Citat:
Ursprungligen postat av Tallefjant007
Lyssnar knappt på FM, det är roligare att lyssna på MW, LW och SW. Kan hitta kanaler med bra musik. Synd bara Radio Luxemburg är nerlagd. Det fanns mycket bra musik där.
Har du några bra tips på MW- och SW-sändare som är värda att lyssna på? Jag är främst ute efter talradio eftersom ljudkvalitén på musik inte är mycket att hurra för på dessa våglängder.
Mina tips är:
MW/873 kHz - Armed Forces Network En sändare i Frankfurt som reläar radiosändningar från USA till beväringarna i Europa. Sänder National Public Radio (rekommenderas varmt) på kvällarna, Rush Limbaugh (för den som är lagd åt det hållet), sport och underhållning. Man bör dock ha en bra mottagare och/eller en extern antenn om det ska gå att lyssna i Sverige.
MW/1269 kHz, SW/6190 kHz - Deutschlandfunk Kultur, reportage, samhällsprogram och nyheter på tyska. Här räcker den billigaste mottagaren för att lyssna.
Jag saknar BBC World Service på MW/648 kHz som lades ner i mars i år. Antagligen den bästa radio som någonsin sänts.
Vad har du hittat för godsaker på LW? Deutschlandfunk sänder på LW/173 kHz men annars är det inte mycket i etern på det bandet.