2020-05-18, 09:58
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag hoppas du har rätt och jag har fel. Jag hoppas på att inte behöva se en enda artikel om honom någonsin mer i mitt liv. Han verkar vara en klassisk empatilös narcissist, som hela sitt liv skadat andra människor och kommit undan med det medan han putsar vidare på myten om sig själv som den perfekta mannen. Jag står inte ut med tomten och jag är kvinna, men alla kvinnor resonerar inte som jag. Narcissister och psykopater har alltid lätt att hitta partners. Det är läskigt hur lätt de manipulerar folk.

Till del har du naturligtvis rätt. Men nu kan han ha spruckit. Han framstår som en patetisk pajas vars framgång till stor del var en myt. Han är inte tillräckligt rik för att kunna erbjuda ett liv i lyx och inte tillräckligt farlig för att erbjuda spänning. Han är knappt mellanmjölk snarare lättmjölk så hans tid i rampljuset är förhoppningsvis över
Citera
2020-05-18, 10:02
Medlem
Bellapellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungsbacken
Källa på det?
Knappast offentligt. Information från kontakter till polisen...
Citera
2020-05-18, 10:04
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoggingDoris
Paolo är snart tillbaks inne i värmen igen. Hans tidigare liv som förnedringsrånare, mobbare och våldspundare gjorde honom känd och det kändisskapet har han använt på ett rent otroligt sätt.
Han har kandiderat till riksdagen för sossarna, blivit TV-kock utan att vara utbildad kock o.s.v.

Jag gissar på att han till hösten släpper minst en bok och att han får en egen TV-serie där han åker runt i världen och intervjuar sexköpare/sexsäljare med motiveringen att han som ångerfull sexköpare kan se på sexhandeln från ett helt eget perspektiv och bla bla bla.

Jag tror du har fel. Paolo kommer hamna i samma frysbox som Martin Timell (vart inte dömd) Och Fredrik Virtanen (vart inte dömd).

Även om varken Martin eller Fredrik vart dömda till nått är dom för alltid pestsmittad och kommer aldrig mer synas i media. Paolo erkänner att han köpt sex och varje företag som kommer närma sig han kommer få en mobb efter sig.

Paolos dagar i rampljuset är över och han kommer få försörja sig som taxichaffis eller PT. Alternativt flytta utomlands.
Citera
2020-05-18, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Visst säger ni alla samma sak. Era källor säger samma sak. Ni lever i en alternativ värld där det hålls liv i myterna.
Menar du att samma gäller svenska prostituerade kvinnor? De har plötsligt en dag träffat en hallick som börjat hota dem och tvinga dem till prostitution? Om inte, vad skiljer en polska som gör exakt samma sak som svenskan, som annonserar på samma sajter och bor på samma ställen?
Du skulle ju kunna ta med dig någon form av inspelningsutrustning, boka och betala för någon timme hos några med knagglig engelska och använda den betalda tiden till att göra intervjuar som kan läggas ut så att människor får veta att dessa kvinnor gör detta frivilligt för att tjäna stora pengar.
Mycket prat om att det är ett valt jobb att hålla till i någon lägenhet långt från hemlandet för att tjäna en massa pengar och leva lyxliv ingen verkar dock kommit på idén att göra dokumentärer för att visa detta för de som inte tror att detta är sant
Citera
2020-05-18, 10:09
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tveksamt, sen vad är beviset? Vad Roberto säger i en intervju är inget domstolen kan ta hänsyn till om han ändrar sig vid en förhandling. Vad säger horan? Kommer hon ens att medverka?
Bara massa medialt trams.

Ja det håller jag helt med dig om.

Det blir ju ingenting av det här, och den gamla polismästaren i fråga framstår dessutom som en mediehora om jag får säga min mening.
Citera
2020-05-18, 10:09
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det spelar ingen roll vad de har för etniskt ursprung.

De övergripande strukturerna ser ungefär likadana ut överallt, vad jag har sett.

