Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Alla moderatorer agerar utifrån regelverket, det utgår vi ifrån. OM det finns en intern regel från admins > mods som förbjuder moderatorer att ens fundera på att hjälpa till då ett konto kapats så behöver vi ju inte ens diskutera det alternativet.
Eftersom du inte verkar veta (har någon admin skrivit ett meddelande om detta så borde du sannolikt veta om det) exakt vad som gäller så står vi på exakt samma plats som när diskussionen inleddes.
Sannolikt alternativ A...men vi vet inte riktigt.
Eftersom du inte verkar veta (har någon admin skrivit ett meddelande om detta så borde du sannolikt veta om det) exakt vad som gäller så står vi på exakt samma plats som när diskussionen inleddes.
Sannolikt alternativ A...men vi vet inte riktigt.
Jag säger inte att det finns en sådan regel, snarare finns det inte någon regel som säger att moderatorerna kan göra något. Moderatorerna går helt efter regelverket, vår uppgift är att upprätthålla det och endast det. Allt som ligger utanför regelverket hanteras av adminx.
Jag tycker detta är en ickediskussion egentligen som uppkommer för att en användare inte klarar av att se sitt eget ansvar i vad som hänt hans konto.
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Jag ser problemet. Men du ser inte lösningen. Om vi inte kan göra något åt detta någonsin för att någon just nu blivit utsatt så kommer det aldrig att ske en ändring.
En ändring som denna kan inte göras utan att de som tidigare tagit skada blir orättvist behandlade. Men alternativet är att vi aldrig skall få rättsida på problemet.
Så TS är irrelevant i fallet, även om det är tråkigt att säga det. Men vi kan med ett sådant här system förebygga att det blir fler fall som TS.
Jag gillar dig skarpt, men just nu tycker jag att du är lite väl enveten i din position. Visst, det kan kanske sägas om mig också. Men faktum är att jag förstår problematiken precis som du stipulerat det. Men jag skulle bara vilja att du förstod att det genom att offra dem som drabbats fram till nu, kan fås tillstånd en ändring som i det långa loppet kommer att hjälpa många.
En ändring som denna kan inte göras utan att de som tidigare tagit skada blir orättvist behandlade. Men alternativet är att vi aldrig skall få rättsida på problemet.
Så TS är irrelevant i fallet, även om det är tråkigt att säga det. Men vi kan med ett sådant här system förebygga att det blir fler fall som TS.
Jag gillar dig skarpt, men just nu tycker jag att du är lite väl enveten i din position. Visst, det kan kanske sägas om mig också. Men faktum är att jag förstår problematiken precis som du stipulerat det. Men jag skulle bara vilja att du förstod att det genom att offra dem som drabbats fram till nu, kan fås tillstånd en ändring som i det långa loppet kommer att hjälpa många.
Du har rätt, jag ser ingen lösning för jag inte ser något problem.
Det enda jag tycker du har en poäng i är att det borde göras tydligare om hur viktig mailen som man anger vid registrering är, däremot tycker jag inte att det borde göras några ändringar där man kan ändra denna mailen.
Jag är absolut enveten i min position och det är för att jag inte ser ett problem. Visst, informationen kan göras tydligare som jag sa ovan men det är absolut inget problem.