Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Ha ha

ja så kan man ju också se det.
Mmmm. Likheterna är många om man vill skiljas. Dyrt, krångligt, vänner som tar parti för den andra parten och nästan aldrig att man ens får möjligheten att skiljas som vänner.
OT. Men en tanke om 1% eran som fäller sig själv om de inte inför reformer

Jag har aldrig fattat vittsen med prioriteringsordningen de stora så kallade 1% klubbarna har. Dvs ordningen klubben, familjen sen jobbet. Den faktiska ordningen är tyvärr allt för ofta presidenten, klubben, andra medlemmar, jobbet och till sist familjen. Ofattbart för mig då det stjälper hela idéen om gemenskap och glädje. Men i min värld finns det plats för alla. De som vill ha det så ska naturligtvis ha det så.
Jag tycker att ordningen ska vara familjen, jobbet, klubben och ingen annans egenintressen eller ego.
Enkelt förklarat.
Familjen först för att de är det viktigaste i livet ( barn och fru före allt annat).
Jobbet för att annars kan man inte försörja vare sig familj, hobby eller klubb (ingen klubb kan heller försörja alla medlemmar utan att de jobbar och alla kan inte vara kriminella. För då blir det så tomt i klubbhuset. Plus att det blir många att "försörja" på kåken där de inte gör någon nytta).
Klubben, för att den ska ge mer än den tar. Det ska vara en oas i livet där man kan andas ut frå kärring, ungar och jobb

Där man möter andra som har gemensamma värderingar och roliga upptåg för att förgylla livet.
Men jag hoppas att några eller iaf någon av de nya klubbarna förstår det. För då har vi plötsligt en på ett vis demokratisk 1% klubb. Det skulle isf bli den vettigaste klubben där medlemmarna utan krav ställer upp på klubben i första hand när det faktiskt behövs för att de vill och inte för att de måste.