2011-04-02, 18:56
Moderator
sosweets avatar
Självklart är även män "offer". Fast personligen tycker jag inte synd om vare sej män eller kvinnor som säljer sej. Själv göra, själv ha.
Citera
2011-04-02, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Vad finns det egentligen för belägg för att fler män en kvinnor skulle sälja sex?? Jag kan tänka mig att det kan vara så på vissa håll i världen där pederasti ingår i kulturen (vet inte var det gör det idag, men det gjorde ju det i antikens grekland och där var det väl t.ex. sed att elever skulle ligga med sina lärare i utbyte mot utbildning, och eftersom det nästan bara var män som hade tillgång till lärare så kan jag tänka mig att det där var mer män än kvinnor som sålde sex), men i dagens Sverige??

Om det är någon enkätundersökning är det väl säkert bara en massa skojare som nån gång fått nån öl eller något av ett krogragg eller en flickvän för att ligga och känner sig stolta över det och därför svarat "ja" i enkäten, vilket totalt sabbat resulatet...

Ska försöka hitta länken. Men det handlar mest om tonårsgrabbar som säljer sig till gubbar, via internet tex. Har lite fake-profiler på diverse sidor som jag trollar med när jag har tråkigt, gör så och se hur snuskgubbarna haglar in.
Citera
2011-04-02, 19:07
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickside
Ska försöka hitta länken. Men det handlar mest om tonårsgrabbar som säljer sig till gubbar, via internet tex. Har lite fake-profiler på diverse sidor som jag trollar med när jag har tråkigt, gör så och se hur snuskgubbarna haglar in.
Jag har väldigt svårt att tro att detta skulle hända oftare än att kvinnor säljer sex... Varför?? Tja, för det första finns det ju många, många fler kvinnor som tänder på män än det finns män som tänder på män och det måste väl vara lättare att sälja sex till det kön man tänder på... Sen så är väl den sociala stigman större för män som säljer sex till män också... Och för det tredje så tenderar folk som säljer sex att ha låg självkänsla om vi skall vara lite generaliserande, och om vi skall fortsätta att generalisera så brukar kvinnor med låg självkänsla just ligga runt medan män är mer benägna att sitta hemma och nörddeppa eller gå ut och vara utåtagerande...
Citera
2011-04-02, 19:11
Bannlyst
Citat:
Jag har väldigt svårt att tro att detta skulle hända oftare än att kvinnor säljer sex... Varför?? Tja, för det första finns det ju många, många fler kvinnor som tänder på män än det finns män som tänder på män och det måste väl vara lättare att sälja sex till det kön man tänder på... Sen så är väl den sociala stigman större för män som säljer sex till män också... Och för det tredje så tenderar folk som säljer sex att ha låg självkänsla om vi skall vara lite generaliserande, och om vi skall fortsätta att generalisera så brukar kvinnor med låg självkänsla just ligga runt medan män är mer benägna att sitta hemma och nörddeppa eller gå ut och vara utåtagerande...

Förstår ditt tänk men tydligen finns det mer pojksugna äldre män en vad man kan tro. Det är ju antagligen inget man snackar om, och jag tror inte att någon av dom inblandade lever som bögar heller.

Det är även väldigt ovanligt att tonårs-tjejer säljer sex nuförtiden, då polisen går hårt som fan på det.

En annan intressant grej är att det inte är någon man som döms varje år för att köpa sex av en kille, men däremot kvinnor.

Om det nu stämmer att det är fler män är det ju minst sagt skumt.
Citera
2011-04-02, 19:13
Medlem
men herregud man väljer väl själv.tycker ingen är ett offer så länge man gör det frivilligt.betala för sex är lite sjukt men framförallt dyrt i Sverige borde kosta typ 300-500 inga jävla 2500 för en timme jävla horor!
Citera
2011-04-02, 19:17
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickside
Förstår ditt tänk men tydligen finns det mer pojksugna äldre män en vad man kan tro. Det är ju antagligen inget man snackar om, och jag tror inte att någon av dom inblandade lever som bögar heller.

Det är även väldigt ovanligt att tonårs-tjejer säljer sex nuförtiden, då polisen går hårt som fan på det.

En annan intressant grej är att det inte är någon man som döms varje år för att köpa sex av en kille, men däremot kvinnor.

Om det nu stämmer att det är fler män är det ju minst sagt skumt.
Jag kan tänka mig att det finns en massa böggubbar som gärna har sex med tonårspojkar, men jag har svårt att tänka mig att särskilt många tonårspojkar söker upp dessa gubbar...

EDIT: Jag brukar hänga en hel del på FB's drogforum, och då har frågan kommit upp om någon sålt sex för droger med jämna mellanrum... Några få kvinnor svarar ja, men har någon man någonsin svarat ja så är det nog bara nån enstaka... Kan i detta nu dra mig till minnet att en sa att han skulle kunna tänka sig att göra det om han blev tvungen, men det är allt jag minns... Nu är väl inte de riktigt tunga narkomanerna på FB så jättemånga, men det borde ju ge en riktvisning i alla fall... Om det inte ens är särskilt vanligt att desperata horskillar säljer sex till män, då måste det ju vara ett försvinnande litet antal tonårspojkar som säljer sex för att han är desperat efter en ny Playstation 3 eller nåt sånt...
Senast redigerad av Nemesis1 2011-04-02 kl. 19:27.
Citera
2011-04-02, 19:40
Bannlyst
Citat:
Jag kan tänka mig att det finns en massa böggubbar som gärna har sex med tonårspojkar, men jag har svårt att tänka mig att särskilt många tonårspojkar söker upp dessa gubbar...

