2012-11-11, 18:46
Medlem
Spodes avatar
Vill inflika att jag köpte en Gloverall (brun) under gymnasietiden som har fungerat utmärkt bra. Den är nu ca 5 år gammal och det enda jag har behövt göra är att byta ut läderremsorna två gånger, men det gör en skräddare både snabbt och billigt. Varm, bekväm och snygg.
Citera
2012-11-11, 21:24
Medlem
Keyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keynes
Tackar.

Tänkte beställa nu i helgen, gör en kort recension av köpet när allt är klart så folk vet i framtiden.

Dessa storlekar! Har stirrat mig blind ett tag nu på en massa olika guider - men som tur var så hittade jag till slut deras egna. Helt oförklarligt varför de inte har denna på sin egna hemsida. Snacka om att försvåra för kunderna.

http://i49.tinypic.com/29m6puw.png

Sparade den så att alla har den i framtiden.

Ligger just nu och väger mellan 40 och 42, enda skillnaden mellan dem är i "Chest" (63 cm eller 66 cm). Jag har just nu 106 cm i omkrets (90 kg, 185 cm), men jag bulkar och kommer att gå upp till 98-100 kg om en inte allt för lång tid.

Någon rekommendation utifrån denna information? Och visst kan man sy in den hos en skräddare om det skulle behövas?
Senast redigerad av Keynes 2012-11-11 kl. 21:27.
Citera
2012-11-13, 18:43
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Dessa storlekar! Har stirrat mig blind ett tag nu på en massa olika guider - men som tur var så hittade jag till slut deras egna. Helt oförklarligt varför de inte har denna på sin egna hemsida. Snacka om att försvåra för kunderna.

http://i49.tinypic.com/29m6puw.png

Sparade den så att alla har den i framtiden.

Ligger just nu och väger mellan 40 och 42, enda skillnaden mellan dem är i "Chest" (63 cm eller 66 cm). Jag har just nu 106 cm i omkrets (90 kg, 185 cm), men jag bulkar och kommer att gå upp till 98-100 kg om en inte allt för lång tid.

Någon rekommendation utifrån denna information? Och visst kan man sy in den hos en skräddare om det skulle behövas?

Om du säger att du planerar att bulka upp så ser jag ingen anledning till att välja den mindre storleken, om du nu kan tänka dig att ta in rocken hos en skräddare.

Det är bra mycket jobbigare att skicka tillbaka en rock än att få den insydd.
Citera
2012-11-13, 19:41
Medlem
Keyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Om du säger att du planerar att bulka upp så ser jag ingen anledning till att välja den mindre storleken, om du nu kan tänka dig att ta in rocken hos en skräddare.

Det är bra mycket jobbigare att skicka tillbaka en rock än att få den insydd.

Japp, blev modell större för min del. Beställningen gjordes i söndags men den har inte skeppats än.
Citera
2012-11-14, 01:07
Medlem
Jag funderar på att införskaffa en trench coat till våren. Vad finns det för prisvärda tillverkare? Både Burberry och Aquascutum kostar ju en del, och det är de tillverkarna som jag känner till. Finns det några billigare som håller vettig kvalité eller är det lika bra att köpa något av tidigare nämnda märken?
Citera
2012-11-15, 10:39
Medlem
Sugen på en duffel och såg att Dufflecoatsuk varit uppe på tapeten här. Drog iväg ett mail till dom och frågade hur storlekarna var, jag är en standard 48 i vanliga fall.

Fick detta till svar:

Underarm to underarm
36 - 23" (58.4 cm)
38 - 24" (61 cm)

Shoulders
36 and 38 - 20" (50.8 cm)

Bror min har en skepparkavaj i storlek M som är för stor för mig men som jag tagit mått på för att kunna jämföra lite på nätet. Den är för stor i både axlar och midja och mäter 55 cm under ärmarna samt 48 cm axel-axel. Jag tänkte alltså plocka bort ett par centimetrar från varje av dessa mått för att få en bra passform.

