2011-04-04, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughing-Buddha
Pawnees MC? Har aldrig hört talas om dom var kommer dom ifrån, är det också en Aussie klubb?

Jag kommer ju självfallet att googla dom men det är ju alltid kul med lite info i fb trådarna också.

Googlade och fick fram detta http://pawneesbarcelona.blogspot.com/

Det är dom du länkade ett spanskt mc gäng som står i extremt nära samarbete med ETA.
De är enligt vad jag hört otroligt våldsamma. De ska ha varit i Staterna och lämnat spår som FBI efter deras korta resa talade om i flera år. En av händelserna ska ha utspelat sig längs vägen då de glada över att se andra på mc, stannat för att hälsa och ta ett par öl med dem. Det amerikanska gänget skulle då spela allan och dryga sig. Slutade med att flera amerikaner strök med och ännu fler låg på sjukhus.
Historien gör gällande att någon kokainkartell smugglade ut några av spanjorerna ur USA.

ETA driver ju runt sin rörelse på bl.a. kokain. Så samarbetet är inte så konstigt som det kan låta först.

Den som drev på hårt att de skulle komma hit heter tydligen Jörgen och är med i Tyskland. Han har kontakter i Swe, genom släkt. Men det verkar inte vara fullt lika aktuellt som det sades vara i sommras. Nån påstod att det var mycket nära då. Så vem vet de kanske kommer i sommer de med.

Jag hoppas bara att det ska bli en bra sommar för alla och att det blir hojarna som får vara centrum för alla bikers och inte samma djävla gidder som det varit för länge och för mycket av. Stora paddor i liten pöl säger jag.
Citera
2011-04-04, 23:56
Medlem
[quote=b-o]
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Ja naturligtvis kan det ha varit så, fast jag tycker mig komma ihåg att det var någon i Mongolstråden som hävdade att han hade sett några med Mongols MC Sweden västar gå runt här i stan.

Vilket jag tror vi kan säkerställa var skitsnack? Sen om det var någon som skojade till det med oss andra eller någon som i sin förvirring tagit fel på Outlawsväst och Mongolsväst, det låter jag vara osagt.

Som sagt, Pagans får vi nog aldrig se här i Sverige. Har dock för mig att det fanns en klubb i Sverige som hette Pagans fast om dom finns kvar vet jag ej, tror inte heller att dom hade samma rygga som orginalet, eller jag är rätt säker på det.

Kolla vad jag hittade på chopperweb..
PAGANS MC, Gamla Handelsboden i Nydala, Box 190, 575 24 SÄVSJÖ, tel: 0382-612 91, 0382 -103 08

Tyvärr har dom ingen hemsida vad jag kan hitta.[/QUOTE

Det är inte omöjligt någon sett någon Mongols MC med OMC Sweden och blandat och gett lite med ryggmärkena, förstår om vissa kanske kissar på sej av uppspelthet. Men vi kan nog enas om att Mongols Sweden lär dröja och om så är frågan om dom kommer ärva Europa vänskapen?

Vad gäller det du fann på chopperweb så är det ett fint exempel på vad en oberoende "biker modell" skulle vara bra för, tala om för ny etablerade klubbar att man av respekt inte tar ett namn på en anrik klubb även om man inte har färger och märke som originalet.
Att Pagans MC har uttalat att ;
1. Dom kommer inte etablera sej utanför USA.
2. Dom tar bara in vita. Dom har goda kontakter med KKK och andra "white power" gäng.

dessa två punkter gör att jag tar det för ganska liten risk att dom skulle etableras i Sverige.

Jag tror att den utveckling man ser av nyetablering / internationella klubbar är en reaktion på att "storebror" just blivit vad dom är, genuina bikers vill inte ha någon som talar om vad dom ska eller inte ska göra...det är poängen med 1% livsstilen lev för hojen och klubben inte vad en annan jävla klubb säger till dej eller dikterar.

Vad det gäller Pegans är det på gränsen till omöjligt att de ska komma till Swe. Dels för att de inte vill, dels för att de skulle få våra högerextrema att se ut som Stalinvänner. Men det är klart att om nazister och nysvenskar kan lira ihopp i BMC så kan man inte dömma ut något.

Mongols mc tror jag är helt klart mer önskade här än vad de önskar att vara här. Skulle förvåna mig om de kom hit utan att några tjatar till sig det. Något de aldrig skulle erkänna iofs

Tror mer på att det blir rebelernas sommar i år
Citera
2011-04-05, 09:41
Medlem
Citat:
Kan vara ett svar på att flertalet klubbar börjat tröttna på SBM ja.

Jag säger att vi inom en tvåårsperiod har bla Coffin Cheaters i landet, möjligtvis Mongols.

Utöver dom två så spekulerar jag endast när jag säger Vagos, Sons of Silence, Pagans? Fast tror egentligen inte det. Hade nog förvånat många tror jag.

Skulle inte tro att Pagans visar sig. I det lilla jag läst om dom sägs det att dom har som policy att inte etablera sig utanför usa överhuvudtaget.

Var dock väldigt länge sen jag läste det, vet inte alls hur dom ser ut idag.
Citera
2011-04-05, 10:41
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilligaf666
Det är dom du länkade ett spanskt mc gäng som står i extremt nära samarbete med ETA.
De är enligt vad jag hört otroligt våldsamma. De ska ha varit i Staterna och lämnat spår som FBI efter deras korta resa talade om i flera år. En av händelserna ska ha utspelat sig längs vägen då de glada över att se andra på mc, stannat för att hälsa och ta ett par öl med dem. Det amerikanska gänget skulle då spela allan och dryga sig. Slutade med att flera amerikaner strök med och ännu fler låg på sjukhus.
Historien gör gällande att någon kokainkartell smugglade ut några av spanjorerna ur USA.

