2011-04-01, 17:52
Medlem
Tord_Ywels avatar
Har haft filen skrpades i ngra r trots dussintals frsk att bli av med den och ber nu FB om hjlp. Har frskt med diverse olika program som jag blivit tipsad om som t.ex. CCleaner och Unlocker men utan ngot positivt resultat.

S hr ser det ut nr jag frsker radera filen:
http://i55.tinypic.com/2vmeryu.jpg

Ngon som har ngot tips p hur jag ska bli av med denna anskrmliga skiten som sticker i gonen?
Senast redigerad av Tord_Ywel 2011-04-01 kl. 17:54.
Citera
2011-04-01, 17:58
Medlem
Carpedijems avatar
Varfr ens bry sig d den inte tar ngon plats alls?
Citera
2011-04-01, 18:00
Medlem
DollarMakers avatar
hgerklicka p den>egenskaper>Attribut: stt den p DOLD.verkstll O.K
d frsvinner den.
Citera
2011-04-01, 18:23
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
hgerklicka p den>egenskaper>Attribut: stt den p DOLD.verkstll O.K
d frsvinner den.

Datorn kan inte hitta filen s det gr inte att ndra ngot i egenskaperna, byta namn eller flytta den.
http://i56.tinypic.com/ta0avb.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
Varfr ens bry sig d den inte tar ngon plats alls?

En principsak, skulle jag inte anstrngde mig att ta bort filer som jvlas skulle jag ha ver 100 i den mappen vid det hr laget, vilket jag inte vill oavsett storlek.
Citera
2011-04-01, 18:24
Medlem
Celenos avatar
prova att dpa om den
Citera
2011-04-01, 18:40
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
prova att dpa om den

D du postade 1 minut efter mitt inlgg s antar jag att du inte sg att jag skrev att den inte gr att dpa om filen.
Citera
2011-04-01, 21:20
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
D du postade 1 minut efter mitt inlgg s antar jag att du inte sg att jag skrev att den inte gr att dpa om filen.

Riktigt antagande.

Vanligaste orsaken till att man inte kan radera filer r att den totala skvgen mapp+filnamn r fr lngt, men skvgen till filen du har r ju typ inte mer n 20 bokstver och filens namn kan vl knappast vara lngre n 230 tecken??? Det framgr inte av bilderna.

Om du frsker frn kommandotolken, vad hnder d?

Om du raderar hela mappen, vad hnder d?
Citera
2011-04-01, 23:50
Medlem
Carpedijems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Datorn kan inte hitta filen s det gr inte att ndra ngot i egenskaperna, byta namn eller flytta den.
http://i56.tinypic.com/ta0avb.jpg

En principsak, skulle jag inte anstrngde mig att ta bort filer som jvlas skulle jag ha ver 100 i den mappen vid det hr laget, vilket jag inte vill oavsett storlek.

Vad hade de andra filerna fr problem d om de var s ltta att ta bort men inte denna?
Citera
2011-04-02, 18:48
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Riktigt antagande.

Vanligaste orsaken till att man inte kan radera filer r att den totala skvgen mapp+filnamn r fr lngt, men skvgen till filen du har r ju typ inte mer n 20 bokstver och filens namn kan vl knappast vara lngre n 230 tecken??? Det framgr inte av bilderna.

Om du frsker frn kommandotolken, vad hnder d?

Om du raderar hela mappen, vad hnder d?

Citat:
[Torrentsworld.net] - Robot Chicken 73 Unionizing Our Labor [Moonsong] - (Actually S04E13).torrent
Det dr r hela filnamnet, lngt men lngt frn 250.

r verkligen inget datasnille s har inte varit och pillat s mycket i kommandotolken d jag inte riktigt minns allt frn DOS tiden, frskte med "del *det lnga jvla filnamnet*.torrent" men det fungerade inte. Kanske gjorde jag fel, orkade iaf inte skriva in det igen.

Vad som hnder om jag raderar mappen vet jag ej, det r det jag helst vill undvika att gra d den utgr navet i mitt "mediabibliotek" dr alla torrents jag seedar, allt jag delat ut och annat snt ligger.

Citat:
Ursprungligen postat av Carpedijem
Vad hade de andra filerna fr problem d om de var s ltta att ta bort men inte denna?

En del gick bort med Unlocker, en del var det dolda program sm anvnde, o.s.v. Har fr mig att jag fick bluescreen exakt samtidigt som jag frskte ta bort den hr filen frsta gngen och att det kanske stllt till ngot.
Citera
2011-04-03, 02:07
Bannlyst
testa brnna en sn dr linux live cd, som puppy linux exempelvis (den krs direkt i ram-minnet, s det behvs inte installeras), sen blddra till mappen dr och radera den. kanske det funkar av nn anledning fr att det r ett annat operativsystem.
Senast redigerad av ikosaedri 2011-04-03 kl. 02:11.
Citera
2011-04-03, 03:52
Medlem
X_surfers avatar
Ser att trden r ett par mnader gammal nu, men prova med att kra chkdsk c: /F frn kommandotolken, borde sen borde du frhoppningsvis kunna ta bort filen igen.
Citera
2011-04-03, 22:04
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Ser att trden r ett par mnader gammal nu

Hur ser du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto