Sorry fr mitt sega svar och tack fr svaren jag fick.
Jag har hittat information om Hosted Exchange/Multi-tenant och satt upp en labbmilj dr jag lyckats lgga till flera organisationer och anvndare utan problem
I labbmiljn har jag allts d en AD server och en Exchange server med alla ndvndiga rollerna ClientAccess, HubTransport, Mailbox. Sjlvklart kommer vi att bygga ut det nr vi ska stta upp en produktionsmilj och stta upp en DAG, DatabaseAvailabilityGroup.
Hosted Exchange r allts nr du kan lgga till flera orginisationer/domn-namn p en och samma server utan att dom "krockar" med varandra p ngot vis. Nr man installerar Exchange mste man allts lgga till /hosting flaggan fr att bygga upp AD-servern med de rtta instllningarna osv.
Det finns heller ingen tillgng till Exchange Managment Console utan man fr anvnda sig utav Echange Managment Shell fr att installera allt och stta upp nya orginizationer. Det gr dock att anvnda sig utav ECP, Exchange Control Panel fr att tillta administratren att lgga till/ta bort anvndare osv. om man inte vill gra en egen kontroll panel.
Jag kan skriva ner lite mer om det om folk vill efter jag r klar med det hela
Tack,
-k1piee