• 1
  • 2
2011-03-31, 13:01
Medlem
Tja!

Någon som vet hur man ser/tar reda på om ett bankkonto blivit fryst?

MVH
Citera
2011-03-31, 13:13
Medlem
Denoms avatar
Man kontaktar banken eller försöker få tag på tillgångarna och ser ifall man lyckas.
Citera
2011-03-31, 13:19
Medlem
efterbliven.svensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Man kontaktar banken eller försöker få tag på tillgångarna och ser ifall man lyckas.

Citera
2011-03-31, 13:28
Medlem
Citat:

Och om det inte är mitt bankkonto det gäller?

Okej glöm första frågan, jag får omformulera mig.

Är det en offentlig handling om ett bankkonto blivit fryst?
Citera
2011-03-31, 13:36
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maaac
Och om det inte är mitt bankkonto det gäller?

Okej glöm första frågan, jag får omformulera mig.

Är det en offentlig handling om ett bankkonto blivit fryst?
Nej.
Citera
2011-03-31, 13:45
Medlem
Vad händer om man fösöker sätta in pengar på ett fryst konto? Kanske Värt att testa med en skitsumma? Om kontot inte är fryst så borde ju insättningen gå igenom och om fryst så borde det välan bli stopp?
Citera
2011-03-31, 14:19
Medlem
Citat:
Nej.

Nehee?

Så hur ska jag göra för att få reda om ett konto är fryst då?
Citera
2011-03-31, 17:22
Medlem
Citat:
Nehee?

Så hur ska jag göra för att få reda om ett konto är fryst då?

Du får skaffa anställning på banken och sen begå tjänstefel. Alternativt övertala någon på banken i fråga att göra det åt dig.

Du behöver ju inte av någon rimlig anledning veta om kontot är fryst.
Citera
2011-03-31, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nurka
Du får skaffa anställning på banken och sen begå tjänstefel. Alternativt övertala någon på banken i fråga att göra det åt dig.

Du behöver ju inte av någon rimlig anledning veta om kontot är fryst.

Så du säger alltså att det är omöjligt att få reda på om något bolags konto blivit fryst?
Citera
2011-03-31, 23:58
Medlem
Citat:
Så du säger alltså att det är omöjligt att få reda på om något bolags konto blivit fryst?

Absolut inte. Jag gav två förslag i det inlägget du citerade.

Ytterligare ett förslag är ju att fråga bolaget i fråga direkt.
Citera
2011-04-01, 14:24
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:

Det är det enligt lag. Bankerna får endast lämna ut information rörande konton som tillhör den som man pratar med. Denna måste även uppvisa legitimation om vem det är och om det är över telefon så måste denna ge koder och skit för identifiering..

Dock så undrar jag vad du menar med ett fryst konto? Detta är riktigt ovanligt, konton som blir frysta är sådana som har använts av t.ex. finansiering av terrorism, HA/Bandidos mm. för att användas i rättsliga sammanhang.

Om du är en nobody så kommer ditt konto aldrig att frysas, det som kan ha hänt är att det har avslutats.

EDIT: Även om ett konto är fryst kan du OFTAST sätta in pengar, dock kan du ej flytta röra pengarna, flytta dem till andra konton mm.
Citera
2011-04-03, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Fredrik
Det är det enligt lag. Bankerna får endast lämna ut information rörande konton som tillhör den som man pratar med. Denna måste även uppvisa legitimation om vem det är och om det är över telefon så måste denna ge koder och skit för identifiering..

Dock så undrar jag vad du menar med ett fryst konto? Detta är riktigt ovanligt, konton som blir frysta är sådana som har använts av t.ex. finansiering av terrorism, HA/Bandidos mm. för att användas i rättsliga sammanhang.

Om du är en nobody så kommer ditt konto aldrig att frysas, det som kan ha hänt är att det har avslutats.

EDIT: Även om ett konto är fryst kan du OFTAST sätta in pengar, dock kan du ej flytta röra pengarna, flytta dem till andra konton mm.

Om vi säger att ett företag håller på med någon form av bedrägeri och således får banken en massa klagomål från både polisen och från personer som satt in pengar på företagskontot. Kan inte banken då frysa kontot ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in