2011-04-03, 12:11
Medlem
guldtrassels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Nu vet jag inte hur väl du känner damen i fråga. Men saken är den att vissa kvinnor som känner sig osäkra på sig själva eller mår skit allmänt tar till "knulla" för att stärka självbilden.
Han vill knulla med mig så jag betyder något...
Jag har faktiskt råkat ut för några sådana, men någon bot har jag inte funnit. Om så är fallet, försök stärka hennes självkänsla och tala om att du bara vill ligga och gosa någon kväll.

Det där känner jag också igen, nu är jag tjej men jag har pratat om det med mina tjejkompisar och vi var alla överrens om att vi alla hade känt så och i vissa fall utagerat det i början, när man precis började ha sex.
Det verkade också som om några av mina tjejkompisar hade känt så i vissa relationer; kände de sig inte uppskattade och älskade precis som de var och att killen i fråga inte visade detta och fick dem att känna det så tog de ibland till sex för att få den uppskattningen och värmen de saknade i övrigt.
Jag kan själv se att jag hade samma tendenser i mitt första riktiga förhållande för flera år sedan. Då var sexet en väg till kärlek, inte tvärtom som jag känner nu; att kärlek leder till sex.

Det där är nog något som har att göra med vad tjejer inbillar sig att killar vill ha och att de känner att de inte duger som de är.
Förklara för henne att du gillar henne precis som du är och kräv att ni inte har sex en kväll. Ligg då bara i sängen och mys, prata, kramas och njut av varandra utan sex. Visa henne att hon kan få den uppskattningen och kärleken som du ger henne genom sex på andra sätt som inte inkluderar sex.
Citera
2011-04-03, 12:22
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderKung
Tveksamt. Hon får nog bara mersmak. hehe
Nej, det är inget alternativ. Jag kan absolut inte tänka mig det. Jag ligger inte med andra och förväntar mig att hon inte gör det heller. Risken för könssjukdomar osv gör att delad fitta inte är något alternativ.
Vad du va snål pretto och tråkig då. Du får nog leta efter en mer frigid kvinna.
Citera
2011-04-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Vad säger du om att prata med henne först?

När jag var inne i början av ett förhållande med en tidigare tjej blev det så inåth*lvete knulla att jag hade skavsår på lilleman.

När jag sedan frågade varför vi måste pippa som kaniner på Gotland blev svaret.
- Jag trodde att du ville ha mig så.

Kommunikation är nog svaret.

Exakt, kommunikation är AO. Hon kanske har stor sexdrift men jag skulle tro att hon väl kan lägga band på sig om du bara pratar med henne om hur du känner
Citera
2011-04-03, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderKung
Nej, det är inget alternativ. Jag kan absolut inte tänka mig det. Jag ligger inte med andra och förväntar mig att hon inte gör det heller. Risken för könssjukdomar osv gör att delad fitta inte är något alternativ.

Ditt enda återstående alternativ är att göra slut nu. Det är ju väldigt uppenbart att ni inte alls synkar vad gäller sexuell drift. Minst en av er kommer alltid lida & må dåligt eftersom du dessutom kräver exklusivitet. You are not made for each other... face it and take the proper action!
Citera
2011-04-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nangijala64
...hon väl kan lägga band på sig...

Ett förhållande ska inte vara ett lidande och massivt uppoffrande. Vi lever inte på 1800-talet då det fanns 5 singlar i socknen att välja mellan. Hitta någon man faktiskt passar ihop med är betydligt bättre i dagens samhälle.
Citera
2011-04-03, 18:07
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldtrassel
Det där är nog något som har att göra med vad tjejer inbillar sig att killar vill ha och att de känner att de inte duger som de är.
Förklara för henne att du gillar henne precis som du är och kräv att ni inte har sex en kväll. Ligg då bara i sängen och mys, prata, kramas och njut av varandra utan sex. Visa henne att hon kan få den uppskattningen och kärleken som du ger henne genom sex på andra sätt som inte inkluderar sex.
Precis. Jag uppskattar många gånger mer att ligga och gosa, sova på varandras armar och vakna upp och ge / få frukost på sängen.
Visst mys och kram kan leda till mera men det är då så det får bli, inget krav eller något.
Underligt nog, och det här kan låta som en dålig porrhistoria så blev jag helt ställd igår.
En kvinna som jag visserligen haft sex med tidigare kom hem på middag. Helt plötsligt när vi satt och pratade och tittade på TV sade hon. - Jag är kåt, klarar du av att ge mig kuk nu? Jag pallar inget förspel stoppa in den bara.

WTF?
Citera
2011-04-03, 19:44
Medlem
Euripidess avatar
Den här tråden känns som en inverterad bild av min egen vardag! Jag vill 2-3 gånger om dagen, hon vill en gång i veckan.
Citera
2011-04-03, 20:16
Medlem
Om du tycker det är fysiskt jobbigt med all sex så köp leksaker, dildos och vibratorer. Det avlastar en ömmande kuk...

Om du tycker det är mentalt jobbigt så säg det till henne. Har man sex oftare än två ggr per dag kan även den kåtaste hannen tappa lusten.
Citera
2011-04-03, 20:20
Medlem
Hehe, jag e 43 och flickvännen 35. På helgerna blir det minst 4-5 gånger, förmodligen mer. Vardagarna kanske 2-3 gånger. Vi har varit ihop i 1,5 år.

För ett bra långvarigt förhållande är det svinviktigt att båda e på samma linje vad det gäller sexet. Kommer aldrig funka annars. Ju därför alla e otrogna till höger och vänster.
Citera
2011-04-03, 21:32
Medlem
Greedy Geniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigviking

För ett bra långvarigt förhållande är det svinviktigt att båda e på samma linje vad det gäller sexet. Kommer aldrig funka annars. Ju därför alla e otrogna till höger och vänster.

det där. synkad sexdrift borde stå i paritet med typ åsikter och lika musiksmak eller whatever när folk listar vad dom vill ha hos en partner.
Citera
2011-04-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Euripides
Den här tråden känns som en inverterad bild av min egen vardag! Jag vill 2-3 gånger om dagen, hon vill en gång i veckan.
1 gång i veckan var lite snålt. Då ska hon vara jävla bra alltså. 2 gånger i veckan kan jag leva med.
Om det är okay för henne så kan vi byta!
Citera
2011-04-03, 23:22
Bannlyst
Hon kan få mitt nummer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här