2011-04-01, 18:30
Medlem
Ser att man kan beställa 30liters ölfat på bolaget. Nån som vet hur dom ser ut, och har bild på dom? Tänkte om det är sånna här med en slang och munstycke för att kunna fyll i glasen..
Citera
2011-04-01, 18:34
Medlem
Denoms avatar
Som bilderna på wikipediaartikeln: http://en.wikipedia.org/wiki/Keg

Du behöver tapp för att få ut ölen, så jag rekommenderar dig inte att köpa ölfat om du inte har det, för då blir du sittande med 30 liter öl i en behållare du inte får upp.
Citera
2011-04-01, 18:34
Medlem
Vad jag vet så får du bara själva tunnan fylld med öl. Om jag inte har helt fel så är ölen icke kolsyrad.
Citera
2011-04-01, 18:42
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxzzz-99
Vad jag vet så får du bara själva tunnan fylld med öl. Om jag inte har helt fel så är ölen icke kolsyrad.
Jo, det är den.
Citera
2011-04-02, 20:23
Bannlyst
Du måste köpa till en fatkoppling, vi beställde en från ebay med tillhörande partypump för runt 500kr med frakt som vi väntar på ska komma till Sverige.

Här har du bild på själva fatet. http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d...a_IMAG0005.jpg
Citera
2011-04-03, 18:55
Medlem
TiniZs avatar
Istället för att starta en ny tråd, frågar jag här.

Jag söker en mini-keg(+) av Heineken (eller annan öl), men en bekant hade en Heineken i mini-keg-format som man inte behövde någon annan komponent än just fatet att hälla upp i, dvs. ingen tapp.

Jag sökte på Systembolaget men hittade bara stora som kostar runt 1500:- och när jag var inne på Systemet så fanns det Norrlands och Carlsberg där man dock behövde en tapp för ~400:-. Vart hittar jag mini-kegs UTAN att behöva en tapp?
Citera
2011-04-03, 19:10
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ

Jag söker en mini-keg(+) av Heineken (eller annan öl), men en bekant hade en Heineken i mini-keg-format som man inte behövde någon annan komponent än just fatet att hälla upp i, dvs. ingen tapp.

Jag sökte på Systembolaget men hittade bara stora som kostar runt 1500:- och när jag var inne på Systemet så fanns det Norrlands och Carlsberg där man dock behövde en tapp för ~400:-. Vart hittar jag mini-kegs UTAN att behöva en tapp?

Dom finns mig veterligen inte i Sverige, i Tyskland finns det ett flertal modeller.
Möjligen att du kan hitta dom i en nätbutik? Femliters ölfat har funnits i Sverige men
det var ett tag sedan jag såg några.
Citera
2012-09-16, 10:35
Medlem
clandestines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiniZ

bump på denna fråga.

Har tydligen funnits Heineken mini keg på Viking Lines båtar i deras "tax free" men jag hittar dock inte någon webbutik som säljer dessa. Har någon nått färskt tips?
Citera
2012-09-17, 00:20
Medlem
Qsticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Dom finns mig veterligen inte i Sverige, i Tyskland finns det ett flertal modeller.
Möjligen att du kan hitta dom i en nätbutik? Femliters ölfat har funnits i Sverige men
det var ett tag sedan jag såg några.

Såg en sådan på en nyårs fest för typ 2 år sedan.. Tror den var beställd från Tyskland, btw varför vill man ha en sådan o slabba med? Förstår om man vill ha den stora med tapp o allt men den lille?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in