2011-04-01, 08:30
Medlem
Hej,

Som rubriken lyder så är jag ute efter en bostadsrätt i sthlm, område spelar inte så stor roll men gärna centralt men det viktigaste är att jag vill att det ska vara renoveringsobjekt, ju skabbigare desto bättre men när man går in på olika mäklarsidor så hittar jag fan ta mig endast nyrenoverade eller tom nybyggda lgh till salu, nån som vet hur man hittar renoveringsobjekt eller någon som har en bra mäklarfirma i sthlm??

Alla tips mottages gärna!!

Mvh
Citera
2011-04-01, 09:20
Medlem
Mulas avatar
Du är ju inte direkt den första personen med den här iden, innerstaden är ganska genomrenoverat redan. Men det är bara att leta efter renoveringsobjekt bland mäklarnas annonser, emellanåt dyker det upp något gammalt dödsbo eller liknande. Det finns såvitt jag vet inte särskilda kanaler för dessa lägenheter, men det skadar ju inte fråga mäklarna och fixa lite kontakter.
Citera
2011-04-01, 09:29
Medlem
Bostäder som säljs exekutivt av kronofogden kan vara ganska skabbiga ibland.
http://www.kronofogden.se/auktionsto...380006680.html
Läs noga förutsättningarna. Exekutivt köp ställer högre krav på dig som köpare.
Citera
2011-04-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kacki
Bostäder som säljs exekutivt av kronofogden kan vara ganska skabbiga ibland.
http://www.kronofogden.se/auktionsto...380006680.html
Läs noga förutsättningarna. Exekutivt köp ställer högre krav på dig som köpare.

Stort tack, det var sånt här jag var ute efter!!

Mvh
Citera
2011-04-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mula
Du är ju inte direkt den första personen med den här iden, innerstaden är ganska genomrenoverat redan. Men det är bara att leta efter renoveringsobjekt bland mäklarnas annonser, emellanåt dyker det upp något gammalt dödsbo eller liknande. Det finns såvitt jag vet inte särskilda kanaler för dessa lägenheter, men det skadar ju inte fråga mäklarna och fixa lite kontakter.

förstår det... får höra mig för med mäklarna!

tack för svar!

Mvh
Citera
2011-04-01, 12:01
Medlem
I bland säljer folk sina lägenheter på blocket, det ger ju oftast en mindre exponering och därför troligen lägre pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in