2020-05-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Och här är väl Paolo den direkt avgörande pusselbiten för varför hon mår dåligt? Alltså har han skadat henne. Kanske inte fysiskt men definitivt psykiskt.

Det är kanske media som har skadat henne, hon gjorde något hon ville göra men sedan kommer media och utsätter henne för obehagligheter.
Citera
2020-05-19, 11:39
Medlem
Citat:
Inte skadat någon? Han har spöat massa folk på stan både i sin ungdom och i vuxen ålder. Flera av dessa har men för livet. Horan han knullade mår pissdåligt enligt en intervju i AB. Han har skadat jävla massa människor i sitt liv.

Finns det några egentliga källor på vad han faktiskt gjorde under sin ungdom ute på stan? Många säger att han minsann gjorde det och det men hur vet vi vad som är sant? Vem har han spöat ute på stan i vuxen ålder?
Citera
2020-05-19, 11:41
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur ofta brukar han köpa sex?

Det har jag igen aning om i vilken omfattning Paolo unnat sig en glädjeflicka.
Citera
2020-05-19, 11:42
Medlem
Du har någon konstig fantasi bild av att de utländska kvinnor som håller till i hyrda lägenheter har någon kund om dagen och sedan åker hem till sin bostad och lever ett vanligt liv, den 17 åriga tjejen som hittades i ett föregående tillslag var i Sverige i 3 veckor och hade 200 köpare
Citera
2020-05-19, 11:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Jag skulle ju ej lita på AB faktiskt. Men vadå om dom ändå har fått fram info om henne o intervju etc så måste dom väl nu veta om det var fråga om trafiking, halick el bordelmamma o dyl el om hon verkade på egenhand. Vad vet man isf?

Om hon ej var hittvingad så är ju problemet fattigdom enligt dig? Dvs hon var enligt strukturella situationer tvungen att ta detta kneg. Hade hon ej varit här hade hon ju således svält & det tycker du hade varit bättre isf? Ger du själv pengar till fattiga moldavier o dyl föresten? Hon kunde omöjligt få ett slitigt kneg i en fabrik? Som sagt vill gärna veta bakgrunden.
Men om det nu är ett vanligt sprutluder sas så förstår jag inte hur sånna som dej löser problemet genom att demonisera köparna. Där i mot håller jag med om att familjefäder som är otrogna via detta är några smutsiga svin.

Förmodligen kan inte AB gå ut med alla detaljer under pågående utredning. Det leder inte till någonting att spekulera om kvinnan. Efter domen kommer flera frågar att ha besvarats.

Men jag står fast vid att jag tycker Paolo är olämplig som förälder och hoppas verkligen att hans ungar har en bra morsa som kan ta hand om dem.
Citera
2020-05-19, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Oj ja, låt oss tycka synd om hans 25-åriga gold digger. Som säkert inte ens sög av honom efter att hon fått det hon vill ha. Status och barn.
han har väl inga barn med sin nu fd sambo ,var får ni allt ifrån
Citera
2020-05-19, 11:43
Medlem
Citat:
Förmodligen kan inte AB gå ut med alla detaljer under pågående utredning. Det leder inte till någonting att spekulera om kvinnan. Efter domen kommer flera frågar att ha besvarats.

Men jag står fast vid att jag tycker Paolo är olämplig som förälder och hoppas verkligen att hans ungar har en bra morsa som kan ta hand om dem.

Instämmer till fullo.
Paolo har aldrig varit en bra förebild för sina ungar.
Citera
2020-05-19, 11:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Nej, det tolkar inte jag det som. Jag tolkar det som att hon mår dåligt för att hon sålt sex och det är skamfyllt. Inte som att hon mår dåligt för att just paulo har gjort något taskigt mot henne mer än att haft sex.

Men lägg av. Du anser inte att Paolo har något med hennes säljande av fitta att göra? Det är ju för fan han som köpt den.
Citera
2020-05-19, 11:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Finns det några egentliga källor på vad han faktiskt gjorde under sin ungdom ute på stan? Många säger att han minsann gjorde det och det men hur vet vi vad som är sant? Vem har han spöat ute på stan i vuxen ålder?

Suck. Kolla längre bak i denna tråd.
Citera
2020-05-19, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja och hans offentlighet är till stor del att vara ansiktet utåt för olika produkter (Som han inte verkar äga mycket av eller ha något inflytande över), han är som en modebloggerska, en influenser. Då är ju anseendet allt. Det blir konstigt att säga att han skall leva på att framhäva sin egen persons förträfflighet men man skall inte få kritisera eller ifrågasätta om han verkligen är den förebild han lever på att vara? Paolo har precis i dagarna berättat om hur fint förhållande han har med sin unga flickvän, samtidigt som han är otrogen. Han säljer dyrare italienska produkter till den vänsterliberala medelklassen i storstäderna, personer som tycker prostitution är djupt omoraliskt. Han förespråkar ett sunt leverne, och går till prostituerade i Coronatider med könssjukdomar som extra risk.

Tänk på drevet mot Jimmie Åkesson för att han spelade på nätet. Inget olagligt och inte heller direkt kopplar till Åkessons jobb och image. SD driver inte man skall förbjuda spel. Det Paolo gjort är ju mer som om Åkesson gömt illegala migranter i sitt hus; d.v.s. tvärt emot det han står för i offentligheten.

Kloka ord.

Nu är Paolo Roberto ansiktet utåt för något helt annat, där vi ser konsekvenserna. Allt tas ifrån honom. Det finns samband som folk bortser ifrån, och som visar att även i denna fråga, är svenskarna ett delat folk som inte delar samma värdegrund om mänskliga rättigheter.

Det handlar om människohandel och slaveri när man på fina Östermalm kan köpa en kvinna från de fattigaste delarna av Europa. Att diskutera graden av kvinnas fria vilja gör det hela ännu sunkigare.

Att vara den rehabiliterade brottslingen var en lukrativ verksamhet i det politiska läge som råder i Sverige, där varje framgångshistoria i en i övrigt misslyckad rehabilitering- och integrationspolitik, är guld värd.

Saken handlar om slaveri, ett tema som CNN har belyst med otaliga reportage. Det handlar om hur unga kvinnor utan skyddsnät fångas in i olika träsk. Där vem som helst kan köpa en kropp. Nu har detta viktiga människorättsbrott belysts av svensk media på ett förträffligt sätt. Polisens operation "torsk" visar vilka män som köper en kvinna, till och med under en Corona epidemi, och sedan går hem till familjen och lagar mat, ligger med partnern, och nattar barnen.

Det handlar också om män som är helt utan empati, obekymrade om virus, basselusker och smittspridning. Upptäcktsrisk och påföljd har tidigare varit en kalkyl, som nu ändrats.

Genom att vara en offentlig person, och en korkad person där turen togs ifrån honom, har Paolo Roberto äntligen gjort rätt för sig,
Senast redigerad av Vresrosen 2020-05-19 kl. 11:50.
Citera
2020-05-19, 11:49
Medlem
Citat:
Men lägg av. Du anser inte att Paolo har något med hennes säljande av fitta att göra? Det är ju för fan han som köpt den.

Lägg av själv sluta påstå saker jag inte har sagt. Ja, Paolo har köpt sex av henne, liksom antagligen väldigt många andra män. Du verkar vilja få det till att just Paolo skulle ha skadat henne fysiskt eller psykiskt. Det vet vi inte och hennes uttalande tolkar inte jag som att hon mår dåligt för att Paolo agerade svinigt mot henne på annat sätt än att han köpte sex.
Citera
2020-05-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Tror att Paolo levt ett gott liv på de pengar han tjänat så han har nog inte sparat några större summor som han dra sig tillbaka på. Beträffande vingården har jag ingen aning men en viss vägledning kan man få om man ser på hans förhållande till sanningen. Han har ju pratat om hundratals anställda ett tiotal företag etc men inget var hans . Så min tro är att det inte finns någon vingård.

Japp han är som den manliga varianten av Isabella Löwengrip. Mycket snack och lite verkstad.

Jag skulle tro att han har hyrt en vingård, kallar den för sin i programmet, i media och inför alla. Så där kan räkna bort att han skulle få in pengar om han skulle sälja.

Och de här 200 anställda i flera företag är naturligtvis också trams.

Hur bor han? Har han en fin villa eller lägenhet han kan omsätta i pengar? Det kan ju vara så att han vill utomlands nu ett tag i alla fall. Till det måste han ha kontanter. Vet inte alls hur han bor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in