2011-03-31, 20:25
Medlem
Bobbo123s avatar
Tänkte kolla ifall det var någon här som gjort det nya provet för att få Alkoholtillstånd? Nån som kanske sitter inne på provet? Jag skall göra det om några veckor. Tacksam för svar!
Citera
2011-03-31, 20:29
Medlem
Va måste man ha tillstånd för att dricka alkohol, jag som trodde de räckte att man fyllt 18
Citera
2011-03-31, 20:31
Medlem
Bobbo123s avatar
Kanske ska förtydliga att det gäller tillstånd till restaurang!
Citera
2011-03-31, 20:56
Medlem
mankers avatar
Prov? Det är ju en massa regler, lagar och förodningar också. Inte som teoriprovet för körkortet. Så ingenting du kan plugga digtill. Och vet du inte var det 'provet' finns så har du väl inte hittar vart du ansöker om tillståndet

Eller menar du för restaurangen/baren eller för en person?
Citera
2011-03-31, 21:04
Medlem
Bobbo123s avatar
Det är alltid en person/personer som står för ett tillstånd för att servera alkohol på krogen. Dock så är det nytt för 2011 att alla som söker nytt tillstånd ska skriva ett prov på 60 frågor. Ansökan om tillstånd är i mitt fall redan inlämnat. Men som sagt så krävs det även att man skrivet ett prov innan tillståndet beviljas ( man måste självklart blivit godkänd innan, alltså lämpad för att få tillståndet).
Citera
2011-04-04, 08:13
Medlem
bridmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo123
Det är alltid en person/personer som står för ett tillstånd för att servera alkohol på krogen. Dock så är det nytt för 2011 att alla som söker nytt tillstånd ska skriva ett prov på 60 frågor. Ansökan om tillstånd är i mitt fall redan inlämnat. Men som sagt så krävs det även att man skrivet ett prov innan tillståndet beviljas ( man måste självklart blivit godkänd innan, alltså lämpad för att få tillståndet).

jag har gjort det och det är inte lätt ska jag säga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in