Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-17, 16:11
Medlem
Tacofiestas avatar
Robertogate verkar i mina ögon vara en av de största enskilda privatlivskriserna för kändisar i Sverige. Det förvånar mig hur stor grej det har blivit. Varför blev det en så stor grej tror ni?

1 Landet har tråkigt och förutom corona så händer inget. Nu fick vi äntligen något att bråka om.
X Paolo har varit väldigt oomtyckt väldigt länge. De som ogillat fick äntligen ett gott skäl att ogilla.
2 Sexköp i sig är den stora frågan som folk har viljat diskutera länge, och händelsen var bara en slumpmässig ingång till att äntligen få diskutera ämnet.
Citera
2020-05-17, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Verkar som att du också behöver lära dig vad det är för något. Hint: det är inte samma sak som prostitution.

Precis som sex inte är samma sak som våldtäkt.

Jag tror det blir svårt för dig att orientera dig här i världen om du inte kan hålla isär vitt skilda begrepp.

Ni verkar lite osäkra här på FB och ni har uppenbara problem med att hålla isär olika begrepp.
Sex är inte våldtäkt?
Men ni brukar ju hävda att våldtäkt är sex?
Hur går det ihop för er?
Citera
Medlem
Hur kan man stötta Paolo bäst i dessa tider?
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Häpnadsväckande teorier ni kommer med! Menar ni att detta koncept även gäller kändisviner? Jag som alltid trott att Leif GW, Pernilla Wahlgren, Charlotte Perrelli och Ernst trampat druvorna med sina bara fötter

Dom personer som du refererar till har samtliga andra professionella karriärer som handlar om annat än vin. PR har under många år arbetat för att profilera sig som expert på italiensk matlagning. Han är knappast det på riktigt men i vart fall en hobbyexpert som lurar tv och många från allmänheten.

'Det är inte orimligt att tro att en person med intresse och kunskap om italiensk mat skulle aktivera sig i större utsträckning än att låna ut namnet mot en faktura.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Att bajsa och kissa är ingen drift, det är kroppsfunktioner!
Djur t.ex hundar kan visst kontrollera dessa funktioner!

https://www.norrbotten.se/publika/lg...ICF%20mall.pdf

Nu försökte jag få fram att man bör kontrollera impulser om man inte ska hamna i PRs situation. Om nu t om hundar lyckas med det så förstärker det ju bara mitt argument.

Men man kan ju få problem att kontrollera impulser och få empatistörningar av hårda slag mot huvudet eller långvarig drogberoende med.
Citera
2020-05-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bones1337
Paolo Roberto trodde ju det själv, vilket han hävdade timmar efter sex-köpet. Han om någon borde väl vara en "säker" källa… Speciellt då han riskerar att dömas för oaktsam våldtäkt.

Han valde strategin att be om ursäkt. Vad tycker du låter som den bästa ursäkten:

1) Be om ursäkt för sitt beteende men samtidigt säga att sexarbetaren han träffade var trevlig, glad och inte verkade tvingad till det

2) Be om ursäkt för sitt beteende och bekräfta pöbelns bild av att prostitution är smutsigt och att sexsäljaren naturligtvis måste vara ett fattigt, hittvingat traffickingoffer?

Det är också väldigt komiskt att ni väljer att lita på Paolo angående just detta men allt annat han säger (som att det var hans första gång han köper sex) är en uppenbar lögn. Bestäm er
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashigaback
ENSAM KVAR
med Paolo Roberto

https://www.youtube.com/watch?v=M7663T31BYo
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Cirkeln är sluten
början på hans karriär och slutet på hans karriär
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Ha ha indeed

Han lärde sig inget av sin egen film

https://www.youtube.com/watch?v=M7663T31BYo
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Han sa även att det var första gången som han köpte sex, tror du på det också?

Jag tror att det var första gången han köpte just den gången. Det vill säga att han aldrig tidigare köpt just då. Det är nog väldigt nära sanningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag läste att man skulle plocka bort Paolos produkter ur butikerna. Men är det inte lite väl långt att gå?
Får terrorist-sponsorn och skattesmitaren Özz Nujen komma tillbaks i TV-rutan så borde väl Paolos produkter kunna vara kvar i affären?

https://www.friatider.se/paolos-prod...butikshyllorna

Kan man avbryta samarbetet hur som helst? Hela varumärket heter väl Paolos och sedan en bild på Paolo Roberto?
Hur fungerar det utan Paolo?

Sedan tar man tydligen avstånd från honom som person och all form av brottslighet.
Samtidigt samarbetar man med ICA i Nacka. Återkommer till detta snart.

Det är alltså samma Ica-Maxi i Nacka som torskade med att fuska med datumstämplingen på köttfärsen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...r-kottfarsfusk

Har man plötsligt fått någon slags moral?
Man kan inte samarbeta med Paolo för han har begått något kriminellt. Samtidigt så har man inga problem att bryta mot lagen själv (i ICAs fall) eller samarbeta med ett företag som åkt på en företagsbot.

Tycker man agerar lite väl hårt mot Paolo. Så han har problem och är sexmissbrukare? Skall han inte erbjudas vård då istället för att ta ifrån honom hans inkomst?
Hädanefter kommer jag sluta gå till ica, och inget mer tv4
Citera
Medlem
Kan få 4 år för att köpa sex haha, Sverige i ett nötskal
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Mycket bra exempel du tar upp. Det visar ju bara att detta är ett politiskt och identitetspolitiskt hatdrev drivet av PK-media-eliten, inget mer, inget mindre.

Uppenbarligen har Paolo intersektionalitetsanalyserats av dessa PK-fascister och trots att han har invandrarbakgrund är han tillräckligt framgångsrik för att tillhöra gruppen "välbeställda-män-som-utnyttjar-fattiga-kvinnor".

Tyvärr gumman, det är i juridisk mening (och på alla andra sätt) inte en våldtäkt, ty Paolo isåfall skulle lagförts för våldtäkt om det inte vore möjligt att köpa samtycke. Faktum är att alla jobb är ett sätt att köpa en människas samtycke mot betalning.

Är det inte skrämmande att dessa åsikter, som framförs av välbeställda och fullkomligt verklighetsfrånvända småflickor som zaralarsson, ter sig allmänt accepterade och hyllas i den "offentliga debatten" som i själva verket utgörs av politiskt färgade, högljudda PK-blaskor á la Aftonbladet och Expressen?
Han utreds ju för våldtäkt så vad pratar du om?
Citera
2020-05-17, 16:14
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Jag har pratat med honom och kunde snabbt konstatera att han ligger över snittet. Tror man att han ligger under snitt är man själv helt enkelt korkad.

Även jag har pratat med honom (på ica maxi) och gör en annan bedömning. Kan vara så att du inre har förutsättningar att känna igen intelligens
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in