Inte kan det vara möjligt att jag ska typ ha storlek 44 i deras dufflar? Men enligt måtten är dom ju väldigt för stora om man jämför dom med broderns skepparkavaj?

Någon som har erfarenhet av deras storlekar? Är dom verkligen så stora som måtten säger?
Citera
2012-11-15, 13:35
Medlem
Keyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al3ks
Sugen på en duffel och såg att Dufflecoatsuk varit uppe på tapeten här. Drog iväg ett mail till dom och frågade hur storlekarna var, jag är en standard 48 i vanliga fall.

Fick detta till svar:

Underarm to underarm
36 - 23" (58.4 cm)
38 - 24" (61 cm)

Shoulders
36 and 38 - 20" (50.8 cm)

Bror min har en skepparkavaj i storlek M som är för stor för mig men som jag tagit mått på för att kunna jämföra lite på nätet. Den är för stor i både axlar och midja och mäter 55 cm under ärmarna samt 48 cm axel-axel. Jag tänkte alltså plocka bort ett par centimetrar från varje av dessa mått för att få en bra passform.

Inte kan det vara möjligt att jag ska typ ha storlek 44 i deras dufflar? Men enligt måtten är dom ju väldigt för stora om man jämför dom med broderns skepparkavaj?

Någon som har erfarenhet av deras storlekar? Är dom verkligen så stora som måtten säger?

Jag har xl i vanliga svenska kläder, och beställde 42 (men man vet ju inte hur den kommer sitta).
Senast redigerad av Keynes 2012-11-15 kl. 13:38.
Citera
2012-11-15, 15:28
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBekant
Jag funderar på att införskaffa en trench coat till våren. Vad finns det för prisvärda tillverkare? Både Burberry och Aquascutum kostar ju en del, och det är de tillverkarna som jag känner till. Finns det några billigare som håller vettig kvalité eller är det lika bra att köpa något av tidigare nämnda märken?

Nya Aquascutum-trenchar går ju att hitta billigt på e-bay i alla möjliga storlekar, färger och modeller. Eller var går din smärtgräns prismässigt?
Citera
2012-11-15, 15:38
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
De här fantastiska bilderna lär inte ha undgått någon de senaste dagarna. Bespoke antar jag och om inte lär jag inte ha råd med den ändå. Dock undrar jag om någon känner till en tillverkare och/eller försäljare som gör lite längre och djärvare rockar? En tydlig windowpane räcker gott åt mig.

http://images.thesartorialist.com/photos/1159LucaRWalkWeb.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_DvyYQdnG-5E/SoUHObJ2JKI/AAAAAAAAAYE/jVyqjmhu2G8/s1600-h/Luca+Rubinacci

Paul Smith har en del sånt, storrutigt och ovanliga färger, typ den här (stl 40): http://www.ebay.co.uk/itm/Paul-Smith-Epsom-Coat-Size-40-M-RRP-489-/200841945183?pt=UK_Men_s_Coats_Jackets&hash=item2e c31ce05f
Citera
2012-11-15, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Nya Aquascutum-trenchar går ju att hitta billigt på e-bay i alla möjliga storlekar, färger och modeller. Eller var går din smärtgräns prismässigt?
Ja, det hade du rätt i! Då är det bara för mig att sluta ängslas och börja våga köpa kläder på ebay. Tackar!
Citera
2012-11-15, 21:41
Medlem
Citat:
Jag har xl i vanliga svenska kläder, och beställde 42 (men man vet ju inte hur den kommer sitta).

Tvekar på hur jag ska göra. Enligt måtten på sz 38 kommer den ju sitta som ett tält på mig. Å pallar inte hålla på å traggla med returer osv
Citera
2012-11-15, 22:23
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al3ks
Tvekar på hur jag ska göra. Enligt måtten på sz 38 kommer den ju sitta som ett tält på mig. Å pallar inte hålla på å traggla med returer osv

Har du 48:a när det gäller svenska mått? I så fall ska du ju ha en 38:a när det gäller engelska mått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in