• 1
  • 2
2011-04-03, 11:16
Medlem
Många påstår att fler nyetableringar är på gång.
När Hells Angels kom så var det många som inte trodde att det var möjligt. Något senare kom Bandidos, det skulle inte alls kunna funka. Idag sitter de i möten med varandra för att inte trampa varandra på tårna.
Outlaws startade och blev större än man kunnat ana, men blev nerstängda. För att under tystnad bygga upp sin verksamhet på nytt. En klart oväntad Fenix. Men ingen kan förneka dem idag.

En del andra 1% klubbar har det med blivit genom åren. Men ingen av dem upplever jag som helt fristående.

Nu är det klart att andra 1% är på väg in eller som redan är här.

Jag har svårt att se att de nya klubbarna skulle vara ett faktiskt problem för de etablerade klubbarna då det handlar om hojar, gemenskap och likasinnade.

Så nu till min fråga. Vilka är det som är på väg in i Sverge, som är bekräftat eller iaf har stor trovärdighet?

En följdfråga med som vanligt.
Tror ni att detta är en reaktion mot Svergemodellen?
Citera
2011-04-03, 11:25
Medlem
mcmonsters avatar
Kan vara ett svar på att flertalet klubbar börjat tröttna på SBM ja.

Jag säger att vi inom en tvåårsperiod har bla Coffin Cheaters i landet, möjligtvis Mongols.

Utöver dom två så spekulerar jag endast när jag säger Vagos, Sons of Silence, Pagans? Fast tror egentligen inte det. Hade nog förvånat många tror jag.
Citera
2011-04-03, 15:14
Medlem
Asagudens avatar
Jag tror åxå att SBM har spelat ut sin roll.
Men vårt lilla kungadömme har inte plats för hur många hårdingar (1%) som helst.
Om dom däremot bara vill åka hoj ,kröka å ha kul så är dom ju inga 1% heller, å då är det ingen konkurrens.
Citera
2011-04-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster

Jag säger att vi inom en tvåårsperiod har bla Coffin Cheaters i landet, möjligtvis Mongols.

Utöver dom två så spekulerar jag endast när jag säger Vagos, Sons of Silence, Pagans? Fast tror egentligen inte det. Hade nog förvånat många tror jag.

Coffin Cheaters skulle inte förvåna mig heller då de redan är i Norge. Dessutom en aktiv klubb.
Citera
2011-04-03, 23:01
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilligaf666
Coffin Cheaters skulle inte förvåna mig heller då de redan är i Norge. Dessutom en aktiv klubb.
Ska väll eventuellt ha lite kontakt med svenska klubbar också tror jag bestämt.
Citera
2011-04-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asaguden
Jag tror åxå att SBM har spelat ut sin roll.
Men vårt lilla kungadömme har inte plats för hur många hårdingar (1%) som helst.
Om dom däremot bara vill åka hoj ,kröka å ha kul så är dom ju inga 1% heller, å då är det ingen konkurrens.

Iofs, men om man kan sin bikerhistoria så är 1% myten ett uttryck från borgmästaren/sheriffen.
Att vara 1%are innebär isf att supa och slåss och öeva rövare. Alltså inte att vara livsstilskriminell.
Men det är kanske roligare att tro att 1% är något annat.
Konkurensen som alla är rädda för är ju bara bs. Det är helt andra grupperingar som tagit över. Men det talas det inte om i onödan. Kriget som en del verkar hoppas på borde under inga som helst omständigheter bli mellan mc klubbar. Utan de borde hjälpa varandra när det behövs. På ett vis skulle en sammandrabbning stå mellan mc klubbarna vs annan gruppering.
Ett förenat mc skulle stå starkt men som det ser ut nu med pajkastning och meningslösa konflikter är bara bra för alla andra.
Som jag ser på det är sbm = diktatur. Det har aldrig fungerat i längden.
Citera
2011-04-03, 23:12
Medlem
Citat:
Ska väll eventuellt ha lite kontakt med svenska klubbar också tror jag bestämt.

Stämmer gott. Frågan är inte om de har vänner utan om de vill gifta sig och byta namn
Citera
2011-04-03, 23:13
Medlem
b-os avatar
Citat:
Iofs, men om man kan sin bikerhistoria så är 1% myten ett uttryck från borgmästaren/sheriffen.
Att vara 1%are innebär isf att supa och slåss och öeva rövare. Alltså inte att vara livsstilskriminell.
Men det är kanske roligare att tro att 1% är något annat.
Konkurensen som alla är rädda för är ju bara bs. Det är helt andra grupperingar som tagit över. Men det talas det inte om i onödan. Kriget som en del verkar hoppas på borde under inga som helst omständigheter bli mellan mc klubbar. Utan de borde hjälpa varandra när det behövs. På ett vis skulle en sammandrabbning stå mellan mc klubbarna vs annan gruppering.
Ett förenat mc skulle stå starkt men som det ser ut nu med pajkastning och meningslösa konflikter är bara bra för alla andra.
Som jag ser på det är sbm = diktatur. Det har aldrig fungerat i längden.

Som taget ur mina egna tankar!
Citera
2011-04-03, 23:22
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Stämmer gott. Frågan är inte om de har vänner utan om de vill gifta sig och byta namn
Ha ha ja så kan man ju också se det.
Citera
2011-04-04, 01:30
Medlem
Citat:
Ha ha ja så kan man ju också se det.
Mmmm. Likheterna är många om man vill skiljas. Dyrt, krångligt, vänner som tar parti för den andra parten och nästan aldrig att man ens får möjligheten att skiljas som vänner.

OT. Men en tanke om 1% eran som fäller sig själv om de inte inför reformer
Jag har aldrig fattat vittsen med prioriteringsordningen de stora så kallade 1% klubbarna har. Dvs ordningen klubben, familjen sen jobbet. Den faktiska ordningen är tyvärr allt för ofta presidenten, klubben, andra medlemmar, jobbet och till sist familjen. Ofattbart för mig då det stjälper hela idéen om gemenskap och glädje. Men i min värld finns det plats för alla. De som vill ha det så ska naturligtvis ha det så.

Jag tycker att ordningen ska vara familjen, jobbet, klubben och ingen annans egenintressen eller ego.

Enkelt förklarat.
Familjen först för att de är det viktigaste i livet ( barn och fru före allt annat).
Jobbet för att annars kan man inte försörja vare sig familj, hobby eller klubb (ingen klubb kan heller försörja alla medlemmar utan att de jobbar och alla kan inte vara kriminella. För då blir det så tomt i klubbhuset. Plus att det blir många att "försörja" på kåken där de inte gör någon nytta).
Klubben, för att den ska ge mer än den tar. Det ska vara en oas i livet där man kan andas ut frå kärring, ungar och jobb Där man möter andra som har gemensamma värderingar och roliga upptåg för att förgylla livet.

Men jag hoppas att några eller iaf någon av de nya klubbarna förstår det. För då har vi plötsligt en på ett vis demokratisk 1% klubb. Det skulle isf bli den vettigaste klubben där medlemmarna utan krav ställer upp på klubben i första hand när det faktiskt behövs för att de vill och inte för att de måste.
Citera
2011-04-04, 01:41
Medlem
Ett envist rykte är att pawnees mc är på väg med en herre som verkligen vill i spetsen.
Men om det stämmer så borde det andra ännu knepigare är det ställe han har haft för avsikt att start ett chapter i.
Detta har hängt i så länge att det borde finnas en gnutta sanning i det.
Citera
2011-04-04, 01:45
Medlem
Citat:

Coffin Cheaters har väl ett lite väl gott samarbete med HA i Norge?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in