2004-09-19, 20:37
Medlem
Boogaloos avatar
I den här tråden diskuterar vi Elitserien 04/05 i "notisform". De nyheter/åsikter som är värda en egen tråd kommer givetvis också i fortsättningen att få det.

Citera
2004-09-19, 21:04
Medlem
Själv vågar jag hoppas på SM-guld i år, bra nyförvärv och en bra trupp redan utan nyförvärven plus skitsnygga retroställ och det luktar guld för DIF.
Citera
2004-09-19, 22:48
Medlem
Nina Hartleys avatar
När börjar cirkusen?
Citera
2004-09-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phieniac
Själv vågar jag hoppas på SM-guld i år, bra nyförvärv och en bra trupp redan utan nyförvärven plus skitsnygga retroställ och det luktar guld för DIF.

Med Judas Frazze som förstärkning kan ni nog gå långt. Tyvär. Men jag tror på LHC, Frölunda, HV eller Modo.
Och om tre år får ni se oss ta guldet
Citera
2004-09-19, 23:01
Medlem
Nina Hartley >> Den börjar imorgon.
Citera
2004-09-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Med Judas Frazze som förstärkning kan ni nog gå långt. Tyvär. Men jag tror på LHC, Frölunda, HV eller Modo.
Och om tre år får ni se oss ta guldet

Nä.
Frasse är inte bra längre och jag vill personligen inte ha han i laget.
Fast det är alltid kul att reta Gnagarna
Citera
2004-09-19, 23:08
Bannlyst
ÄNTLIGEN!! Nu kör Eliserien igång och allt som hör till den. Bland annat Aftonbladets Dream Team och Hockeykväll Det är mysiga tider där man planerar in vilka hemma/bortamatcher man har möjlighet att gå på.
Citera
2004-09-20, 08:39
Medlem
Snart drar det i gång !!
Jag är övertygad om att den här säsongen kommer bli extra intressant med alla hemvändningar och en ev. NHL-lockout. Kör mitt tips hur det hela kommer sluta

Serie-Spelet

1. Modo Ja, vad ska man säga. Foppa, Salo m.fl. kan inte annat en sluta väl för Örnsköldsvikarna

2. HV 71 Fjoll årets mästare kommer förmodligen lyckas bra även iår

3. Linköping Mitt kära Cluben ser intressantare ut en någonsin tidigare. Magnus Johansson och Ulf Söderström är definitivt klara och Husse, Knubble och Morrison kommer vid en ev. NHL-lockout

4. Frölunda Som "vanligt" ser Frölunda starka ut. Tror ändå inte det räcker hela vägen

5. Färjestad Ser ovanligt svaga ut i år. Räcker ändå till en 5:e plats

6. Djurgården Djurgården har stått för några intressanta nyförvärv. Men spelarmaterialet räcker ändå inte till i slut ändan

7. Timrå Imponerade i fjol. I år kommer det inte alls gå lika bra för dom

8. Luleå Har inte varit bra dom senaste åren. Kan dock släppa lite i år

9. MIF Efter fjolårets fiasko kommer skåningarna lyckas något bättre

10. Brynäs Brynäs kommer få det tufft i år. Har tappat enormt mycket

11. Södertälje Södertälje kommer inte gå bra i år. Kommer få slita rejält för att slippa kvalplats

12. Mora Har inga större förväntningar på lilla Mora. Årets Jumbo[/b]

Avaktar med mitt tips ang. slutspelet. Ett tag kvar, tyvärr.

Modo och Foppa = ÖVERSKATTADE
Citera
2004-09-20, 14:40
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simon_a
3. Linköping Mitt kära Cluben ser intressantare ut en någonsin tidigare. Magnus Johansson och Ulf Söderström är definitivt klara och Husse, Knubble och Morrison kommer vid en ev. NHL-lockout
Det är lockout och Knuble och Morrison är här...
Citera
2004-09-20, 15:30
Medlem
Max Mavens avatar
Läste i City idag att Djurgården inte kommer ha någon reklam på sina tröjor, á la NHL style. Är det något som alla klubbar kommer köra med i år eller är det bara DIF som gör det?
Citera
2004-09-20, 15:53
Medlem
Namblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Maven
Läste i City idag att Djurgården inte kommer ha någon reklam på sina tröjor, á la NHL style. Är det något som alla klubbar kommer köra med i år eller är det bara DIF som gör det?

De liksom Frölunda som mig veterligen är de enda lag i serien som har sådana tröjor kommer bara spela i dem vid speciella tillfällen. De förlorar stora sponsorpengar annars.
Citera
2004-09-20, 23:53
Medlem
Boogaloos avatar
Kul med överraskningar i samtliga tre matcher idag. Tre av de mest nedskrivna lagen skrällde med två storsegrar och en oavgjord.

HV 71-Malmö 1-5
Mora-Färjestad 1-1
Luleå-Timrå 5-0

Viktigt också för hockeyn att en match för första gången på flera år får sluta oavgjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in