Eller så har jag bara haft otur i 20 år, eftersom jag bara sprungit på trasiga och olyckliga sexsäljare, som lever på den undre världens botten.
Fast nu talar vi om prostituerade som annonserar på etablerade sajter och hyr in sig i lägenheter. Den enda hallick som finns är kontaktsajten och lägenhetsuthyraren.

Jag kan inte garantera att polskan är lycklig. Förmodligen skulle hon föredra att jobba med ett välavlönat hederligt 8-16 jobb i Polen. Men hon har själv valt att sätta ut kontaktannons och hyra lägenheten för att prostituera sig.
Citera
2020-05-18, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h3x3nbr3nt
Både Kruth och Paolo la ut på sina stories att dom träffades på Östermalm strax innan. Kruth hänger tydligen oxå på den där klubben. JK tog snabbt bort den delningen när PR åkte dit. Undrar om han inte va på samma möte? Är han oxå delägare? Han vet nog mer än vad som kommer fram och gör bäst i alla hålla sig låååågt.
Precis min tanke. Kruth som är på kändisuppgång får sig säkerligen en ordentlig läxa av Paolo,s kändisnedgång. Med andan i halsen sitter han och biter på naglarna nånstans nu.
Citera
2020-05-18, 10:13
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du skulle ju kunna ta med dig någon form av inspelningsutrustning, boka och betala för någon timme hos några med knagglig engelska och använda den betalda tiden till att göra intervjuar som kan läggas ut så att människor får veta att dessa kvinnor gör detta frivilligt för att tjäna stora pengar.
Mycket prat om att det är ett valt jobb att hålla till i någon lägenhet långt från hemlandet för att tjäna en massa pengar och leva lyxliv ingen verkar dock kommit på idén att göra dokumentärer för att visa detta för de som inte tror att detta är sant
Jag håller själv till i en lägenhet borta från hemlandet för att tjäna en massa pengar, dock inte prostitution. Det är många som gör det.
Citera
2020-05-18, 10:14
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hur kan ”lyxprostituerad” ens vara ett vedertaget ord 😫 Som att man köper en lyxbil....

Tänk på att prisbilden sannolikt också ökar beroende på kink hos kunden och med konkurrensen. Lyx är den konstigaste eufemismen i sammanhanget.

Prisbilden ändrar sig knappast i någon större grad.

Det står specificerat vad hon erbjuder, och vilka priser som gäller.

Börjar man på 1500 för en halvtimme (incall), och tar 2500 för en halvtimme (outcall), så får du väl kalla det vad du vill.

”Exklusivt” eller ”Gourm’e” Kanske?

Lyx är dock ett vedertaget begrepp.
Citera
2020-05-18, 10:16
Medlem
Templarknight1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellapella
Kvinnan är 15 år.

Knas säger jag
Citera
2020-05-18, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soet-goete
Många i den här tråden verkar ha växt upp helt utan kvinnor i sitt liv och jag tycker synd om er. "Alla kvinnor är horor" Hur man kan säga så om sin egen mor, syster eller dotter övergår mitt förstånd.

De är såna idiotjævlar som går och gör sjuka grejer mot traffickingoffer; Publicerat lördag 16 maj kl 17.40

”18 sexköpare har gripits i veckan i polisens tillslag mot flera lägenhetsbordeller. Och de drabbade kvinnorna har erbjudits stöd genom bland annat ideella stödboenden.
– Kvinnorna som kommer till oss mår väldigt dåligt, vi har just nu fullt i våra skyddade boenden i Sverige. De senaste som kom till oss, den ena av dem varken äter eller sover och hon har skador i munnen efter att ha blivit tvingad till oralsex. En annan kvinna hämtade vi på sjukhus, hon var alltså inlagd innan hon kom till oss, säger Josefin Appelqvist till P4 Extra.”

Jag undrar om Paolo Roberto var en av de männen som begick extra våld (ovanpå den betalda våldtäkten) mot de stackars kvinnorna?
Citera
2020-05-18, 10:18
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellapella
Knappast offentligt. Information från kontakter till polisen...

Samma kontakter som till kvällspressen uppgett att kvinnan är i 30-årsåldern? Skulle vara en ganska rejäl nedskrivning av åldern i sådana fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in