2009-02-14, 22:16
Medlem
Fatskulls avatar
Fast vissa stod ut med våldet och otidigheterna, för att senare ränna runt i sina Karhus och spänna :-)
Citera
2009-02-14, 22:32
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassiveB
Dag 1 hos Chago.

DU! Ställ dig här! Kom igen då! Spöa mig!

10 sek senare ligger MassiveB halvt sönderslagen på mattan.

Välkommen liksom.

Vad har han för adress? Jag kan tänka mig att spöa honom.
Citera
2009-02-14, 22:34
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Någon som vet varför Paolo inte var på Ingos begravning igår? De var ju vänner. George Scott och många andra svenska boxningsprofiler var självklart närvarande.

Jag skulle tro att familjen Johansson helt enkelt undanbad sig denne karriärvåldsverkares närvaro.
Citera
2009-02-15, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag skulle tro att familjen Johansson helt enkelt undanbad sig denne karriärvåldsverkares närvaro.
Å andra sida var Ingemar själv en riktig ligist som ung, dvs ungefär exakt precis likadan som Paolo!
Citera
2009-02-17, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Nej men seriöst Paolo var faktiskt en riktig fighter!
Jag fattar inte att diskussionen om huruvida Paolo verkligen var en fighter ens existerar?

Han har alltså för dom som inte visste det boxats på hög nivå!
Och i ringen har han mot riktigt riktigt tufft motstånd både gett och fått spö!
Och det var när han fick spö, ordentligt dessutom, som han verkligen visade vilken fighter han faktiskt är!

Detta, att han kan ta stryk och aldrig ger sig, kommer han att få betala mycket mycket dyrt inom 10-30 år!
Citera
2009-02-17, 13:28
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Jag fattar inte att diskussionen om huruvida Paolo verkligen var en fighter ens existerar?

Han har alltså för dom som inte visste det boxats på hög nivå!
Och i ringen har han mot riktigt riktigt tufft motstånd både gett och fått spö!
Och det var när han fick spö, ordentligt dessutom, som han verkligen visade vilken fighter han faktiskt är!

Detta, att han kan ta stryk och aldrig ger sig, kommer han att få betala mycket mycket dyrt inom 10-30 år!
Vem av hans motståndare klassar du som tufft motstånd? Castillejo?
Citera
2009-02-17, 15:20
Medlem
Mazterminds avatar
Matchen mot Armand Kranjc var en sjukt tung fight. Där visade han ett ruggigt fighterhjärta och fick iaf mig att tvätta bort stämpeln att snubben bara är en förortsligist som media drivit upp bland molnen.

Armand kanske inte är den hårdaste och tuffaste motståndaren men han är nog den tuffaste killen som Paolo mött.

Fridens!
Citera
2009-02-17, 16:19
Paolo Roberto är en sann krigare, fattar bara inte hur fan man kan med att hävda något annat från ett anonymt FB-konto? Ingen heder alls asså
Citera
2009-02-17, 19:40
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maztermind
Armand kanske inte är den hårdaste och tuffaste motståndaren men han är nog den tuffaste killen som Paolo mött.

Fridens!
Jag skulle satsa en femma på att Castillejo är den högst rankande och välrenommerade boxare som mister Roberto mött.
Citera
2009-02-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Jag skulle satsa en femma på att Castillejo är den högst rankande och välrenommerade boxare som mister Roberto mött.

Givetvis är det så. Paolo visade stort hjärta den matchen även att han var chanslös.
Citera
2009-02-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Vem av hans motståndare klassar du som tufft motstånd? Castillejo?
Jag tänkte mest mycket mycket tufft motstånd jämfört med fulla svenssons som varit andra sk "slagskämpars" "tuffa" motstånd!

I boxningsvärlden var det väl knappast mycket tufft motstånd det handlade om!

(Hans mest prestigefyllda matcher var väl mot Javier Castillejo (respektive Armand Krajnc?))
Senast redigerad av Lars365 2009-02-17 kl. 20:31.
Citera
2009-02-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarDLH
Givetvis är det så. Paolo visade stort hjärta den matchen även fast han var chanslös.
Precis !

Det var hjärtat han visade i boxningen som imponerade på mig!

(Nästan) vem som helst kunde leka kicker på 80-talet och springa runt och misshandla försvarslösa jämnåriga eller fulla gubbar utan att riskera sin egen hälsa ens det minsta!

Men att gå upp i en ring, möta en av världens (säg?) 500 bästa boxare, få stryk som fan men ändå aldrig ge upp!
Det är det inte många kickers ifrån den tiden som framförallt hade vågat men ej eller kunnat!
Både vågat och kunnat kanske bara en enda!
Senast redigerad av Lars365 2009-02-17 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in