Citat:
Ursprungligen postat av
Djungle
Jo visst, försök tänka lite själv och inte vad nån på tv säger. Mitt intryck är i alla fall att vi har mer människohandel nu än innan de ändrade lagarna, men kan ha fel men hur som alla får göra vad de vill med sina kroppar men det verkar ni svenskar inte fattat än.
Jag tänker i högsta grad själv, men precis som du och alla andra så tar man såklart ofrånkomligen intryck från lite här och var.
Jag tänker inte låtsas som att jag har någon insyn i eller erfarenhet av prostitutions-världen, men som kvinna så tänker jag mycket i banorna kring vad det är som gör att kvinnor prostituerar sig.
Mitt intryck är att det är ett slags missbruk som vilket annat som helst. Det finns fall av olika grader, men att det finns kvinnor som gör detta "frivilligt" gör det inte mer rätt. Det blir inte en mindre grej för det.
Sen är jag tveksam till hur "frivilligt" det är, men det är en för stor diskussionsfråga för att ta här.
Att man, som Paolo, väljer att köpa sex när man bor ihop med en 20 år yngre kvinna och enligt egen utsago har ett vilt sexliv med henne är ännu mer obegripligt! Men jag kommer aldrig att förstå det på riktigt hur han än förklarar. Han tänkte väl med kuken - många män gör ju tyvärr det. Det är oattraktivt som fan, men tyvärr sant.