• 1
  • 2
2011-04-02, 01:40
Medlem
Tjena! Nu har ännu en chockfaktura ramlat in. Jag fattar ingenting.
Jag sitter med en iphone som jag tecknat abonnemanget Kompis Surf på. En gigs surf varje månad varpå hastigheten sänks till 64kbit/s. Fair and square.
Men nu har jag fått en faktura först på 1000 kr, den har jag betalat. Trodde att det kan bero på att jag var utomlands, men det konstiga är att all min mobildata var totalt avslagen när jag var där. Rubbet alltså, slår till och med av 3G för att känna mig riktigt säker.

Men nu har jag kommit hem, fakturan för utlandssemestern har tagit slut och jag har befunnit mig i Sverige under hela den nya faktureringstiden. Så kollade jag idag hur mycket jag gjort av med hittills, och får höra att det är hela 4000kr som mitt saldo ligger på
Jag har ju bara använt mobilen på precis samma sätt som jag gjort andra månader då fakturan snittat runt 500kr...

Jag har en teori om att mitt Kompis Surf på något sätt omvandlats på något sätt pga det operatörsbyte som görs när man drar till ett annat land, och att min surf således slagits ut... Någon som varit med om något liknande? Finns det något att göra??!

Edit: Var precis in igen och kollade, då hade kostnaden sjunkit till 3500... Stabilt
Senast redigerad av koalakillen 2011-04-02 kl. 01:44.
Citera
2011-04-02, 01:49
Medlem
Min-Mammas avatar
Be dom specificera vad detär som kostat. Däri hittar du svaret...
Citera
2011-04-02, 01:57
Medlem
mattkants avatar
Har du nyligen tecknat abonnemanget har dom troligtvis bara glömt att lägga in surfpaketet. Ring dom imorgon så fixar dom det och fakturorna justeras.
Citera
2011-04-02, 02:01
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattkant
Har du nyligen tecknat abonnemanget har dom troligtvis bara glömt att lägga in surfpaketet. Ring dom imorgon så fixar dom det och fakturorna justeras.

Mmm för det är ju 8 spänn per MB ifall man kör på basplanen har jag bestämt för mig...
Citera
2011-04-02, 02:01
Medlem
Saken är den att jag åker utomlands imorgon igen...
Och nej, abonnemanget har jag haft i snart ett år nu utan att få några chockfakturor innan detta
Citera
2011-04-02, 02:04
Medlem
mattkants avatar
15:-/Mb utan surfpaket.
TS, har du haft exakt samma abonnemangsform i 1 år? Inte gjort någon förändring i samband med bytet till iPhone? Vill du slippa olyckliga utlandskostnader, be om att få roamspärr aktiverat. Är kostnadsfritt och innebär att du inte kan koppla upp dig mot utländska nät.
Citera
2011-04-02, 02:07
Medlem
Citat:
TS, har du haft exakt samma abonnemangsform i 1 år? Inte gjort någon förändring i samband med bytet till iPhone? Vill du slippa olyckliga utlandskostnader, be om att få roamspärr aktiverat. Är kostnadsfritt och innebär att du inte kan koppla upp dig mot utländska nät.

Ja, eller jag bytte precis i början till Kompis Surf. Men det kan ju omöjligt vara att jag har surfat i utlandet. Allting var ju avstängt, har gjort flera utlandsresor med exakt samma inställningar. Internetroaming har jag aldrig haft påslaget på den här telefonen.
Citera
2011-04-02, 02:10
Medlem
mattkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koalakillen
Ja, eller jag bytte precis i början till Kompis Surf. Men det kan ju omöjligt vara att jag har surfat i utlandet. Allting var ju avstängt, har gjort flera utlandsresor med exakt samma inställningar. Internetroaming har jag aldrig haft påslaget på den här telefonen.

Du bytte till Kompis Surf när du fick din iPhone4? Hur länge sedan var detta?
Citera
2011-04-02, 02:12
Medlem
Citat:
Du bytte till Kompis Surf när du fick din iPhone4? Hur länge sedan var detta?

Köpte den på releasen, så drygt 9 månader sen. Det var i samband med detta som jag först hade ett tele2abonnemang som jag sedan bytte till kompis surf efter en vecka max.
Citera
2011-04-02, 02:18
Medlem
mattkants avatar
Och om jag förstår det rätt så har du också utnyttjat 3g-surf tidigare, utan att blivit debiterad?
Låter väldigt konstigt. Men en sak är säker; Har du ett datapaket så ska du inte betala /Mb du surfar, så där är du säker. Ring
Citera
2011-04-02, 02:21
Medlem
Citat:
Och om jag förstår det rätt så har du också utnyttjat 3g-surf tidigare, utan att blivit debiterad?
Låter väldigt konstigt. Men en sak är säker; Har du ett datapaket så ska du inte betala /Mb du surfar, så där är du säker. Ring

Japp har surfat på som en galning här hemma i Sverige. Tror dock aldrig att jag nått upp till hastighetsbegränsningen hehe.
Ja jag får ta och ringa dem pronto när jag kommer hem om en vecka. Tack för hjälpen i alla fall, lite lugnare nu
Citera
2011-04-02, 07:43
Medlem
Aardwarks avatar
Citat:
Lustigt att Tele2s kontantkort är så mycket generösare på surfning än deras abonnemang. På kontaktkorten har de max 3 kr / dag (dvs 93kr / månad som mest om man surfar precis varje dag) och 700 MB / vecka innan hastigheten stryps.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in