Alltid lika tråkigt att höra se/läsa om djurplågeri. Folk säger att det hade varit värre om det hade varit en människa, ja det hade det på sitt sätt. Men ett hund, en jävla hund som oftast är chanslös i en sådan situation, en hund som inte kan säga i från och försvara sig... Det är bara fega kräk som sysslar med djurplågeri, må asen brinna i helvetet.
Om någon känner till vem det var så hoppas jag att den personen har vett att gå till polisen... H*n får ju tänka på den som gjorde det också... Det måste ju vara jobbigt att behöva se sig om så fort man går ut genom dörren för att kolla att man inte har någon bakom sig som känner för att återgälda tjänsten...
Finns det en brottsrubricering på det här? eller aaaaaaa fan JAG köpte faktiskt hunden för familjens(?) skull (och räddar en kossa från mul- o klöv sjukan [min bara i australien, för det har den kon rätt till]).
Senast redigerad av sluggerbanan 2011-04-01 kl. 21:03.
Löjligt att spärra in folk i fängelse för dom har haft problem med ett djur. Att det var en kamphund torde ge honom en medalj istället.
Jag antar att du hatar kamphundar (eller djur överlag?). Nå, hursomhelst hade jag sett mildare på saken om han avlivat valpen, men detta är tortyr - en helt annan sak som borde bestraffas hårdare än det gör.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!