EDIT: Jag brukar hänga en hel del på FB's drogforum, och då har frågan kommit upp om någon sålt sex för droger med jämna mellanrum... Några få kvinnor svarar ja, men har någon man någonsin svarat ja så är det nog bara nån enstaka... Kan i detta nu dra mig till minnet att en sa att han skulle kunna tänka sig att göra det om han blev tvungen, men det är allt jag minns... Nu är väl inte de riktigt tunga narkomanerna på FB så jättemånga, men det borde ju ge en riktvisning i alla fall... Om det inte ens är särskilt vanligt att desperata horskillar säljer sex till män, då måste det ju vara ett försvinnande litet antal tonårspojkar som säljer sex för att han är desperat efter en ny Playstation 3 eller nåt sånt...

Ja, eller så är dom inte stolta över det
Men håller med att det skumt, men tydligen ska ju en undersökning ha gorts som stödjer tesen.
Citera
2011-04-06, 15:38
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria

Från att hävda att prostitution är en högriskverksamhet och att vi inte ser till pojkar lika mycket som flickor - och att två år senare säga att sexköpslagen präglas av "könsmaktsordningen" och att pojkar därför inte ses som offer - till att avsluta med att pojkar prostituerar sig "för att köpa finare kläder".

Så är detta slutsatsen? Att det är mer synd om kvinnor för att de säljer sig till heterosexuella män? Är det mer naturligt och mindre kränkande för en man att sälja sin kropp? Kan någon vara snäll att förklara, för jag hajar inte.

Jag tror bland annat att det handlar om att män som säljer sex rent generellt inte är i samma fysiska underläge som kvinnor i samma situation. Hycklande men så är det. Kvinnor som säljer sex ses automatiskt som offer medan män som gör det väljer att sälja sex av andra skäl. Kvinnor som prostituerar sig anses väl inte ha samma chanser till ett nytt respektabelt liv. Det är ologiskt men jag tror faktiskt att folk i allmänhet och våra lagstiftare tänker just så.

Enligt olika undersökningar som presenterats i ämnet är det tydligt inte ovanligt att unga invandrarkillar som suktar efter dyra märkeskläder, droger och olika sorters lyxvaror säljer sex. Varför tar media så sällan upp det?

För några dagar sen var det en prostituerad kille som blev intervjuad i någon av blaskorna. Han berättade att polisen överhuvudtaget inte bryr sig om att män säljer sex eller köper sex av andra män. Så länge uppgörelserna sker mellan män tycks inte rättsväsendet bry sig. Det är ju skrämmande. Lagen ska väl gälla för alla, kvinnor som män?
Senast redigerad av Cineasten 2011-04-06 kl. 15:47.
Citera
2011-04-06, 17:10
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
För några dagar sen var det en prostituerad kille som blev intervjuad i någon av blaskorna. Han berättade att polisen överhuvudtaget inte bryr sig om att män säljer sex eller köper sex av andra män. Så länge uppgörelserna sker mellan män tycks inte rättsväsendet bry sig. Det är ju skrämmande. Lagen ska väl gälla för alla, kvinnor som män?

Exakt. Men det är ju inga kvinnor som drabbas. Jag tänker på det RFSL sa redan 1998 (se trådstart):

En kriminalisering av prostituerades kunder skulle med stor sannolikhet medföra förföljelser av män som väljer att ha tillfälliga sexuella kontakter. En sådan utveckling kan RFSL aldrig acceptera.

I den enkönade prostitutionen kan ju inte de givna könsrollerna skapa makt- och vanmaktsposititioner, utan det blir andra faktorer som avgör vem som är mest utsatt
.

Detta skulle innebära att det bara är heterosexuell prostitution som är smutsig, bögtorskar är bara "män som väljer att ha tillfälliga sexuella kontakter." Ser lagen genom fingrarna när det gäller homosexuella? Finns det ingen polis eller nämndeman här som kan upplysa oss?
Citera
2011-04-06, 18:11
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Exakt. Men det är ju inga kvinnor som drabbas. Jag tänker på det RFSL sa redan 1998 (se trådstart):

En kriminalisering av prostituerades kunder skulle med stor sannolikhet medföra förföljelser av män som väljer att ha tillfälliga sexuella kontakter. En sådan utveckling kan RFSL aldrig acceptera.

I den enkönade prostitutionen kan ju inte de givna könsrollerna skapa makt- och vanmaktsposititioner, utan det blir andra faktorer som avgör vem som är mest utsatt
.

Detta skulle innebära att det bara är heterosexuell prostitution som är smutsig, bögtorskar är bara "män som väljer att ha tillfälliga sexuella kontakter." Ser lagen genom fingrarna när det gäller homosexuella? Finns det ingen polis eller nämndeman här som kan upplysa oss?

Märkligt resonemang från RFSL.
Varför skulle homosexköp vara bättre bara för att det är andra faktorer än kön som avgör maktordningen? Det är ju fortfarande en maktordning. Ser inte varför det skulle vara mer rätt att förtrycka folk baserat på ålder, etnicitet eller klass istället för kön. RFSL har dessutom fel när de påstår att enkönade relationer inte kan innehålla könsroller.

Sedan är ju en stor del av homoprostitutionen bestående av vuxna män som köper sex av unga killar. RFSL har sina rötter i pedofilrörelsen och försvarar därför sina intressen.
Citera
2011-04-10, 00:05
Medlem
Hm. Tänker på det här med att pojkar oftare säljer sex än flickor...

Kan det vara så att killarna helt enkelt är ärligare med det?
Citera
2011-04-10, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Märkligt resonemang från RFSL.
RFSL har sina rötter i pedofilrörelsen och försvarar därför sina intressen.

Vad har du för bevis för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in