• 1
  • 2
2004-09-20, 13:36
Medlem
Kör windows 2000 och har i min "quick launch" haft en genväg till skrivbordet som har minimerat alla fönster, mycket smidigt. Vet inte om det kanske är något som följer med default?

Hursomhelst så har jag lyckats radera den genvägen och nu fattar jag inte hur jag ska lyckas skapa en ny. Det enda jag fått fram är en genväg som listar MAPPEN Desktop med allt innehåll. Det är ju inte riktigt vad jag vill...

Någon som vet hur man gör?
Citera
2004-09-20, 13:52
Medlem
dayms avatar
kirra en genväg till Show Desktop.scf, den ligger i
C:/<dokumentmappen>/<användare>/<program/application>/Microsoft/Internet Explorer/Quick Launch/
Citera
2004-09-20, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daym
kirra en genväg till Show Desktop.scf, den ligger i
C:/<dokumentmappen>/<användare>/<program/application>/Microsoft/Internet Explorer/Quick Launch/

Det var just den filen jag raderat!

Men tipset var bra ändå för när med vetskap om vad filen hette så kunde jag söka efter den och hittade en kopia i ...<dokumentmappen>/administrator... som jag kunde kopiera till min mapp.

Så nu fungerar det igen och jag är glad!

Tack för hjälpen!
Citera
2004-09-20, 14:42
Medlem
Det är väl såpass enkelt att någon med en sådan ikon skickar den till dig? Elller?
Citera
2004-09-20, 17:35
Medlem
Kanqins avatar
Istället för den där ikonen använder du kortkommandot. Win+d, hur smidigt som helst.
Citera
2004-09-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanqin
Istället för den där ikonen använder du kortkommandot. Win+d, hur smidigt som helst.

Kortkommandon suger, då måste jag ju använda tangentbordet vilket brukar innebära att jag måste luta mig framåt och då förstör jag den fina laid-back ställningen som är så svår att hitta.

Pfu, ni vet ju uppenbarligen ingenting om hur det är att vara datakonsult.

Hursomhelst har jag fått tillbaka min ikon så jag är glad å nöjd.
Citera
2004-09-20, 18:22
Medlem
onemans avatar
Visa skrivbordet.scf är en textfil med följande innehåll:
Kod:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop

Själv föredrar jag denna mycket smidigare metod:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
Kortkommandon suger, då måste jag ju använda tangentbordet vilket brukar innebära att jag måste luta mig framåt och då förstör jag den fina laid-back ställningen som är så svår att hitta.

Pfu, ni vet ju uppenbarligen ingenting om hur det är att vara datakonsult.
Se upp för musarm bara.
Citera
2004-09-20, 18:35
Medlem
eXPos avatar
Citat:

Win+M funkar med...
Citera
2004-09-20, 18:51
Medlem
TuXIs avatar
Men som sagt, han har fått hjälp med sitt problem, eller så löste han det själv.
Men han är som han själv uttrycker det; Glad och nöjd.

Men för dom som inte har denna perfekta "laid-back" ställning kan ju ha användning av kortkommandona...
Citera
2004-09-21, 13:00
Medlem
Mickloss avatar
Annars kan du ju trycka in Windows knappen (sitter mittimellan ctrl o Alt) och M. tryck ner dom samtidigt! =)
Citera
2004-09-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micklos
Annars kan du ju trycka in Windows knappen (sitter mittimellan ctrl o Alt) och M. tryck ner dom samtidigt! =)

Ekar det här inne eller är det bara jag?
Citera
2004-09-21, 22:30
Medlem
u_n_mes avatar
Ekar det här inne eller är det bara jag

verkar som det..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto