2020-05-19, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
10 år.

Det är alltså samma straffskala för våldtäkt som oaktsam våldtäkt?? Hur funkar det är väl olika brottsrubriceringar ? Så du menar att PAolo måste trycka i nå källarbunker i italien i 10 år innan han får återvända?
Citera
2020-05-19, 12:41
Medlem
Magictrixs avatar
Om man nu passerat 50 och hittat kärleken och ska bli sambo och allt... varför går man då till en prosituterad? Det kan bara vara en av två orsaker. Antingen har Paolo behov av något som hans älskade inte vill ge honom eller så har han ett behov av att förnedra någon han inte känner.
Det kan ju vara allt ifrån att hans älskling inte vill ta den i tvåan eller ens i munnen till att han gillar att bajsa på någon? Jag kan inte se något annat skäl.
Vi har väl alla våra små fetischer och drömmar, gifta som singlar, men även om min kärlek inte vill göra allt vad jag vill ger det mig ingen rätt att betala någon annan för tjänsten. Det handlar inte om att hyra in en naprapat. Har man kommit till den punkten att ens sexköp är något man planerar in i sin vardag mellan styrelsemöte med herrklubben och en sväng förbi Coop för att köpa mjölk, då har man en mycket van sexköpare. Jag vet inte ens om han njuter av det. Styrelsemöte 16.00 Ta en hora i stjärten 17.00 Handla mjölk och kaffe 18,00, sen hem och jogga med sambon.
Citera
2020-05-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Han är väl inte så korkad att han inte har fattat att han gjorde bort sig rejält i sitt uttalande om att kvinnan skulle ha varit dittvingad och att hon inte tyckte det var så trevligt alls. Så han är nog arg, förbannad och kanske ursinnig.

Att resa någonstans, jag glömde coronan som gör att såna planer som att resa eller flytta måste planeras kring det.

Om ett åtal väcks så finns ingen preskriptionstid.

Hur tror du hans nuvarande situation sett ut om han inte sagt att hon var traffickinghora ?

Vad krävs för att åtal ska väckas? Han har väl delgivits misstanke nu men om han flyr landet, måste han vara fysiskt närvarande för att åtal ska väckas eller kan det göras på distans?
Citera
2020-05-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Du jag vet inte jag kan visa både anektodiskt och via studier att ensamt föräldraskap är dåligt men i till exempel usa kommer ju brottslingar ofta från just singelmorsor. Till skillnad från dig är alla jag vet som växt upp med singelmorsa passiva eller gör småbrott hit och dit, lallargenerationen. synd!

Det är ju jobbigt de här, hur lätt är det för honom sälja av huset sitt nu med corona? Hur har bostadsmarknaden påverkats och hur påverkar detta paolo om han vill sälja sina tillgångar i sverige och fly landet? Han borde ju verkligen bara skita i allt och dra utomlands i nåra år!!

Jadå, så är det statistiskt. Men jag skrev bara att jag vet många barn som blev fullt ut fungerande vuxna fast de växt upp med bara en förälder. Så man kan inte utifrån det säga säkert vad som kommer att ske med barnen när de vuxit upp.

Jag tror att han har lust att dra ut i världen på nya äventyr. Kanske ligga sig till corona i Italien?

Hans lilla hus står ju på samma tomt som hans före detta frus hus står på. Så den som köper får in Lena och barnen på köpet på samma tomt. Vilket kan dra ner priset.
Citera
2020-05-19, 12:43
Medlem
Citat:
Det är alltså samma straffskala för våldtäkt som oaktsam våldtäkt?? Hur funkar det är väl olika brottsrubriceringar ? Så du menar att PAolo måste trycka i nå källarbunker i italien i 10 år innan han får återvända?

Grov våldtäkt har 15år preskriptionstid.
Citera
2020-05-19, 12:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det har jag igen aning om i vilken omfattning Paolo unnat sig en glädjeflicka.

Dina källor hade ju väldigt detaljerade uppgifter om hans sexköp, vet de inte hur ofta han har för vana att göra det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Det som är lite intressant är alla de som skriver ”Om denna kvinna verkligen är inblandad i någon form av människohandel eller gör detta frivilligt”

Juridiska ljushuvuden.
Svensk lag gäller. Även i detta mål.
Vad man än tycker privat.

Det torde vara högst oväntat och på många plan förvånande om denna kvinna helt med egen kraft och för egen maskin tagit sig till Sverige för att bedriva verksamhet. Helt utan ”hjälp” som vill ha ersättning för detta.
Och om, skriver om, hon är tvingad att ersätta någon så är väl det handel med varan hon säljer?
Och vad säljer hon?
Och.
Vad säger lagtexten då?

