2011-04-02, 13:34
Bannlyst
Jag har gjort en batch som jag har konverterat till exe som jag försöker att få starta när windows startar.. ngn som vet hur man gör?
Citera
2011-04-02, 13:40
Medlem
dumle1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wc75
Öhhh ... dubbelklicka på den

haha x)

Tror dock du förstår att han menar "starta när windows startar" Funktioner
Klicka runt i kontrolpanelen Alltid gött och testa själv innan du vänder dig till forum. Ifall du inte redan försökt.
Citera
2011-04-02, 13:40
Medlem
Ultimatrixs avatar
http://www.r2.com.au/page/products/show/startdelay
Citera
2011-04-02, 13:47
Medlem
peffe22s avatar
innan windows startar eller när du är inloggad? inloggad, släng in den i autostart mappen
Citera
2011-04-02, 13:49
Medlem
christerys avatar
Googla på srvany, funkar för det mesta. Inte 100% men du kommer säkert inte att märka felen.
Hur gör du om en bat till en exe?
Citera
2011-04-02, 14:53
Medlem
Kafes avatar
Start > All Programs > Startup

Så lägger du en genväg av .exen där så startas den varje gång du sätter på datorn.
Citera
2011-04-02, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Start > All Programs > Startup

Så lägger du en genväg av .exen där så startas den varje gång du sätter på datorn.

Det funkar.

Annars kan du gå in i regedit HKEY_Local_Machine > Software > microsoft > windows > Run > Gör en ny String (tror jag det är), dubbelklicka > Skriv in vart filen är, t.ex "c:\Svensson.exe". (tror man måste ha "")
Citera
2011-04-03, 12:20
Medlem
christerys avatar
Det är skillnad på när datorn startar, eller rättare sagt när windows startar och när man loggar in.
En service som startar med windows är att föredra i fall ingen loggar in på burken men den skall likförb. göra nåt pyssel. Därav kan srvany vara trevlig.

Ska nu TS bara fippla dit en keylogger så kan man väl lika gärna tanka hem en färdig, hoppas det är nåt roligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in