2011-04-03, 13:51
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THeoC
Men om man trivs i det så ska man ju få ha det på sig utan att polisen ska ta förgivet att man brukar cannabis.. Då kan dom ju lika gärna ta för givet att en person som går med backslick och kostym snortar kola. Det är polisen som borde ändra på sig inte vi som bär rasta kläder
Självklart tror polisen att du pysslar med olagligheter när du har kläder på dig som skriker det.
Citera
2011-04-03, 22:51
Medlem
Oftas när jag ser folk med rastabyxor och liknande kläder brukar jag relitera dom till wannabe gangsters som hänger vid mcdonalds och centrum hela dagarna.
Citera
2011-04-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Självklart tror polisen att du pysslar med olagligheter när du har kläder på dig som skriker det.
jo det har du helt rätt i men man tycker ju inte att det borde vara så
Jag har haft samma kläddstil sen jag var liten vill ju inte direkt byta klädstil för att jag använder mig av CB hehe. Och det är ju verkligen inte av anledningen att jag röker jag har kläder man kan relatera till det eftersom jag har haft det i hela mitt liv om du förstår hur jag menar
Senast redigerad av THeoC 2011-04-03 kl. 23:00.
Citera
2011-04-03, 23:02
Medlem
för det första borde TS lära sig skillnaden mellan "rastakläder" och kläder med rasta färger på.
Riktiga rastakläder är väl antagligen kläder som är naturvänliga, hampa osv. Har svårt att tro att det är såna kläder ni menar.

Rasta har olika typer av inriktning, vissa tror på en svart gud och att vita inte är helt fullständiga, rasist rastas då alltså. Vissa tror på någon annan inriktning.

Jag hämtar själv mkt ifrån rasta kulturen, tycker dom tänker allmänt bra om saker o ting, som att leva naturligt, äta så mkt ital som möjligt, ha respekt för människan osv.
MEN, att klä sig i rastakläder tycker jag bara WIGGAHS gör, jag har svårt att tänka mig att ni är vegetarianer osv, ni skryter bara om att ni röka hasch.

Har själv dreads, har blivit bemött vänligt av rastas i både sthlm och göteborg, de brukar ropa eyy rasta, jah bless.
Kallar mig somsagt inte mig själv rasta, men tycker ändå det är trevligt.
Citera
2011-04-03, 23:06
Medlem
ja, frågan är ju vad du menar med "rasta-kläder". om du menar typ ett par vanliga mjukisbyxor med en gulrödgrön rand så får du fan skylla dig själv.
Citera
2011-04-04, 01:27
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plharmony
för det första borde TS lära sig skillnaden mellan "rastakläder" och kläder med rasta färger på.
Riktiga rastakläder är väl antagligen kläder som är naturvänliga, hampa osv. Har svårt att tro att det är såna kläder ni menar.

Rasta har olika typer av inriktning, vissa tror på en svart gud och att vita inte är helt fullständiga, rasist rastas då alltså. Vissa tror på någon annan inriktning.

Jag hämtar själv mkt ifrån rasta kulturen, tycker dom tänker allmänt bra om saker o ting, som att leva naturligt, äta så mkt ital som möjligt, ha respekt för människan osv.
MEN, att klä sig i rastakläder tycker jag bara WIGGAHS gör, jag har svårt att tänka mig att ni är vegetarianer osv, ni skryter bara om att ni röka hasch.

Har själv dreads, har blivit bemött vänligt av rastas i både sthlm och göteborg, de brukar ropa eyy rasta, jah bless.
Kallar mig somsagt inte mig själv rasta, men tycker ändå det är trevligt.

Att vara rastafarI betyder inte heller att vara vegan. Alla rastas är inte veganer och finns endel som både dricker alkohol och röker ciggaretter dessutom. Det handlar mer om din livsåskådning och ditt inre, den du är. Precis som att det ej är ett måste att ha dreadlocks eller att ha en mörk hud.
One people, one love är budskapet och det är det som vi visar. Visa din granne respekt och kärlek och du skall återfå det. Positive vibrations får jorden att gå runt, gör livet så mycket enklare iaf.
Jag behöver inte skryta om något, för det viktiga är inte vad jag gör här i livet som bara drabbar mig utan vem jag är och vad jag gör för andra.
Kanske lite ot men Each one, teach one
Citera
2011-04-04, 06:22
Medlem
Swippers avatar
Era rastafötter måste stinka fisk... Ärligt talat, väx upp, ta av er hippiekläderna o klä er som folk.
Citera
2011-04-05, 08:38
Medlem
Doabull1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Nej, det är det inte. Sluta bär kläder som anspelar på att du röker cannabis om du inte vill bli stoppad av polisen.

ot: varför postar du i cannabis-delen?

Jag vet igentligen inte xD
Citera
2011-04-05, 10:15
Medlem
Swippers avatar
Du vet igentligen kanske inte vilka synapser i ditt hjärna som inte funkar xD
Citera
2011-04-07, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Att vara rastafarI betyder inte heller att vara vegan. Alla rastas är inte veganer och finns endel som både dricker alkohol och röker ciggaretter dessutom. Det handlar mer om din livsåskådning och ditt inre, den du är. Precis som att det ej är ett måste att ha dreadlocks eller att ha en mörk hud.
One people, one love är budskapet och det är det som vi visar. Visa din granne respekt och kärlek och du skall återfå det. Positive vibrations får jorden att gå runt, gör livet så mycket enklare iaf.
Jag behöver inte skryta om något, för det viktiga är inte vad jag gör här i livet som bara drabbar mig utan vem jag är och vad jag gör för andra.
Kanske lite ot men Each one, teach one

ja, det är det budet bob marley sände ut till västvärlden.
Men, rastafari är en religion duvet, baserad på bibeln.
Bibeln säger att man inte ska kuva sitt hår, bibeln säger att man inte ska spilla onödigt blod, inte göra abort, inte vara bög osv osv. Javisst, finns det rastas som äter kött osv, men deras -syn- på det är att det faktiskt inte är bra.
Klart man inte måste ha en svart hud för att vara rasta, men vita är fortfarande ofullständiga, gud är ju svart och svarta befinner sig närmare gud enligt dem.

Men,
jag bär inte jamaicas färger osv. Kallar mig inte rastafari just pågrund utav att den är kristen, och bibeln tycker jag i många avseenden inte om. Jag tar hellre till mig de budskap bob marley sänt ut om att älska i och i n i
tar även influenser ifrån buddismen och dalai lamaismens "kindness is my religion".

Citat:
Ursprungligen postat av doabull1
Jag vet igentligen inte xD
för att du skryta om att du röka hasch såklart
Citera
2011-04-07, 12:43
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Bibeln säger att man inte ska kuva sitt hår, bibeln säger att man inte ska spilla onödigt blod, inte göra abort, inte vara bög osv osv. Javisst, finns det rastas som äter kött osv, men deras -syn- på det är att det faktiskt inte är bra.
Klart man inte måste ha en svart hud för att vara rasta, men vita är fortfarande ofullständiga, gud är ju svart och svarta befinner sig närmare gud enligt dem.

Men,
jag bär inte jamaicas färger osv. Kallar mig inte rastafari just pågrund utav att den är kristen, och bibeln tycker jag i många avseenden inte om. Jag tar hellre till mig de budskap bob marley sänt ut om att älska i och i n i
tar även influenser ifrån buddismen och dalai lamaismens "kindness is my religion".

dom tar ju in mer influenser från judendomen och gamla testamentet.

aja, hur ska man bära sina lockar då, utan att se ut som en tonåring? brukar köra med rastamössa för att inte få håret i ansiktet, plus att håret får plats.
Citera
2011-04-07, 22:13
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:

Men,

Beror helt på i vilken ''gren'' du pratar om.
Den som Bob Marley var med i (12 tribes of Israel) ser alla människor som en. Svarta, vita, gula osv.
där blir alla betraktade som jämlikar. Det finns inget som säger att de äkta rastas är de som är rasister, ty det finns inget rätt sätt att tolka bibeln eller RastafarI på. Alla tolkar allt olika.
Sen finns det även rasistiska grenar där, precis som du säger, de svarta är det utvalda folket. Där vita ses ner på och alla icke-svarta är baldheads och i de grenarna hade inte heller vi blivit accepterade, men i ttoI blir vi.
Man kan väl säga att rastafarI är kristet med modifikationer. Även som en annan sa så är det endel influenser från judendomen.

Gillar själv Ital men är uppvuxen med att äta kött och nog för att jag inte är helt nöjd med att äta det, ser jag faktiskt inget fel med det när djuret ändå redan är dött.
Skulle aldrig kunna döda något själv dock.
Jag säger helt enkelt som Ziggy Marley. ''Love is my religion''.
Min tolkning på det hela är att ge och visa kärlek och positive vibrations till omvärlden, och göra detta till en bättre värld. Steg för steg. Det är det viktigaste för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in