2014-11-24, 08:05
Medlem
Boblovebudss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeti
Funderar på att ta mitt pick och pack och bege mig från Malmö till Östersund för studier! Den stora frågan : är det lätt att få sig massa ligg i Östersund/på campus ? Ponera att jag ser bra ut och har bra självförtroende. Vill gärna veta hur östersundsbrudarna är!

Tack på förhand

Blir ju inte bättre men din dialekt men brudarna är väl som i andra delar av Sverige.
Citera
2014-11-24, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Blir ju inte bättre men din dialekt men brudarna är väl som i andra delar av Sverige.
Vad vet du om min dialekt? Behöver ju inte innebära skånska bara för jag bor i Skåne.

Så inte extra lösaktiga på ett b-universitet? Eller känner du dig bara hotad av en annan alfahane ?
Citera
2014-11-24, 19:32
Medlem
Mokshas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffe123
Är det bara jag eller har deras webbtjänster legat nere hela helgen? Kommer inte ens in på www.miun.se just nu.

Jag kom inte heller in i går vid 23:30 ca. Förmodligen en uppdatering utav hemsidan.
Citera
2014-11-24, 19:35
Medlem
Mokshas avatar
Citat:
Funderar på att ta mitt pick och pack och bege mig från Malmö till Östersund för studier! Den stora frågan : är det lätt att få sig massa ligg i Östersund/på campus ? Ponera att jag ser bra ut och har bra självförtroende. Vill gärna veta hur östersundsbrudarna är!

Tack på förhand

Jag läste väldigt nyligen om just Östersund som stad/studentstad. Det verkar inte helt fel!

Det finns en intressant tråd här att läsa i: (FB) Hur är det att bo i Östersund??

Det jag personligen tycker om är just möjligheten till schyssta fritidsaktiviteter. Tror det kan blir bra att läsa en 3-5 årig utbildning. Tyvärr finns dock inte mitt program representerat på denna högskola.

Men enligt tråden jag länkat till här ovan så verkar det finnas ett mindre underskott utav killar..
Citera
2014-11-24, 20:37
Medlem
Boblovebudss avatar
Citat:
Vad vet du om min dialekt? Behöver ju inte innebära skånska bara för jag bor i Skåne.

Så inte extra lösaktiga på ett b-universitet? Eller känner du dig bara hotad av en annan alfahane ?

Tog mig friheten att anta men du har rätt. Har dock aldrig varit i östersund utan antog bara att de är som alla andra eftersom det är så det brukar vara..
Citera
2014-11-24, 20:42
Medlem
Trammiss avatar
Citat:

Tror inte det har med universitetet att göra, däremot brukar bondebrudar vara mer lösaktiga än storstadsbrudar enligt mina erfarenheter och sådana lär det ju finnas gott om!
Citera
2014-11-24, 20:55
Medlem
Min erfarenhet (inte från Östersund eftersom jag pluggar på distans) är att flickor från Norrland är mycket intresserade av umgänge. Jag baserar det på 1 individ.
Citera
2014-11-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trammis
Tror inte det har med universitetet att göra, däremot brukar bondebrudar vara mer lösaktiga än storstadsbrudar enligt mina erfarenheter och sådana lär det ju finnas gott om!

Min erfarenhet är precis tvärt om!
Citera
2014-11-25, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer_Matt
Min erfarenhet är precis tvärt om!

Jag har bott i Östersund, och det känns lite så här. De är inga partyprinsessor. De föredrar åka skidor och leka i snön, i princip.

Ålder 22-27.

Då tror jag nog Sundsvall är ett bättre val för dig, om du vill gå på Mittuniversitetet. Jag har bott i både Sundsvall och Östersund.

Annars gillar jag stockholm, göteborg och malmö. Sorry för lite offtopic.
Citera
2014-12-12, 02:34
Medlem
Mr-potatoheads avatar
Fel**** ta bort
Senast redigerad av Mr-potatohead 2014-12-12 kl. 02:37.
Citera
2014-12-12, 02:36
Medlem
Mr-potatoheads avatar
Jodå! Pluggar där och kan säga att det inte är ett litet underskott av killar..
Vi är "många" killar i min klass och vi är 15 av 80
Senast redigerad av Mr-potatohead 2014-12-12 kl. 02:39.
Citera
2015-01-20, 17:22
Medlem
tazzos avatar
Har bott i Östersund i ett år då jag studerade på sjuksköterskeprogrammet. Ganska mysig stad, men inte så mkt studentaktiviteter förutom på nollningen. Kan rekommendera att ta chansen att bo i korridor på Frösön, då man lär känna många nya människor där

Kan också rekommendera att gå med i studentkåren och staben, och bli studentambassadör för Mittuniversitetet ifall man vill krydda sitt studentliv. (Ångrar själv att jag inte blev studentambassadör)
Det anordnas också dinner-partys, vilket man bör testa att gå på.

Visst fanns det vissa lärare på utbildningen som var väldigt otydliga med instruktioner. Man kunde sitta där hemma med en inlämningsuppgift och fattade noll vad uppgiften gick ut på. Det finns dock även många bra lärare som var tydliga med inlämningsuppgifter och examinationer, och gick igenom allt i punktform.

Det finns en tendens till att många lärare i alla skolor vill framställa sig själva som "proffessionella", och förvandlar instruktionerna till sånt man inte förstår, istället för att förenkla för studenterna.

I övrigt tycker jag att Mittuniversitetets sjuksköterskeutbildning inte är ultra-svår i jämförelse mot ett annat universitets sjuksköterskeutbildning jag bytte till, bara man lyckas förstå sig på instruktionerna som lärarna ger.
Senast redigerad av tazzo 2015-01-20 kl. 17:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in