Sorry för mitt sega svar och tack för svaren jag fick.
Jag har hittat information om Hosted Exchange/Multi-tenant och satt upp en labbmiljö där jag lyckats lägga till flera organisationer och användare utan problem
I labbmiljön har jag alltså då en AD server och en Exchange server med alla nödvändiga rollerna ClientAccess, HubTransport, Mailbox. Självklart kommer vi att bygga ut det när vi ska sätta upp en produktionsmiljö och sätta upp en DAG, DatabaseAvailabilityGroup.
Hosted Exchange är alltså när du kan lägga till flera orginisationer/domän-namn på en och samma server utan att dom "krockar" med varandra på något vis. När man installerar Exchange måste man alltså lägga till /hosting flaggan för att bygga upp AD-servern med de rätta inställningarna osv.
Det finns heller ingen tillgång till Exchange Managment Console utan man får använda sig utav Echange Managment Shell för att installera allt och sätta upp nya orginizationer. Det går dock att använda sig utav ECP, Exchange Control Panel för att tillåta administratören att lägga till/ta bort användare osv. om man inte vill göra en egen kontroll panel.
Jag kan skriva ner lite mer om det om folk vill efter jag är klar med det hela
Tack,
-k1piee