• 1
  • 2
2011-04-02, 14:25
Medlem
Hej!

Jag har några frågor som jag gärna skulle vilja ha hjälp med!

Nu är det så att jag sköt i mig Dolcontin IV i onsdags, utan att filtrera lösningen ( Dum som jag var ), och jag fick inte i mig hela lösningen, och råkade skjuta en del i muskeln så jag har nu en smärtande bula i armen (lördag).

Som jag har förstått det så har en del av lösningen inkapslats av kroppen min(?), och jag ska lämna drogtest på onsdag, en vecka efter den misslyckade injektionen. Är risken stor att det kommer ge utslag på dolcontin? Tänkte eftersom jag troligtvis har kvar lösning i armen som är inkapslad?

Hur bör jag göra för att få bort bulan, utan att gå till läkaren? Eftersom jag åkte på överdos i november så har jag LVM-varning på mig, och måste därför lämna pissprov via soc. Därför vill jag inte vända mig till sjukvården, pga LVM-varningen jag redan har.

Om jag vet säkert att det inte kommer ge utslag på dolcontin ifall dom drogtestar mig så går jag till läkaren så fort som möjligt såklart!

Ang bulan i armen, bör jag kolla runt efter t.ex heracillin eller liknande? Kan det hjälpa?
Det är så att jag pågår en Hepatit C behandling sedan 10v tillbaka, kan det påverka utläkningen i armen samt hur går det ihop att äta samtidigt som jag tar interferonet? med tanke på att mitt immunförsvar är nedsatt pga interferon-behandlingen?

Mvh Bluntster
Citera
2011-04-02, 20:16
Medlem
Sluta knarka bara så skulle inte du ha alla dessa problemen.
Citera
2011-04-02, 20:21
Medlem
Troligtvis kommer det ge utslag på morfin då det finns kvar i kroppen i denna "bula".
Då dolcontin innehåller mycket hjälpmedel är det detta som orsakar denna bula i armen. Risken är stor att det blir en infektion och att de kommer bildas var där. Det blir som en abcess (varböld) och ibland behövs det åtgärdas kirurgiskt (öppnas upp och tömmas på var).
Jag rekomenderar att uppsöka sjukvården. ANtibiotika och eventuell kirurgisk behandling behövs.
Har du feber? Det "borde" du nästan ha fått eller har då du injicerat dolcontin utan att filtrerat.
Hur stor är bulan? Varm? röd? kan du se att den innehåller var?
Citera
2011-04-02, 21:11
Medlem
Området som är rött, varmt och väldigt beröringskänsligt är ca 2x2 cm i omkrets, höjd ca 3 mm.
Har spolat med varmt och kallt vatten till och från, under hela dagen, samt värmt med vetepåsar. Har märkt en liten förbättring från och med de att jag vaknade i morse. Ännu så har jag inte märkt av någon feber eller dyl. Bara smärta i armen.

Några tips jag kan göra för att få bort detta besvär, innan jag blir tvungen att vända mig till sjukvården?
Börja äta heracillin? tack på förhand
Citera
2011-04-02, 21:25
Medlem
damnLFOs avatar
du har ju uppenbarligen en pump och en kanyl, sug ut det med dina verkytg. Lite Rambo-style, men jag skulle tro att du får ut det bäst på så sätt. Rätta mig gärna om jag har fel, jag vill inte ha en amputerad arm på mitt samvete. Ring 1177 annars, de sätter inte dit dig. Det kan ge dig tips om hur du ska göra.
Citera
2011-04-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntster
Området som är rött, varmt och väldigt beröringskänsligt är ca 2x2 cm i omkrets, höjd ca 3 mm.
Har spolat med varmt och kallt vatten till och från, under hela dagen, samt värmt med vetepåsar. Har märkt en liten förbättring från och med de att jag vaknade i morse. Ännu så har jag inte märkt av någon feber eller dyl. Bara smärta i armen.

