Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-02, 19:34
  #1
Medlem
Kutlans avatar
Rubriken säger i princip hela mitt problem. Har en hoj nere i garaget som jag måste strypa. Finns det en auktoriserad Kawasaki återförsäljare i närheten av Hässleholm?

(antar att man stryper en sådan hoj bäst hos en auktoriserad återförsäljare)

EDIT: Söker förtvivlat på google
__________________
Senast redigerad av Kutlan 2011-04-02 kl. 19:37.
Citera
2011-04-02, 20:14
  #2
Medlem
edzors avatar
Varför skall den strypas ?
Citera
2011-04-02, 21:21
  #3
Medlem
allfajudes avatar
varför strypa en redan tokslö hoj? nå för besiktning eller försäkring?
Citera
2011-04-02, 21:51
  #4
Medlem
Kutlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allfajude
varför strypa en redan tokslö hoj? nå för besiktning eller försäkring?

Den ska bli 25kW så jag kan köra den med begränsat körkort.
Citera
2011-04-03, 14:17
  #5
Medlem
Har för mig att man kan söka strypsats i tyskland till den, du köper bara strypsatsen och sätter dit den på förgasarna. Intyg följer med (på brickornas effektbegränsing), sedan ska du intyga att den är strypt antingen du har gjort det själv eller att du får en verkstad att intyga. Sedan bokar du tid för registreringsbesiktning.

Finns ju vissa firmor som specialanpassar strypbrickor men då måste det ju bänkas och det blir inte billigt. Läs på sporthojsforumet, finns tonvis med trådar med samma frågeställning där.

Mc-kompaniet har jag hört har många strypsatser.


Edit: allt finns här, bara att beställa samt sätta dit själv, lite pilligt men inte svårt. Du får lyfta på tanken och ta ur luftfiltret oftast för att komma åt insuget. Skulle tippa på 1-2h timmars jobb. Det var vad det tog för mig iaf, men jag har skruvat en del i hojar.
http://mc-kompaniet.se/
(välj strypsatser)
__________________
Senast redigerad av scheele 2011-04-03 kl. 14:23.
Citera
2011-04-03, 16:31
  #6
Medlem
Kutlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Har för mig att man kan söka strypsats i tyskland till den, du köper bara strypsatsen och sätter dit den på förgasarna. Intyg följer med (på brickornas effektbegränsing), sedan ska du intyga att den är strypt antingen du har gjort det själv eller att du får en verkstad att intyga. Sedan bokar du tid för registreringsbesiktning.

Finns ju vissa firmor som specialanpassar strypbrickor men då måste det ju bänkas och det blir inte billigt. Läs på sporthojsforumet, finns tonvis med trådar med samma frågeställning där.

Mc-kompaniet har jag hört har många strypsatser.


Edit: allt finns här, bara att beställa samt sätta dit själv, lite pilligt men inte svårt. Du får lyfta på tanken och ta ur luftfiltret oftast för att komma åt insuget. Skulle tippa på 1-2h timmars jobb. Det var vad det tog för mig iaf, men jag har skruvat en del i hojar.
http://mc-kompaniet.se/
(välj strypsatser)

Jag är osäker på om jag vågar (0 erfarenhet). Fast det hade ju varit bekvämt för jag slipper problemet med att få iväg den till en verkstad (då jag ej äger körkort mer än för bil, samt inte äger egen bil). Sen fungerar inte hastighetsmätaren, men de jag pratat med trodde bara att jag skulle behöva byta den vajern som går ner till framhjulet. Var kan jag hitta en sådan?
Citera
2011-04-03, 19:43
  #7
Medlem
Nästan alltid vajern, har bytt många genom åren, i nåt enstaka fall kan det vara spindeln i navet. Du tar ju enklast bara ner vajern så ser du, roterar den på ena sidan men inte andra är den av.
Själv skulle jag inte tro att det är svårt att hitta en vajer, det är ju bara att ringa runt med modelltyp och årsmodell tillhands, räkna på 250-400kr. Troligtvis måste firman ta hem den från något centrallager.

Om man varken vill kan eller vågar skruva i en hoj är det bara att göra som du säger och lämna in det, be om ett fast pris bara så du vet. Flera firmor jag har lämnat in till är dryga, klarar inte av att göra saker inom normal tidsram samt kommer se till att du får betala bra för din okunskap om att skruva. Om det är värt att lägga många tusenlappar på just den kawasakin vet ju bara du.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback