2013-03-06, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Du borde kolla upp vad mjället beror på.
Hur gör man det då? En hudläkare sa att jag har mjälleksem i håret och ansiktet. Hon sa aldrig nåt om att jag borde kolla vad det beror på. Har aldrig hört det mer än av dig
Citera
2013-03-06, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TroubleInParadise
Hur gör man det då? En hudläkare sa att jag har mjälleksem i håret och ansiktet. Hon sa aldrig nåt om att jag borde kolla vad det beror på. Har aldrig hört det mer än av dig
Alltså. Man får mjäll av en anledning. Fråga din läkare istället, denne kan undersöka dig.

Det kan vara allt från torrhet till svamp. typ.
Citera
2013-03-12, 17:55
Medlem
vilket annat schampoo är bättre då?
Citera
2013-05-04, 22:31
Medlem
Vad många det var som sa att head & shoulders var dåligt... :O Det kunde jag aldrig ana. Jag har haft problem med flagor och att håret har kliat, och när jag använder head & shoulders så kliar det mindre och känns bättre. Men slutar jag använda det så kliar det, så jag måste använda det rätt ofta. På deras hemsida säger de att schampot absolut inte sliter på håret, utan att det är milt och skonsamt för håret och kan användas varje dag.

Skulle de verkligen kunna ljuga om en sådan sak?
Citera
2013-05-04, 22:34
Medlem
donaukinds avatar
Tycker det luktar förbannat gott och löddrar sådär trevligt mycket

Men jag har aldrig mjäll och tycker det är på tok för dyrt så köper annat istället.
Citera
2013-05-04, 23:12
Medlem
Det är extremt dåligt för miljön. Mjäll beror på mikroorganismer, schampoot stävjar mjäll genom att döda mikroorganismerna, vi spolar ut det i avloppet, det hamnar i sjöar och vattendrag där nödvändiga mikroorganismer dör pga schampoot och hela biotopen störs.

Det är heller inte bra för ditt hår, lider du av mjäll så ska du besöka en hudläkare.
Citera
2013-05-05, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donaukind
Tycker det luktar förbannat gott och löddrar sådär trevligt mycket

Men jag har aldrig mjäll och tycker det är på tok för dyrt så köper annat istället.
Ett bra shampoo skall inte direkt löddra jättemycket. Vissa kanske gillar känslan, men har ingenting med själva resultatet att göra.
Citera
2013-05-05, 12:31
Medlem
donaukinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Ett bra shampoo skall inte direkt löddra jättemycket. Vissa kanske gillar känslan, men har ingenting med själva resultatet att göra.
Känns ju som att man tvättar håret med diskmedel annars.
Citera
2013-05-05, 12:37
Medlem
De testar på djur, så de går fetbort. Om man som företag kan göra sådant mot oskyldiga djur så tänker jag inte stödja det genom att köpa deras produkter.

Jag citerar Ricky Gervais:
"Dear intelligent people of the world,
don't get shampoo in your eyes.
It really stings.
There. Done.
Now fucking stop torturing animals"
Citera
2016-10-13, 03:08
Medlem
Jag har hört att H&S gör dig "beroende" av deras produkt, om du väl börjar kommer du inte att sluta..
jag har själv använt denna produkt i över 10år och jag är inte kvitt mjäll om jag inte använder H&S var eller varannan dag, provat andra produkter utan att dom har funkat men som jag lärt mig nu på senare år är att du aldrig når en normal fuktighet i din hårbotten så länge du använder H&S, har börjat köra med andra produkter och kommer att göra det tills det ger med sig, läste i denna tråd att H&S är miljöfarligt, bara ytterligare anledning till att sluta.

Jag väljer att leva med mjäll ett tag.
Citera
2017-02-04, 12:32
Medlem
Ang heads&shoulders hårschmpo
Hej. Har alltid använt er produkt för hårtvätt sedan tonåren, i dag är jag 75 år och tycker er produkt verkar sämre. Jag har ganska tjockt hår och det blir fett ganska lätt och har därför alltid använt ert hårschampo för fett hår. Tidigare har det alltid stått på SVENSKA , numera finns ingen text på flaskan varken på fram eller baksidan vad den innehåller eller vad den skall användas till. Eftersom jag inte behärskar engelska hittar jag inte produkten längre för mitt hår. Detta innebär att jag måste se mig efter en annan produkt för mitt hår som är tydligare med hur det skall användas. :
Citera
2017-02-07, 21:38
Medlem
Esperos avatar
Tycker det lätt är det bästa!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto