2011-03-30, 19:14
Medlem
Gobbless avatar
En person avliden efter krock med timmerbil i Morgongva
http://www.unt.se/heby/en-omkom-i-ko...n-1298662.aspx

- enl tidningen kom personbilen av "oknd anledning" ver p fel sida av vgen. P platsen r en kurva med heldragen linje och 70 i hastighetsbegrnsning.
Den "oknda anledningen" r nog med strsta sannolikhet att personbilen krt om ngn i kurvan och drfr mtt timmerbilen p fel sida av vgen .
Det r inte frsta gngen en olycka sker p precis samma plats och p samma stt-
http://www.unt.se/heby/avled-efter-o...va-405079.aspx
Citera
2011-03-30, 19:21
Medlem
Sanctis avatar
Fyfan att krocka med en mindre bil, sg mindre roligt ut.
Citera
2011-03-30, 19:51
Medlem
Fjuxans avatar
Frvnansvrt mnga somnar bakom ratten idag, kanske det r orsaken?
Citera
2011-03-31, 12:50
Bannlyst
Att ni r s lttlurade. Alla dessa frare som r ute p en de vg och mter EN lastbil, och krockar med den sklart, begr ju sjlvmord!
Citera
2011-03-31, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluxback
Att ni r s lttlurade. Alla dessa frare som r ute p en de vg och mter EN lastbil, och krockar med den sklart, begr ju sjlvmord!

Det r ju sjlvklart inget du kan veta, men forskning stder din sikt.
Citera
2011-03-31, 17:41
Medlem
Sjlvmord r vad jag hrt av lokala som pratat med vittnen (dvs det s UT som det, sker kan man aldrig vara)
Bilen hade krt fort det blev frakt av fraren i olycksbilen, va mest mos kvar tydligen.
Citera
2011-04-03, 00:33
Medlem
Gobbless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluxback
Nu r ju inte det hr ngn de vg precis... Utan nstan inne I samhllet - dessutom mitt p dagen . Och med tanke p kurvan s r det rtt svrt att planera att - japp nu kommer det en timmerbil- svng ut!
Men du har skert rtt om mnga fall av dessa "olyckor"- taskigt bara mot lastbils chaffisarna
Citera
2011-04-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gobbles
Nu r ju inte det hr ngn de vg precis... Utan nstan inne I samhllet - dessutom mitt p dagen . Och med tanke p kurvan s r det rtt svrt att planera att - japp nu kommer det en timmerbil- svng ut!
Men du har skert rtt om mnga fall av dessa "olyckor"- taskigt bara mot lastbils chaffisarna

Kan ju ocks vara en av dessa "idioter" som jttesnabbt genar i en kurva bakom en krk. Har sjlv mtt sdana och precis hunnit vja och pga att jag har en mindre bil gr det ju fint om man hinner reagera, men en timmerbil hinner knappast det coh fr stor fr att manuvrera.
Citera
2011-04-04, 23:17
Medlem
S utmrkande att de flesta av dom som "tycker till" om hndelser som denna s VERTYDLIGT avsljar att ni spelar i samma mediokra division som dom "experter" som sedan hanterar olyckan!
NI r sannolikt TOTALT ointresserade av att finna fram en verklig frklaring till delarna i olycksfrloppet - och det mentala handikappet delar ni med de stollar som har betalt fr att gra sina ltsasutredningar!
Detta frfarande kan ocks kallas fr svenskt syndabocksbeteende i sin prydno.....

Ty kanske var det s att fraren i personbilen helt enkelt hade otillrckliga kunskaper (utbildning et.c.), ngot som fick honom att agera p helt felaktigt stt i en uppkommen men nnu inte livshotande situation?

Dom som kr MC och r vana vid att se upp fr grus p vgbanan , srskilt i "hgerkurvor, kan mjligen veta vad jag syftar p ....
Citera
2011-05-09, 07:20
Medlem
Usch, den dr kuvan r inte rolig. 19ringen som avled 2006 som du lnkade till var en nra vn till mig och dr gick det troligen fr fort och han fick sladd.

Jag hatar den kurvan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in