2011-04-01, 17:03
Medlem
http://www.tv4play.se/nyheter_och_de...ideoid=1555679

Slutar snart inte att förvånas men fy fan vilka jävla grisar de finns i detta land.

Vilka är dom???
Citera
2011-04-01, 17:08
Bannlyst
Alltid lika tråkigt att höra se/läsa om djurplågeri. Folk säger att det hade varit värre om det hade varit en människa, ja det hade det på sitt sätt. Men ett hund, en jävla hund som oftast är chanslös i en sådan situation, en hund som inte kan säga i från och försvara sig... Det är bara fega kräk som sysslar med djurplågeri, må asen brinna i helvetet.
Citera
2011-04-01, 20:48
Medlem
justitia71s avatar
Om någon känner till vem det var så hoppas jag att den personen har vett att gå till polisen... H*n får ju tänka på den som gjorde det också... Det måste ju vara jobbigt att behöva se sig om så fort man går ut genom dörren för att kolla att man inte har någon bakom sig som känner för att återgälda tjänsten...
Citera
2011-04-01, 20:50
Medlem
Kamphund. Dags att totalförbjuda dessa raser. De lockar bara en viss typ av ägare Den typen som kan göra sig skyldiga till denna typ av vansinnesdåd!
Citera
2011-04-01, 20:53
Medlem
sluggerbanans avatar
Finns det en brottsrubricering på det här? eller aaaaaaa fan JAG köpte faktiskt hunden för familjens(?) skull (och räddar en kossa från mul- o klöv sjukan [min bara i australien, för det har den kon rätt till]).
Senast redigerad av sluggerbanan 2011-04-01 kl. 21:03.
Citera
2011-09-29, 15:22
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/at...lp_6512666.svd

Nu åtalas mannen som ägde hunden och har erkänt det hela. Åklagaren yrkar på maxstraffet för djurplågeri, 2 års fängelse.
Citera
2011-09-29, 21:22
Medlem
nilsberths avatar
Torterade och dödade valp

http://www.expressen.se/nyheter/1.25...-till-fangelse

Han torterade och dödade en valp, kandömas till fängelse.
Borde väl vara självklar inlåsning, tycker jag.

Är det samma hund jag läste om som hittades i Solberga, Älvsjö?
Citera
2011-09-29, 21:26
Medlem
alienDNAs avatar
inte för att leka tuff eller så.
men folk som misshandlar djur hade jag inte tvekat en sekund att misshandla grovt. hade struntat i konsekvenserna.
Citera
2011-09-29, 21:28
Medlem
nilsberths avatar
Ja man mår riktigt illa när man läser vad han gjort
Jag hoppas han får det högsta straffet och aldrig nånsin mer får ha djur.
Citera
2011-09-29, 21:38
Medlem
Smajos avatar
Löjligt att spärra in folk i fängelse för dom har haft problem med ett djur. Att det var en kamphund torde ge honom en medalj istället.
Citera
2011-09-29, 21:38
Medlem
Loreleis avatar
äh, hunden ville nog bli slagen och sen ångrade den sig efteråt och anmälde killen.
Citera
2011-09-29, 21:42
Medlem
dreamdreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smajo
Löjligt att spärra in folk i fängelse för dom har haft problem med ett djur. Att det var en kamphund torde ge honom en medalj istället.

Jag antar att du hatar kamphundar (eller djur överlag?). Nå, hursomhelst hade jag sett mildare på saken om han avlivat valpen, men detta är tortyr - en helt annan sak som borde bestraffas hårdare än det gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in