2004-09-20, 06:24
Medlem
De andra trådarna handlade mer om hur man fick igång spelet...
Men för oss som fått igång det, hur besegrar man liemannen?
Det står ju att man kan göra det, men inte hur...
Fråga nummer två, hur friar man till en redan gift brud?
Kan göra allt annat men inte fria till henne. Har till och med hånglat upp henne framför hennes man som genast började örfila henne.
Inte kunde man starta en fistfight med honom heller.

edit: ah och känner ni till var man kan ladda ner skins till simsgubbarna?
Det är sent och jag ska sova, söker imorgon, men om någon svarar och råkar känna till nån adress så får ni gärna slänga med den
Kan man skinna en brud till att ha stora lökar?
Citera
2004-09-20, 08:34
Medlem
Ajax2002s avatar
Tror du måste först be henne sova över en natt också innan du kan förlova dig med henne sedan gifta er.
Citera
2004-09-20, 13:44
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel
De andra trådarna handlade mer om hur man fick igång spelet...
Men för oss som fått igång det, hur besegrar man liemannen?
Det står ju att man kan göra det, men inte hur...
Fråga nummer två, hur friar man till en redan gift brud?
Kan göra allt annat men inte fria till henne. Har till och med hånglat upp henne framför hennes man som genast började örfila henne.
Inte kunde man starta en fistfight med honom heller.

edit: ah och känner ni till var man kan ladda ner skins till simsgubbarna?
Det är sent och jag ska sova, söker imorgon, men om någon svarar och råkar känna till nån adress så får ni gärna slänga med den
Kan man skinna en brud till att ha stora lökar?
1. Har inte en aning om liemannen, är väl som i ettan, du får väl spela för att överleva eller något.

2. Simpelt, du ska flörta upp henne rätt högt, kolla på dina 'relationer' och se efter, du ska ha ett RÖTT hjärta under mätarna på hennes avatar, då är ni båda kära i varandra, gå till en säng och ta 'relax', sen ropar du in henne och väljer 'cuddle' och efter det 'woohoo', nu har ni haft sex. =)

Efter det är det väl valet 'Propose' som gäller, först flytta in, sen förlova sig och sedan gifta sig, om du ska gifta dig så köp den vita bågen med rosor i för då får du en snygg 'film' som utspelar sig.

3. Tror inte det har kommit så mycket än med tanke på att spelet släpptes officiellt i fredags, men man fick väl Bodyshop med i paketet om jag inte misstar mig, testa.

Edit: Testade nyss BodyShop, fyfan värdelöst...vi får nog vänta på att de riktiga skinnarna fixar något bra.
Citera
2004-09-21, 00:23
Medlem
Några frågor från en nybörjare på detta ;

1. Finns det nåt sätt att "nollställa" en stad man gjort ? T ex om man gjort en stad, spelat ett tag, men vill ha ut alla familjer ur husen, och relationerna som när man nyss startat.

2. Hur kan man göra lite komplexare familjer ? T ex syskon som bor i olika hus, frånskiljda par med barn osv osv ...

3. Spara hus man tillverkat. Testade att lägga till ett i nån samling. eller vad det heter, men kunde inte använda det sedan igen så hur görs detta ?
Citera
2004-09-21, 01:26
Medlem
SwedishMilks avatar
Man behöver inte sätta på bruden först, man kan gifta sig innan. Flörta, förlova, gifta sig. Alternativen kommer upp när dom blir tilgängliga.
Citera
2004-09-21, 12:04
Medlem
Sujoks avatar
Besegra liemannen är väl att en annan person ska be till ha? När min ena sim dog så klicka jag med en annan sim på han och där kunde man välja be, sjuk i huvet som jag är så tyckte jag det var bäst för oss båda att hon dog
Citera
2004-09-21, 19:17
Medlem
Blir bruden gravid direkt när hon fått stock?
Citera
2004-09-21, 21:17
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Blir bruden gravid direkt när hon fått stock?
Nej, när ni är gifta kommer valet 'Try for baby' upp.
Citera
2004-09-21, 21:37
Medlem
när jag starta spelet såg jag att det bland annat fanns hus-grunder

4 olika lr hur många det nu var

vad används dom olika till?

altan och vanlig hus-grund såg jag men dom andra då?

har bara provat det en gång
Citera
2004-09-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Nej, när ni är gifta kommer valet 'Try for baby' upp.
Aha det var det jag misstänkte. Om min slyna är förlåvad med någon annan kan hon fortfarande förlova sig och gifta sig med någon annan då?

/zappe
Citera
2004-09-22, 13:03
Medlem
Sujoks avatar
Det är ju helt för lite saker man kan köpa i sims2. Man kunde ladda ner nya saker på sims.com men man var tvungen att regga sig men det gick ju inte för man har ju piratski. Någon annan som vet hur man kan fixa nya möbler till spelet?
Citera
2004-09-22, 13:10
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gelegrodan
när jag starta spelet såg jag att det bland annat fanns hus-grunder

4 olika lr hur många det nu var

vad används dom olika till?

altan och vanlig hus-grund såg jag men dom andra då?

har bara provat det en gång
Om du har en altan så måste du även ha en husgrund för att komma på samma nivå, du kan måla om husgrunden om du är missnöjd med den.

De andra valen är väl altan på stolpar och sen har du två som du använder för att bygga diagonalt med om du nu vill det.

Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Aha det var det jag misstänkte. Om min slyna är förlåvad med någon annan kan hon fortfarande förlova sig och gifta sig med någon annan då?

/zappe
Ja det går bra, hon skiljer ju sig från den andre snubben

Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Det är ju helt för lite saker man kan köpa i sims2. Man kunde ladda ner nya saker på sims.com men man var tvungen att regga sig men det gick ju inte för man har ju piratski. Någon annan som vet hur man kan fixa nya möbler till spelet?
De har nog redan planerat en hel drös med uppdateringar ska du se, att förhindra pirater från att uppdatera är ett effektivt botemedel, däremot kommer det antagligen saker gjorda av privatpersoner senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in