Det är inte någon större konst att resa mellan olika europeiska länder. Bara sätta sig på ett Ryanair-plan. Vi snackar inte om någon som smugglats hit i ett lastbilsutrymme.
Citera
Medlem
Citat:
Hur tror du hans nuvarande situation sett ut om han inte sagt att hon var traffickinghora ?

Vad krävs för att åtal ska väckas? Han har väl delgivits misstanke nu men om han flyr landet, måste han vara fysiskt närvarande för att åtal ska väckas eller kan det göras på distans?

Man kan väcka åtal på distans. Och beroende på var han befinner sig och Sverige har ett utlämningsavtal kommer honken att ta honom och skicka hem honom. Så han måste inte bara tänka på att riskera coronasmitta utan även att utlämnas.

Om han inte hade gjort det uttalandet om att kvinnan kan ha varit dittvingad och inte ville sälja sex hade ingen utredning om oaktsam våldtäkt gjorts.

Och även om, som jag tror, blir friad från det har han ju målat upp den bilden i folks skalle, vilket är så dumt så man tror inte det är sant. Varför gjorde han det?
Citera
2020-05-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Jadå, så är det statistiskt. Men jag skrev bara att jag vet många barn som blev fullt ut fungerande vuxna fast de växt upp med bara en förälder. Så man kan inte utifrån det säga säkert vad som kommer att ske med barnen när de vuxit upp.

Jag tror att han har lust att dra ut i världen på nya äventyr. Kanske ligga sig till corona i Italien?

Hans lilla hus står ju på samma tomt som hans före detta frus hus står på. Så den som köper får in Lena och barnen på köpet på samma tomt. Vilket kan dra ner priset.

Finns det nåt uppskattat värde på detta hus ? Tror du det räcker för att hålla sig utomlands i det tysta? Tror jag fel att han verkar rik och lätt borde kunna hyra nå o trycka i nå lägenhet i italien i flera år utan problem utan att jobba?
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Han har ju jättebra videos och inspiration till träning på sin instagram. Har inte följt honom alls tidigare (avskydde honom när han var programledare i Robinson framförallt, men även Farmen).
Jag har visat lite av hans hemmaträning på instagram, för sambon nu i covid-tider, då sambon säckat ihop totalt för att hans kampsport är inställd vid Corona.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Grov våldtäkt har 15år preskriptionstid.

är det 10 eller 15 år bestäm dig !

Nu handlar det om oakstam våldtäkt så hur fan har du fått det till grov vådlätk! man blir ju vansinning när du skriver såhära !! ha ha ha paolo riskerar väl för fan inte 15 år preskriptionstid??
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Kloka ord.

Nu är Paolo Roberto ansiktet utåt för något helt annat, där vi ser konsekvenserna. Allt tas ifrån honom. Det finns samband som folk bortser ifrån, och som visar att även i denna fråga, är svenskarna ett delat folk som inte delar samma värdegrund om mänskliga rättigheter.

Det handlar om människohandel och slaveri när man på fina Östermalm kan köpa en kvinna från de fattigaste delarna av Europa. Att diskutera graden av kvinnas fria vilja gör det hela ännu sunkigare.

Att vara den rehabiliterade brottslingen var en lukrativ verksamhet i det politiska läge som råder i Sverige, där varje framgångshistoria i en i övrigt misslyckad rehabilitering- och integrationspolitik, är guld värd.

Saken handlar om slaveri, ett tema som CNN har belyst med otaliga reportage. Det handlar om hur unga kvinnor utan skyddsnät fångas in i olika träsk. Där vem som helst kan köpa en kropp. Nu har detta viktiga människorättsbrott belysts av svensk media på ett förträffligt sätt. Polisens operation "torsk" visar vilka män som köper en kvinna, till och med under en Corona epidemi, och sedan går hem till familjen och lagar mat, ligger med partnern, och nattar barnen.

Det handlar också om män som är helt utan empati, obekymrade om virus, basselusker och smittspridning. Upptäcktsrisk och påföljd har tidigare varit en kalkyl, som nu ändrats.

Genom att vara en offentlig person, och en korkad person där turen togs ifrån honom, har Paolo Roberto äntligen gjort rätt för sig,

Man blir nästan religiös när man ser den gudomliga rättvisa som nu drabbar samhällsförstöraren PR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in