ETA driver ju runt sin rörelse på bl.a. kokain. Så samarbetet är inte så konstigt som det kan låta först.
En MC klubb med "terrorkopplingar", jo jag tackar jag.

Citat:
Den som drev på hårt att de skulle komma hit heter tydligen Jörgen och är med i Tyskland. Han har kontakter i Swe, genom släkt. Men det verkar inte vara fullt lika aktuellt som det sades vara i sommras. Nån påstod att det var mycket nära då. Så vem vet de kanske kommer i sommer de med.
Är denna Jörgen Svensk eller är han Tysk? ("Jyrgen" ?)

Citat:
Jag hoppas bara att det ska bli en bra sommar för alla och att det blir hojarna som får vara centrum för alla bikers och inte samma djävla gidder som det varit för länge och för mycket av. Stora paddor i liten pöl säger jag.
Håller med, mer hojåkande och mindre tjafs. Och så hoppas vi på att det kommer åtminstånde EN till internationell klubb, så att det inte bara rinner ut i sanden, det vore mycket tråkigt.
Citera
2011-04-05, 11:14
Medlem
BigBadaboums avatar
Citat:
Säg inte det, dom har ju tydligen setts i Stockholm Fast det var ett tag sedan så dom har väll flyttat utomlands igen antar jag.

Nej men helt otroligt är det faktiskt inte att dom skulle kunna dyka upp här i landet. Jag har fått uppfattningen att Mongols gärna expanderar utomlands, till skillnad från tex Pagans som om man skall lyssna på vad som sägs i dokumentärerna som finns tillgängliga, inte vill gå utanför USA´s gränser.

Mongols finns ju dessutom i Tyskland och Italien redan så det är ju inte direkt långt till närmsta chapter för dom som skulle vilja göra ett försök.

Vänta du bara, dom kommer nog ska du se.

Mongols och Omc har alltid varit tighta i andra länder, speciellt i usa. Finns bilder när dem posar tillsammans på Omc's svenska sida med mongols från Italien. Inte helt omöjligt att någon Mongol flyttar hit och startar nytt! AOA kan alltid ha användning av bra backup här.

Kanske man själv skulle patchat över till Mongols mc för att skapa lite spänning i hojsvängen?
Citera
2011-04-05, 11:23
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadaboum
Mongols och Omc har alltid varit tighta i andra länder, speciellt i usa. Finns bilder när dem posar tillsammans på Omc's svenska sida med mongols från Italien. Inte helt omöjligt att någon Mongol flyttar hit och startar nytt! AOA kan alltid ha användning av bra backup här.

Kanske man själv skulle patchat över till Mongols mc för att skapa lite spänning i hojsvängen?
Gör det. Men du kanske skulle ta med dig klubbkompisarna också, aningen tufft för dig tror jag att göra det själv.
Citera
2011-04-05, 11:36
Medlem
Softails avatar
Citat:

Har du fixat mc-kortet nu då, och bytt upp dig från din Suzuki gsx 400?
Annars får du nog börja där innan du kan patcha till något
Citera
2011-04-05, 12:51
Medlem
[quote=Laughing-Buddha]En MC klubb med "terrorkopplingar", jo jag tackar jag.

Är denna Jörgen Svensk eller är han Tysk? ("Jyrgen" ?)

Ja det ska vara en tysk. Heter nog Jörg eller nått.

Ska finnas några som är bra vänner med dem men jag har ingen vet inte vilka det skulle vara här i Swe.

Men det kan vara helt vanligt skvaller eftersom jag inte haft direkt kontakt med dem.
Kontakten mellan dem och Sverge är däremot bekräftad.
Citera
2011-04-05, 12:52
Medlem
BigBadaboums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Har du fixat mc-kortet nu då, och bytt upp dig från din Suzuki gsx 400?
Annars får du nog börja där innan du kan patcha till något

Haha inget undgår dig tydligen! ajjemän ganska nytt kort och har en ny hoj, dock ingen HD, en kawasaki classic och kör endast i en vanlig svensson-klubb, dock har vi väst men den använder man mest på långturer och inte att gå på krogen med^^ Så något storslaget brottssyndikat skulle vi aldrig bli!
Citera
2011-04-05, 12:57
Medlem
Softails avatar
Citat:
Haha inget undgår dig tydligen! ajjemän ganska nytt kort och har en ny hoj, dock ingen HD, en kawasaki classic och kör endast i en vanlig svensson-klubb, dock har vi väst men den använder man mest på långturer och inte att gå på krogen med^^ Så något storslaget brottssyndikat skulle vi aldrig bli!

Grattis till kortet då
Och så småningom kanske det blir en H-D för dig också då.
Citera
2011-04-05, 13:25
Medlem
BigBadaboums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Grattis till kortet då
Och så småningom kanske det blir en H-D för dig också då.

Tackar! Ja det var planen, Fatboy är förjävla snygg.

För att hålla mig till ämnet så är ju en tämligen farlig internationell organisation vid namn OG mc påväg att etablera sig i Sverige Stockholm chapter nu och allt
Citera
2011-04-05, 15:47
Medlem
JJDecays avatar
Jag tvilar 99,9% på att Pagans MC skulle etablera sig i Sverige. Det enda som skulle tala till en fördel för en etablering av Pagans (om man lyssnat på deras, policy/bylaw (enligt dokumentären Gangland)) är ju att Pagans inte har klubblokaler.

Utan en fast punkt i en lokal blir det svårare både för polis och andra 1% klubbar som skulle vilja göra existenstiden kort för en ny internationell klubb. Men som sagt, tvivlar på att det är anledning nog för Pagans att dyka upp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in