Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-02, 18:28
  #1
Medlem
rwxXstugos avatar
Fungerar BankID i den senaste Debian-baserade versionen av CrunchBang? Det kanske fungerar i 32-bit men inte 64-bit versionen. Vet någon?
Citera
2011-04-02, 18:55
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rwxXstugo
Fungerar BankID i den senaste Debian-baserade versionen av CrunchBang? Det kanske fungerar i 32-bit men inte 64-bit versionen. Vet någon?

Linux Ubuntu 32-bit 8.04 och senare. Så 64-bit kan du glömma men 32-bit kanske fungerar. Har haft strul tidigare med seghet och hängningar i Ubuntu men nu verkar det fungera bättre.
Citera
2011-04-02, 19:49
  #3
Medlem
rwxXstugos avatar
Nexus Personal fungerar fint för mig i Ubuntu 10.10 64-bitars, men det krävs att man kör ett par kommandon för att installera nspluginwrapper och fixa med libplugins.so.
Citera
2011-04-02, 20:01
  #4
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rwxXstugo
Nexus Personal fungerar fint för mig i Ubuntu 10.10 64-bitars, men det krävs att man kör ett par kommandon för att installera nspluginwrapper och fixa med libplugins.so.
Funkar det i en distro funkar det oftast i alla, så länge du kan fixa alla dependencies.
Citera
2011-04-02, 20:59
  #5
Medlem
rwxXstugos avatar
Ja, det är klart, men ibland får man dunka huvudet i väggen ett antal gånger innan det funkar. Därför är det trevligt att veta hur det har gått för andra innan man provar själv.
Citera
2011-04-02, 21:04
  #6
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rwxXstugo
Fungerar BankID i den senaste Debian-baserade versionen av CrunchBang? Det kanske fungerar i 32-bit men inte 64-bit versionen. Vet någon?

för mig fungerar bankdID fint i debian6 32-bitars.
Jag har Swedbank.
Citera
2011-04-02, 22:54
  #7
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rwxXstugo
Ja, det är klart, men ibland får man dunka huvudet i väggen ett antal gånger innan det funkar. Därför är det trevligt att veta hur det har gått för andra innan man provar själv.
Jävligt bra beskrivet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback