2011-03-31, 22:21
Medlem
MrDases avatar
Fan efter att ha varit en en aktiv flashbackare så
Vad får man för respons när något är fel. Inte ett skit.

Någon rolig jävel kapade mitt konto. Hade ett hyffsat bra lösenord.
Och vad säger mod och admin ja skyll dig själv.

Jag berättar att jag är jag. Kan bevisa det både på det ena och andra sättet.
Är absurt.

Nu får man slita som ett djur igen för att få tillgång till dom dolda forumdelarna igen.

Men undrar om admins är lika stränga mot moderatorer och andra admins.
Vad händer om någon tar ett adminkonto eller moderator konto. Ja då får man väl skylla sig själv eller?

Käns bara så jävla lågt att imte få upprättelse.
Citera
2011-03-31, 22:25
Medlem
NaturalBornChillers avatar
har man inte ett mailkonto kopplat till sin användare? Man borde väl kunna få lösenordet skickat till mailen isåfall?
Citera
2011-03-31, 22:25
Medlem
SweTechs avatar
Vad är det du vill diskutera?
Citera
2011-03-31, 22:26
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Vad är det du vill diskutera?

"Men undrar om admins är lika stränga mot moderatorer och andra admins."
Citera
2011-03-31, 22:27
Medlem
MrDases avatar
Denna personen har ju ändrat emailadressen... Så jag får inte tillbaks något lösenord

Vad jag vill diskuera. Ja att det kanske är dax att se över lösenords valideringen så man kan få tillbaks lösenordet med hjälp av något annat än att ha en email som går att ändra....
Eller en funktion som man kan validera att mqn är ägare till kontot

Är nog inte den första som råkat ut för detta.
Senast redigerad av MrDase 2011-03-31 kl. 22:30.
Citera
2011-03-31, 22:33
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
"Men undrar om admins är lika stränga mot moderatorer och andra admins."

Ja, ens konto är ens eget ansvar.

Citat:
Ursprungligen postat av MrDase
Denna personen har ju ändrat emailadressen... Så jag får inte tillbaks något lösenord

Vad jag vill diskuera. Ja att det kanske är dax att se över lösenords valideringen så man kan få tillbaks lösenordet med hjälp av något annat än att ha en email som går att ändra....
Eller en funktion som man kan validera att mqn är ägare till kontot

Är nog inte den första som råkat ut för detta.

Det är ditt ansvar att hålla reda på ditt konto. Det är inget fel på lösenordsvalideringen via epost.
Citera
2011-03-31, 22:35
Medlem
MrDases avatar
Men det är väl ett ganska allvarligt fel om vem som helst som råkar få in rätt lösenord kan byta ut mailadressen helt utan vidare. Varför inte kunna ha en lösenordsfråga för att kunna det....
Citera
2011-03-31, 22:37
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Men det är väl ett ganska allvarligt fel om vem som helst som råkar få in rätt lösenord kan byta ut mailadressen helt utan vidare. Varför inte kunna ha en lösenordsfråga för att kunna det....

Vem som helst råkar inte få in rätt lösenord ifall du håller reda på ditt konto.
Jag har varit här i snart 10 år och ingen har någonsin gissat rätt på mitt lösenord.

Du får ta lite personligt ansvar och se att det är ditt eget fel att ditt konto är borta.
Citera
2011-03-31, 22:37
Medlem
skrudiss avatar
Jobbig sits, förstår inte heller vad syftet är med att stjäla någon annans konto.
Citera
2011-03-31, 22:42
Medlem
MrDases avatar
Enda förmånen med att sno ett konto är väl att få inläggen.
Men en fråga till båran moderator. Om man nu kan bevisa att denne person har tagit kontot
Borde det väl inte vara mer än rätt att få det kontot nerstängt. Personen försbinner från flashback och jag fick mitt straff att förlora posts för att mitt lösenord knäktes?
Citera
2011-03-31, 22:45
Medlem
KiaWs avatar
Bristen på säkerheten för ett konto ligger inte hos Flashback om ett konto blir kapat, den bristen ligger hos användaren.
Är man oförsiktig med sitt konto inför vänner/bekanta, eller på allmänna datorer, eller att man använder samma nick/lösen/mailadress på andra platser på nätet där säkerheten inte är så hög osv, så är det inte Flasbacks ansvar utan användarens.
Citera
2011-03-31, 22:45
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Fast vem som helst "råkar inte få rätt lösenord" bara sådär. Om ditt lösenord var "flashback" eller ditt nick, något i din signatur eller bara "lösenord" så får du skylla dig själv. Om inte, ja då var det antagligen någon du känner som listat ut vem du var och kunde få in bra gissningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in