Har bott i Östersund i ett år då jag studerade på sjuksköterskeprogrammet. Ganska mysig stad, men inte så mkt studentaktiviteter förutom på nollningen. Kan rekommendera att ta chansen att bo i korridor på Frösön, då man lär känna många nya människor där
Kan också rekommendera att gå med i studentkåren och staben, och bli studentambassadör för Mittuniversitetet ifall man vill krydda sitt studentliv. (Ångrar själv att jag inte blev studentambassadör)
Det anordnas också dinner-partys, vilket man bör testa att gå på.
Visst fanns det vissa lärare på utbildningen som var väldigt otydliga med instruktioner. Man kunde sitta där hemma med en inlämningsuppgift och fattade noll vad uppgiften gick ut på. Det finns dock även många bra lärare som var tydliga med inlämningsuppgifter och examinationer, och gick igenom allt i punktform.
Det finns en tendens till att många lärare i alla skolor vill framställa sig själva som "proffessionella", och förvandlar instruktionerna till sånt man inte förstår, istället för att förenkla för studenterna.
I övrigt tycker jag att Mittuniversitetets sjuksköterskeutbildning inte är ultra-svår i jämförelse mot ett annat universitets sjuksköterskeutbildning jag bytte till, bara man lyckas förstå sig på instruktionerna som lärarna ger.