2011-03-31, 11:16
Medlem
Hejsan =)

Undrar vad ni har för synpungter på head and shoulders shampoo? Är det en bra produkt både för mjäll och håret? Jag har inte några mjäll i dagsläget men använder fortfarande det shampoot. När jag var hos frisören sa det att det var inte var bra. Att det bara vart värre resultat när man slutar använda det.

Vill få mitt hår mer hälsosamt och friskt! så jag kanske behöver byta shampoo?

Mvh Drumblast
Senast redigerad av Drumblast 2011-03-31 kl. 11:45.
Citera
2011-03-31, 13:13
Medlem
SilentBleedings avatar
När jag någon gång får mjäll och använder det shampoot så ger det resultat på en gång. Men det sliter säkert på håret om man använder det för ofta om man inte har mjäll.
Citera
2011-03-31, 14:30
Medlem
Pluppies avatar
Jag använder det ibland.
Tycker det är superbra, mitt hår blir mjukt och fint även om jag inte har mjäll, eller ens torr hårbotten
Citera
2011-03-31, 14:36
Medlem
EatPrayLoves avatar
Använder det med gott resultat. Ser ingen anledning till att det skulle vara skadligt för håret.
Citera
2011-03-31, 14:44
Medlem
Jag brukar använda det när jag är för snål att köpa Matrix Dandruff-schampo.
Har inget hår att tala om så jag vet inte hur det påverkas, men det funkar hyffsat mot mina hudproblem jag periodvis får på skallbasen.
Citera
2011-04-02, 18:49
Medlem
Väldigt miljöfarligt. Ta reda på varför du har mjäll istället.
Citera
2011-04-03, 00:54
Medlem
FrankRosenthals avatar
Använder inte schampo så ofta men när jag väl gör så använder jag Head & Shoulders. Det funkar alltid lika bra och jag skiter fullständigt i om någon frisör säger att det är dåligt. Det kanske inte är det bästa men jag kommer inte direkt dö av det. Och om man lyssnade på alla människors råd om dåliga saker så skulle man fan bli galen.
Citera
2013-03-04, 10:26
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankRosenthal
Använder inte schampo så ofta men när jag väl gör så använder jag Head & Shoulders. Det funkar alltid lika bra och jag skiter fullständigt i om någon frisör säger att det är dåligt. Det kanske inte är det bästa men jag kommer inte direkt dö av det. Och om man lyssnade på alla människors råd om dåliga saker så skulle man fan bli galen.

Det innehåller ett ämne som också fanns i båtfärg, zinkpyrition. i båtfärgen så förbjöds zinkpyrition pga miljöförstöring. Testa dra ner några droppar i ett akvarium. Att det inte förbjuds i schampo är en gåta. Så det behöver inte nödvändigtvis vara du som dör av det men det skapar andra konsekvenser. Beror på vilket ansvarstagande som man vill göra jmf med billigt schampo. Ofta kommer det ut så mycket så tar du dyrare schampo med måtta så blir det säkert samma pris.

Funkar säkert bra mot mjäll i sig och så men det finns ju alternativ så du behöver inte bli galen
Citera
2013-03-04, 13:10
Medlem
Inte bra för miljön alls. Således inte heller bra för kroppen heller.
Citera
2013-03-04, 15:05
Medlem
H&S stjälper tyvärr mer än hjälper.
Citera
2013-03-04, 18:37
Medlem
Hela familjen använder det schampot och är nöjda. Jag bytte till ett annat mjällschampo men fick då tillbaka mjället. Bytte tillbaka till head & shoulders och då försvann det igen. Risken är ju stor att du får tillbaka mjället och du slutar använda mjällschampo. Har inte hört att det är farligt att använda mjällschampo hela tiden. Det tar ju bort och förebygger att det kommer tillbaka. Har däremot hört att det är bra att att variera schampo ibland men då kanske du ska använda head & shoulder två duschtillfällen och ett annat vid 3:e och sen H&S två gånger igen så att du inte får mjäll igen. Använder imellanåt annat schampo...
Citera
2013-03-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TroubleInParadise
Hela familjen använder det schampot och är nöjda. Jag bytte till ett annat mjällschampo men fick då tillbaka mjället. Bytte tillbaka till head & shoulders och då försvann det igen. Risken är ju stor att du får tillbaka mjället och du slutar använda mjällschampo. Har inte hört att det är farligt att använda mjällschampo hela tiden. Det tar ju bort och förebygger att det kommer tillbaka. Har däremot hört att det är bra att att variera schampo ibland men då kanske du ska använda head & shoulder två duschtillfällen och ett annat vid 3:e och sen H&S två gånger igen så att du inte får mjäll igen. Använder imellanåt annat schampo...
Du borde kolla upp vad mjället beror på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in