Några tips jag kan göra för att få bort detta besvär, innan jag blir tvungen att vända mig till sjukvården?
Börja äta heracillin? tack på förhand
Du kan göra så som damnLFO skrev men allt som oftast utveklas en regelrätt abscess och då är vården bäst och ibland nödvändig.
Citera
2011-04-03, 19:26
Medlem
Jag ska främst vända mig till sjukvården, hos en privatläkare. Kan det vara mindre risk, eftersom dom inte har tillgång till mina journaler, utan min tillåtelse, att dom kontaktar soc för misstänkta missbruks problem?
Citera
2011-04-04, 13:35
Bannlyst
De går över på nån dag. Är nog bara en punkterad ven eller en miss. Inget att vara orolig över. Hänt mig många gånger.
Och det är inte hep C.. Man märker inte om smittan e i fixen. Bara nån månad efteråt kan de komma symptom. Ha haft hep C i ca 5 år och märkte första symptomen bara för nån månad sen. De va att jag blev gul och levern värkte..

Borde gå över på några dagar. Kolla bara att de inte blir nån infektion...
Citera
2011-04-04, 14:24
Medlem
allfajudes avatar
om du går till läkaren så har väll dom tystnadsplikt? kan oxo tänka mej att de bara är "punka" du har missat venen,men när de hänt mej när ja höll på med varer så försvann de på nån dag.nu är ju din sluring av dollisar väldigt trög gämfört mot varor.
Citera
2011-04-04, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimpish
De går över på nån dag. Är nog bara en punkterad ven eller en miss. Inget att vara orolig över. Hänt mig många gånger.
Och det är inte hep C.. Man märker inte om smittan e i fixen. Bara nån månad efteråt kan de komma symptom. Ha haft hep C i ca 5 år och märkte första symptomen bara för nån månad sen. De va att jag blev gul och levern värkte..

Borde gå över på några dagar. Kolla bara att de inte blir nån infektion...

Tack för att du tog dig tid och svarade, men du kan inte ha läst allt jag skrev ovan.
Jag har redan hepatit c, och pågår en interferon behandling.
Citera
2011-04-04, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntster
Tack för att du tog dig tid och svarade, men du kan inte ha läst allt jag skrev ovan.
Jag har redan hepatit c, och pågår en interferon behandling.
¨

Mjo.
Läste de efter ja skrivit inlägget.
Men du, är inte interferon typ som cellgift i svagare form?
Får snart börja på de själv. Har nån månad kvar på min utrappning sen ska jag
också bota den här plågan. Fick de för nån hade använt mitt värktyg och inte sagt något.
Har aldrig delat.
Hur drog du på dig din levermördare?
Citera
2011-04-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimpish
¨

Mjo.
Läste de efter ja skrivit inlägget.
Men du, är inte interferon typ som cellgift i svagare form?
Får snart börja på de själv. Har nån månad kvar på min utrappning sen ska jag
också bota den här plågan. Fick de för nån hade använt mitt värktyg och inte sagt något.
Har aldrig delat.
Hur drog du på dig din levermördare?

Interferon är ett naturligt förekommande protein, producerat av kroppens celler som svar på attacker av virus, maligna celler (Malign är ett medicinskt uttryck som betyder elakartad, dvs. att det är farligt och/eller obotligt.) samt mot intracellulära parasiter. Vet ej om man kan kalla det cellgift, men vid cellgiftbehandlingar, t.ex mot MS, Cancer så vet jag att man använder interferon som ett komplement om jag inte minns fel.

När jag var ung och dum(mare), så delade man verktyg ibland, främst när man redan var påverkad, eller när man gjorde allt för att bli det. Men efter det så har jag kollat upp mig flertal gånger efter Hiv/hepatit, men negativa provsvar.

Sen har jag ett minne från en fest för kanske 7månadersen, då var jag ren från hepatit c och hade inte delat spruta med någon, sedan så sätter jag mig i soffan och känner hur det sticker till i foten. Då hade nån jävla idiot glömt sina verktyg där dagen innan.

Jag hade "tur" att jag blev smittad med den lättaste genotypen att behandla, Hepatit C 3a.
Vilken genotyp har du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in