2011-04-01, 13:19
Medlem
Tjenare!

Jag sitter p jobbet och vi har snackat lite om att stta upp en egen "Hosted Exchange", allts dr fretag kan ha exchange konton hos oss och slipper ha en egen server.
Sjlv har jag bara hllt p med Linux och UNIX system men gick en Exchange 2010 utbildning i hstas som jobbet fixade. Min chef bad min fixa lite information om vad som behvs fr att stta upp Hosted Exchange osv. men lyckas in hitta ngot som verkligen frklarar.

r det ngon som har ngon information om detta och/eller vet vad som behvs gras?
Jag frgar inte direkt efter en "howto/guide" utan mer om information inom mnet. Vet ni dock en howto/guide s gr det fint att lnka s man kan se hur andra har gjort.

Finns det ngon information Microsoft sjlva har skrivit ihop om Hosted Exchange? Jag lyckas banne mig inte hitta ngot iaf..

Tacksam fr alla svar!
Citera
2011-04-01, 13:58
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
r inte Hosted Exchange bara ett namn fr att hyra och lta ngon annan skta driften av Exchange-servern?
Jag har nmligen inte hrt att man installerar en Hosted Exchange, om s r lget r det enbart att flja ngon guide, exempel http://www.messagingtalk.org/step-by...er-2010-beta-p
Citera
2011-04-01, 20:11
Medlem
BPOS eller Office 365 borde det vara ni kollar p att stta upp.
Citera
2011-04-01, 20:19
Medlem
pieces avatar
25kr mnad tar MS fr tjnsten Outlook ink Sharepoint.
Men ska du kra en sdan tjnst s kan du brja med att titta p DAG kluster, TMG och Forefront.
Citera
2011-04-14, 11:18
Medlem
Sorry fr mitt sega svar och tack fr svaren jag fick.

Jag har hittat information om Hosted Exchange/Multi-tenant och satt upp en labbmilj dr jag lyckats lgga till flera organisationer och anvndare utan problem

I labbmiljn har jag allts d en AD server och en Exchange server med alla ndvndiga rollerna ClientAccess, HubTransport, Mailbox. Sjlvklart kommer vi att bygga ut det nr vi ska stta upp en produktionsmilj och stta upp en DAG, DatabaseAvailabilityGroup.

Hosted Exchange r allts nr du kan lgga till flera orginisationer/domn-namn p en och samma server utan att dom "krockar" med varandra p ngot vis. Nr man installerar Exchange mste man allts lgga till /hosting flaggan fr att bygga upp AD-servern med de rtta instllningarna osv.
Det finns heller ingen tillgng till Exchange Managment Console utan man fr anvnda sig utav Echange Managment Shell fr att installera allt och stta upp nya orginizationer. Det gr dock att anvnda sig utav ECP, Exchange Control Panel fr att tillta administratren att lgga till/ta bort anvndare osv. om man inte vill gra en egen kontroll panel.

Jag kan skriva ner lite mer om det om folk vill efter jag r klar med det hela

Tack,
-k1piee
Citera
2011-11-21, 06:35
Medlem
ipostians avatar
Hller p med ett Exchange Server 2010 cert och all info r vlkommen, s om du har lust fr du grna skriva lite mer om hur man stter upp hosted exchange.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in