och samhället som ändå får ses som orginalet av 1% "rörelsen", för att inte nämna den Australienska.

Jag tror att för många så har betydelsen av 1% glidit över ifrån att var någon form v semikriminell till att vara rebeller mot samhället, inte nödvändigtvis ett måste att sälja droger och skjuta på andra 1% klubbar. Utan ett sätt att markera att man inte vill vara en del av samhället som det ser ut idag.

Plus att man inte vill att folk skall bestämma över vad man skall göra, och det är HÄR som som jag ser möjligheten i att mer och mer folk inom bikerrörelsen kommer att söka sig till nya 1% klubbar då dom som redan finns ettablerade i Sverige har en tendens att vilja bestämma över alla småklubbar.

Kolla på hur det blivit med sverigemodellen, som vad folk än säger, är ett kontrollorgan som i princip styrs av HA. Detta gör att dom bikers med en mentalitet som säger dom att INGEN ska säga åt dom vad dom ska göra till slut börjar känna ett hat mot sbm och HA som "styr" skiten, vilket resulterar i en hårdnande attityd som till sist rinner över och gör att dom drar sig till andra internationella 1% klubbar.

Känner att jag börjar krångla till det i huvet på mig själv nu för att försöka göra mig förståd.

Min poäng är: Jag tror att det tar lite tid, men att grunden för fler 1% klubbar finns i Sverige, men det kan som sagt var endast tiden utvisa.

Så, det var svaret på ditt inlägg. Nu till en annan sak som jag tror att du inte uppfattade när du citerade mitt inlägg.

Så här var det, Dilligaf666 och jag snackade om att vi undrade var Mongols tog vägen nånstans (med glimten i ögat), då någon här på forumet hävdade att dom minsann var här och att det skulle visa sig inom några veckor, vilket det fortfarande inte har gjort.
Dillgaf666 hoppades att dom alla (jag uppfattade det som alla Mongols och eventuella andra nya klubbar) skulle dyka upp på Norrtälje och om inte så var dom tvugna att inkomma med sjukintyg till Dilligaf666 (lite retsamt menat antar jag).

Då dök softail in med en kommentar om att det minsann var en annan träff som nog skulle dra till sig de flesta andra klubbar då dom tyckte att den träffen var viktigare (sverigemötet) och då kontrade jag med att om nu Mongols finns här i landet så tror jag att dom högaktningsfullt skiter i sverigemötet då dom inte är med i sverigemodellen.

Och sen citerade du mitt inlägg.

"Pust pust", nu är jag klar, hoppas jag inte rörde till det för mycket så här i påskyran.

Trevlig helg till alla och håll koll på alla fyllestyrare i helgtrafiken så ni inte råkar illa ut.

För ni ska väll åka hoj i det fina vädret? Det skall jag i alla fall göra.

Fan, vad glad jag blir när jag läser om din tanke på hur det borde vara.
Hoppas att folk som är på G att de har ett gyllene tillfälle att skapa något helt nytt utan att göra samma missar som de andra stora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in